gdzie dokupic uszczelki?
Panowie, a mnie interesuje gdzie kupić można klingerit, jakie grubości itp.
Nie tylko do Syreny jest potrzebny !!!!
Do niedawna--był nie do dostania , chyba że u ruskich.
PS. głowica......nigdy na sylikon, zawsze na smar grafitowy , a oprócz tego należy na 1 dzień wcześniej posmarować uszczelkę (głowicową) tym smarem i położyć na kaloryferze. Następnego dnia kładziemy ją pod głowicę --a głowica i blok ma być nasmarowana grafitowym.No i teraz powinno trzymać. Planowanie głowicy jest bardzo kochane, ale w końcu nie należy go robić za często...
Nie tylko do Syreny jest potrzebny !!!!
Do niedawna--był nie do dostania , chyba że u ruskich.
PS. głowica......nigdy na sylikon, zawsze na smar grafitowy , a oprócz tego należy na 1 dzień wcześniej posmarować uszczelkę (głowicową) tym smarem i położyć na kaloryferze. Następnego dnia kładziemy ją pod głowicę --a głowica i blok ma być nasmarowana grafitowym.No i teraz powinno trzymać. Planowanie głowicy jest bardzo kochane, ale w końcu nie należy go robić za często...
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
w kazdym warsztacie gdzie przwijaja silniki elektrycznetaeda pisze:Panowie, a mnie interesuje gdzie kupić można klingerit, jakie grubości itp.
Nie tylko do Syreny jest potrzebny !!!!
Do niedawna--był nie do dostania , chyba że u ruskich.
..

30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Smar daje się po to żeby zmiękła uszczelka lepiej siadła i przyssała się do bloku i głowicy
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Oczywiście--mariusz ma rację.
Są uszczelki które po 24 godzinach od posmarowania robią się 2 x grubsze i po założeniu głowicy obsiadają tam gdzie są ściskane--bardzo ważne dla głowic nieplanowanych.
Odchodzenie przy zdejmowaniu głowicy ? absolutnie nie; gdy zdejmujemy to głowica i uszczelka jest sucha bez śladu smaru (kilka lat grzania na silniku) , fakt że ona się nie klei i odchodzi lekko, ale tak samo odchodzi bez smaru po latach.
Są uszczelki które po 24 godzinach od posmarowania robią się 2 x grubsze i po założeniu głowicy obsiadają tam gdzie są ściskane--bardzo ważne dla głowic nieplanowanych.
Odchodzenie przy zdejmowaniu głowicy ? absolutnie nie; gdy zdejmujemy to głowica i uszczelka jest sucha bez śladu smaru (kilka lat grzania na silniku) , fakt że ona się nie klei i odchodzi lekko, ale tak samo odchodzi bez smaru po latach.
Re: gdzie dokupic uszczelki?
Żeby nie zakładać nowego tematu.
Macie jakieś doświadczenia z uszczelkami głowicy firmy Kreft?
Podejrzewam że jest to inny niż historyczny materiał i nie wiem czy jest zasadne moczenie uszczelki w smarze/oleju.
Stara uszczelka (PRL) przepaliła mi się na 1 cylindrze. Ewidentnie za ubogo.
BTW. Była złożona na cienką warstwę DIRKO. Kanały wodne były uszczelnione idealnie. Więc nie ma co palić silikonu na stosie.
Macie jakieś doświadczenia z uszczelkami głowicy firmy Kreft?
Podejrzewam że jest to inny niż historyczny materiał i nie wiem czy jest zasadne moczenie uszczelki w smarze/oleju.
Stara uszczelka (PRL) przepaliła mi się na 1 cylindrze. Ewidentnie za ubogo.
BTW. Była złożona na cienką warstwę DIRKO. Kanały wodne były uszczelnione idealnie. Więc nie ma co palić silikonu na stosie.
Re: gdzie dokupic uszczelki?
Mam jeszcze "Dirko" - uszczelniałem tym silikonem skrzynię biegów ! Na tubie jednak pisze zakres temperatur od -60stop.C
do +315stop.C Nie jest to jednak za mało w przypadku styku bloku cylindrów a głowicą ???
do +315stop.C Nie jest to jednak za mało w przypadku styku bloku cylindrów a głowicą ???
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL