SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER
Babcia, No super ! Za tym nie jedni dowiedzą się dokładnie - o co tu chodzi !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Tu się nie zgodzę.Babcia pisze:Jeśli cylindry nie są zużyte to OK ale jeśli są choć trochę zużyte to honowanie nie pomoże a zakładanie nowych pierścieni w takiej sytuacji tylko pogorszy sprężanie.
Ostatnio robiłem silnik w Sejku żony, bo uszczelkę dmuchnęło. A i oleju silnik brał niemało.
Cylindry miały już minimalnie wyczuwalny próg. Przechonowałem ręczną honownicą (na wiertarce) do momentu skorygowania progów. Założyłem nowe pierścienie.
Jaki efekt?
Silnik jest odczuwalnie mocniejszy. Nie bierze oleju, kompresja znacznie większa.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
O take informacje walczylyśmy. Co prawda jest dużo tekstów/filmów o honowaniu w necie ale tylko zaraz po szlifie.czeresss pisze:Ostatnio robiłem silnik
W moim silniku progów nie ma ale już pare tys. przeleciał. Z dwusuwem jest ta dodatkowa trudność, że osełki lubią się zaczepiać o okna. Liczyłem, że może ktoś ma jakieś rady na to.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Czeresss każdy ma swoją wiedzę i doświadczenie. Ja nigdy bym czegoś takiego nie zrobił jak usuwać próg w cylindrze za pomocą honowania. Jak pisałem honowanie jest ostatnim etapem naprawy cylindra który ma za zadanie spolerować za pomocą bardzo drobnych osełek gładź .wykonuje się to poprzez obrotowo posuwisty ruch osełek plus preparat chłodząco-smarujący. Żebyśmy się dobrze zrozumieli...nie krytykuję Cię ale chciałbym zobaczyć jak robiłeś ten remont..
[ Dodano: 2022-01-29, 23:53 ]
Następna sprawa to nowe pierścienie. Jak wiadomo cylindry się zużywają...w różny sposób ... a pierścienie razem z nimi nawzajem się dopasowując . Teraz jeśli cylinder wyrobi się w tzw jajo to stary pierścień też się tak wyrobi i będzie trzymał jako tako ciśnienie. Jeśli teraz założysz do wyrobionego cylindra nowy pierścień to na pewno pogorszysz ciśnienie sprężania bo nie będą do siebie pasowały.
[ Dodano: 2022-01-29, 23:59 ]
Może w Twoim silniku nie było takiego zużycia jak opisałem i dlatego wymiana pierścieni pomogła ale jeśli był próg to znaczy że zużycie było. Mierzyłeś średnicówką cylindry ?
[ Dodano: 2022-01-29, 23:53 ]
Następna sprawa to nowe pierścienie. Jak wiadomo cylindry się zużywają...w różny sposób ... a pierścienie razem z nimi nawzajem się dopasowując . Teraz jeśli cylinder wyrobi się w tzw jajo to stary pierścień też się tak wyrobi i będzie trzymał jako tako ciśnienie. Jeśli teraz założysz do wyrobionego cylindra nowy pierścień to na pewno pogorszysz ciśnienie sprężania bo nie będą do siebie pasowały.
[ Dodano: 2022-01-29, 23:59 ]
Może w Twoim silniku nie było takiego zużycia jak opisałem i dlatego wymiana pierścieni pomogła ale jeśli był próg to znaczy że zużycie było. Mierzyłeś średnicówką cylindry ?
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
No i ? - doszło kilka cennych uwag, które trzeba uwzględnić przy remoncie !
[ Dodano: 2022-01-30, 11:21 ]
54. C.D. mocowań zawiasów tyl. dł. kl.
fotki od 634 do 643 = 10 szt
Kilkukrotne przymiarki i poprawki można uznać za udane. Jest "mustro" tekturowe do przeniesienia na blachę 2 mm, pozaginanie i pospawanie na gotowo. Same otwory do zawiasu trzeba wyznaczyć po przykręceniu zawiasów (odlewów) do dl.kl. i położeniu na uszczelkę w rynience. Otwory w odlewach do przykręcenia klapy mają wymiar 0,9 x 1,4 - czyli odlewy te trzeba przykręcić na środku długości (1,4), tak żeby mieć dodatkowo zakres regulacji całości !
Po zgrzaniu tego do kasty - będą na sprzedaż zawiasy nowszego typu wraz z usztywnieniem całości - właśnie od 101-61 z krótką klapą tylną od mojej budy !
[ Dodano: 2022-01-30, 13:54 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... bDrW_FgOUw
[ Dodano: 2022-01-30, 11:21 ]
54. C.D. mocowań zawiasów tyl. dł. kl.
fotki od 634 do 643 = 10 szt
Kilkukrotne przymiarki i poprawki można uznać za udane. Jest "mustro" tekturowe do przeniesienia na blachę 2 mm, pozaginanie i pospawanie na gotowo. Same otwory do zawiasu trzeba wyznaczyć po przykręceniu zawiasów (odlewów) do dl.kl. i położeniu na uszczelkę w rynience. Otwory w odlewach do przykręcenia klapy mają wymiar 0,9 x 1,4 - czyli odlewy te trzeba przykręcić na środku długości (1,4), tak żeby mieć dodatkowo zakres regulacji całości !
Po zgrzaniu tego do kasty - będą na sprzedaż zawiasy nowszego typu wraz z usztywnieniem całości - właśnie od 101-61 z krótką klapą tylną od mojej budy !
[ Dodano: 2022-01-30, 13:54 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... bDrW_FgOUw
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem.Babcia pisze:Następna sprawa to nowe pierścienie. Jak wiadomo cylindry się zużywają...w różny sposób ... a pierścienie razem z nimi nawzajem się dopasowując . Teraz jeśli cylinder wyrobi się w tzw jajo to stary pierścień też się tak wyrobi i będzie trzymał jako tako ciśnienie. Jeśli teraz założysz do wyrobionego cylindra nowy pierścień to na pewno pogorszysz ciśnienie sprężania bo nie będą do siebie pasowały.
Może w Twoim silniku nie było takiego zużycia jak opisałem i dlatego wymiana pierścieni pomogła ale jeśli był próg to znaczy że zużycie było. Mierzyłeś średnicówką cylindry ?
Silnik wydmuchał uszczelkę pod głowicą. Przed awarią brał olej w ilościach hurtowych. Około 1L na 1000 km. Silnik pracuje na LPG.
Remont robiłem to w sposób następujący.
Głowica do regeneracji. Wał wyjęty. Gładzie cylindrów nie miały rys, ale u góry w miejscu do którego dochodzą pierścienie było widać już przebarwieniem co świadczy od zużyciu. Nałożyłem na wkrętarkę akumulatorowa honownicą 3kamienna. Długość kamienia około 5 cm. Na wkrętarkę ustawiony szybszy bieg i zaczynamy honowanie równomiernie w umiarkowanym tempie góra-dól. Po kilkunastu powtórzeniach czyszczenie kamieni. I znów tak samo. Na każdym cylindrze zrobiłem po 6 cykli, czyli około minuta honowania na cylinder. Po tym zabiegu wszystkie przebarwienia na cylindrach zostały usunięte.
Po złożeniu silnika przejechałem już około 4-5 tys. km. Pierwszy 1 tys. km wyłącznie na benzynie.
Dziś sprawdziłem poziom oleju. Nie spodziewałem się tak dobrego wyniku biorąc pod uwagę, że remont robiłem bez zbędnego pietyzmu. Dolałem około 250 ml. Różnica jest kolosalna "przed" i "po" remoncie.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Może w takim razie problemem nie były cylindry tylko zużyte pierścienie i ich wymiana rozwiązała sprawę ubytku oleju.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
55. W oczekiwaniu na "plazmę" --- bez fotek !
Wycięty model kartonowy przeniesiony został na blachę "2". Częściowo zostało to wycięte i pozaginane !
Jednak do końca nie jestem z tego zadowolony ! Nie idzie to po mojej myśli ! - Nie idzie tego zrobić dokładnie systemem domowym ! Rozmawiałem za tym z fachowcami od metali ! Wyliczą mi koszty wycięcia na "plazmie" i pozaginania w warunkach warsztatowych ! Będzie drożej, ale dokładniej >>> Zobaczymy !!!
Wycięty model kartonowy przeniesiony został na blachę "2". Częściowo zostało to wycięte i pozaginane !
Jednak do końca nie jestem z tego zadowolony ! Nie idzie to po mojej myśli ! - Nie idzie tego zrobić dokładnie systemem domowym ! Rozmawiałem za tym z fachowcami od metali ! Wyliczą mi koszty wycięcia na "plazmie" i pozaginania w warunkach warsztatowych ! Będzie drożej, ale dokładniej >>> Zobaczymy !!!
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Gieroy, Żadna pociecha to dla mnie ! Nie lubię lipy ! Na razie liczą koszta !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
czeresss pisze:Może nieprecyzyjnie się wyraziłem.Babcia pisze:Następna sprawa to nowe pierścienie. Jak wiadomo cylindry się zużywają...w różny sposób ... a pierścienie razem z nimi nawzajem się dopasowując . Teraz jeśli cylinder wyrobi się w tzw jajo to stary pierścień też się tak wyrobi i będzie trzymał jako tako ciśnienie. Jeśli teraz założysz do wyrobionego cylindra nowy pierścień to na pewno pogorszysz ciśnienie sprężania bo nie będą do siebie pasowały.
Może w Twoim silniku nie było takiego zużycia jak opisałem i dlatego wymiana pierścieni pomogła ale jeśli był próg to znaczy że zużycie było. Mierzyłeś średnicówką cylindry ?
Silnik wydmuchał uszczelkę pod głowicą. Przed awarią brał olej w ilościach hurtowych. Około 1L na 1000 km. Silnik pracuje na LPG.
Remont robiłem to w sposób następujący.
Głowica do regeneracji. Wał wyjęty. Gładzie cylindrów nie miały rys, ale u góry w miejscu do którego dochodzą pierścienie było widać już przebarwieniem co świadczy od zużyciu. Nałożyłem na wkrętarkę akumulatorowa honownicą 3kamienna. Długość kamienia około 5 cm. Na wkrętarkę ustawiony szybszy bieg i zaczynamy honowanie równomiernie w umiarkowanym tempie góra-dól. Po kilkunastu powtórzeniach czyszczenie kamieni. I znów tak samo. Na każdym cylindrze zrobiłem po 6 cykli, czyli około minuta honowania na cylinder. Po tym zabiegu wszystkie przebarwienia na cylindrach zostały usunięte.
Po złożeniu silnika przejechałem już około 4-5 tys. km. Pierwszy 1 tys. km wyłącznie na benzynie.
Dziś sprawdziłem poziom oleju. Nie spodziewałem się tak dobrego wyniku biorąc pod uwagę, że remont robiłem bez zbędnego pietyzmu. Dolałem około 250 ml. Różnica jest kolosalna "przed" i "po" remoncie.
Stare pierścionki swobodnie się poruszały w rowkach?
56. Nadal czekamy, - ale !
Sprzedałem Syrenę 105-74 --- bez fotek !
Jeden z pracowników zakładu metalowego nie dotarł jeszcze po chorobowym, za tym czekamy - zanim zajmę się czymś innym !
Ale, też żeby nie było nudno !!! - Sprzedałem Syrenę 105-74
Doszliśmy do wniosku z synami, że wszystko co nie jest 101 - idzie na sprzedaż, a kasa z tego właśnie wtopiona będzie (czytaj zainwestowana ) w 101. A potrzeba DUUUŻO !!!
Na odbiór z przyszłym właścicielem umówieni jesteśmy na koniec m-ca. Do tego czasu musimy odgrzebać i skompletować części, budę przykręcić do ramy, drzwi przykręcić do budy itd.itd...
Na razie muszę skoncentrować się na 105. Jak ona zostanie odebrana (wyjedzie) ---
zrobię spis części, które też są od 105 i wystawię je na sprzedaż jako ostatecznie nie potrzebne.
Wiem już na pewno, że będzie kilka bardzo ciekawych pozycji CAŁKOWICIE NOWYCH wartych uwagi !!!
Jeżeli natomiast gotowe będą mocowania zawiasów tylnej długiej klapy - zaraz wrzucę fotki na Forum !
[ Dodano: 2022-02-20, 14:36 ]
57. Mocowania zawiasów tylnej dł.kl.
CD skręcania 105-74 do transportu
Tak się złożyło, że mocowania zawiasów tylnej dł.kl. wróciły do mnie po wypaleniu (wycięciu) plazmą i zostały pozaginane wg. wzoru kartonowego. Jestem zadowolony z tej operacji, - wygląda to już nie żle !
Tak sobie to wyobrażałem ! Szkoda, że synowie są nieuchwytni, za tym nie będzie dzisiaj fotek !
Generalnie skupiam się na 105-74 która szykowana jest na zmianę właściciela !
Za tydzień na pewno już będą fotki, ale też chyba wrzucę kilka fotek opuszczającej nas 105-74 !
Sprzedałem Syrenę 105-74 --- bez fotek !
Jeden z pracowników zakładu metalowego nie dotarł jeszcze po chorobowym, za tym czekamy - zanim zajmę się czymś innym !
Ale, też żeby nie było nudno !!! - Sprzedałem Syrenę 105-74
Doszliśmy do wniosku z synami, że wszystko co nie jest 101 - idzie na sprzedaż, a kasa z tego właśnie wtopiona będzie (czytaj zainwestowana ) w 101. A potrzeba DUUUŻO !!!
Na odbiór z przyszłym właścicielem umówieni jesteśmy na koniec m-ca. Do tego czasu musimy odgrzebać i skompletować części, budę przykręcić do ramy, drzwi przykręcić do budy itd.itd...
Na razie muszę skoncentrować się na 105. Jak ona zostanie odebrana (wyjedzie) ---
zrobię spis części, które też są od 105 i wystawię je na sprzedaż jako ostatecznie nie potrzebne.
Wiem już na pewno, że będzie kilka bardzo ciekawych pozycji CAŁKOWICIE NOWYCH wartych uwagi !!!
Jeżeli natomiast gotowe będą mocowania zawiasów tylnej długiej klapy - zaraz wrzucę fotki na Forum !
[ Dodano: 2022-02-20, 14:36 ]
57. Mocowania zawiasów tylnej dł.kl.
CD skręcania 105-74 do transportu
Tak się złożyło, że mocowania zawiasów tylnej dł.kl. wróciły do mnie po wypaleniu (wycięciu) plazmą i zostały pozaginane wg. wzoru kartonowego. Jestem zadowolony z tej operacji, - wygląda to już nie żle !
Tak sobie to wyobrażałem ! Szkoda, że synowie są nieuchwytni, za tym nie będzie dzisiaj fotek !
Generalnie skupiam się na 105-74 która szykowana jest na zmianę właściciela !
Za tydzień na pewno już będą fotki, ale też chyba wrzucę kilka fotek opuszczającej nas 105-74 !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ratystast, Tak - zrobię, ale ona jest dopiero do remontu, a nie już po ! - Remont będzie robił nowy właściciel ! Nie wiem czy życia by mi starczyło ! Priorytetem jest 101-61
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL