Ustawienie geometrii kół w syrenie
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
A może ktoś przerabiał temat łożysk ostatnio? U Mariusza są, ale normalne, a gdzie indziej to nie mam pewności czy to nie są do jakiejś chińskiej maszyny. Wolałbym wziąć sprawdzony towar.
Ewentualnie pytanie, czy łożyskom się coś dzieje od stania? Mam od R20 nieużywane, ale stały 40 lat w jednym miejscu. Szkoda kupować współczesne badziewie, kiedy mam oryginalne FSM, tylko właśnie kwestia czy nic im się nie stało od tego?
Chyba wymienię też całe tarcze kotwiczne razem ze szczękami i bębnami, powinna lepiej hamować.
Ewentualnie pytanie, czy łożyskom się coś dzieje od stania? Mam od R20 nieużywane, ale stały 40 lat w jednym miejscu. Szkoda kupować współczesne badziewie, kiedy mam oryginalne FSM, tylko właśnie kwestia czy nic im się nie stało od tego?
Chyba wymienię też całe tarcze kotwiczne razem ze szczękami i bębnami, powinna lepiej hamować.
Syrena 104, Syrena Bosto
Bierz nowe 6306 z FŁT... ew SKF lub FAG. Nie wkładaj starych łożysk, które na 99% maja już wżery na bieżniach i kulkach, tylko zapakuj tam nowe markowe łożyska...
PS FSM nie produkowało łożysk tocznych. Robiły to zakłady FŁT Kraśnik.
PS FSM nie produkowało łożysk tocznych. Robiły to zakłady FŁT Kraśnik.
Ostatnio zmieniony 2013-10-10, 22:52 przez eLkowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Michalalex umyj łożyska w benzynie i sprawdż czy płynnie się obracają bez stuków i luzu.
Polskie łożyska były zawsze niezłe. Najgorsze były ruskie i Bułgarskie. Jeśli wszystko OK to śmiało zakładaj.
Współczesne także polecam SKF, FAG lub ewentualnie FŁT ale Chiny odpadają.
Co do uszczelnień-simmeringów mam złe doświadczenia z INCO, polecam CORTECO.
Jakby co to mam na zbyciu nowe łożyska na przód.
Polskie łożyska były zawsze niezłe. Najgorsze były ruskie i Bułgarskie. Jeśli wszystko OK to śmiało zakładaj.
Współczesne także polecam SKF, FAG lub ewentualnie FŁT ale Chiny odpadają.
Co do uszczelnień-simmeringów mam złe doświadczenia z INCO, polecam CORTECO.
Jakby co to mam na zbyciu nowe łożyska na przód.
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Raczej wżerów nie powinny mieć, bo były lata w smarze. Przeguby są w idealnym stanie, czop w środku też.
Da się w ogóle wyciągnąć łożyska bez ściągacza? Dzisiaj byłem mile zaskoczony, bo piasta przy użyciu ściągacza zeszła bez trudu, ale nie trzeba było wyciskać czopa specjalnym przyrządem, wyszedł po lekkim uderzeniu młotkiem.
Smarować czopy przed założeniem piast?
Da się w ogóle wyciągnąć łożyska bez ściągacza? Dzisiaj byłem mile zaskoczony, bo piasta przy użyciu ściągacza zeszła bez trudu, ale nie trzeba było wyciskać czopa specjalnym przyrządem, wyszedł po lekkim uderzeniu młotkiem.
Smarować czopy przed założeniem piast?
Syrena 104, Syrena Bosto
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Czopów raczej się nie smaruje, łożyska ściągaj ściągaczem, młotek to dla partaczy
(niszczy łożyska).
Do zakładania łożysk i wyciskania kupiłem prasę 12 T na Allegro za ~300zł tego typu http://allegro.pl/mocna-prasa-12t-hydra ... 05638.html
Ta nawet jest ulepszona nieco od mojej. Naprawdę się przydaje.
(niszczy łożyska).
Do zakładania łożysk i wyciskania kupiłem prasę 12 T na Allegro za ~300zł tego typu http://allegro.pl/mocna-prasa-12t-hydra ... 05638.html
Ta nawet jest ulepszona nieco od mojej. Naprawdę się przydaje.
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Zrobię tak jak piszesz, ale miałem koła z różnych kompletów założone w różnych konfiguracjach i zawsze się problem pojawiał.
Przy zdejmowaniu piast, pojawia się charakterystyczny trzask i w tym momencie, sama spada. Nic nie wygląda na uszkodzone. Czy to jest normalny objaw, czy powinna się może po trochę zsuwać?
Przy zdejmowaniu piast, pojawia się charakterystyczny trzask i w tym momencie, sama spada. Nic nie wygląda na uszkodzone. Czy to jest normalny objaw, czy powinna się może po trochę zsuwać?
Syrena 104, Syrena Bosto
michalalex, jak dla mnie oznacza to ze ona dobrze jest osadzona na stożku
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Dzisiaj jedna zwrotnica jest już poskładana. Wcześniej dolny sworzeń był jakiś nieoryginalny, chyba łożyskowany i miał spory luz. Na nowej zwrotnicy nie ma żadnego luzu. Poskładałem wszystko porządnie, wymieniłem przegub i smar na zwrotnicy wymontowanej z samochodu więc piachu żadnego nie powinno być. Rewelacja - nie ma najmniejszych luzów. Wymieniam jeszcze krzyżak przy skrzyni i simmeringi, bo wydaje mi się, że minimalnie ciekły, wiadomo lata robią swoje.
W każdym razie mam pytanie: czy wymieniając simmering metal musi być suchy i odtłuszczony, czy może być lekko w oleju?
W każdym razie mam pytanie: czy wymieniając simmering metal musi być suchy i odtłuszczony, czy może być lekko w oleju?
Syrena 104, Syrena Bosto
nawet powinień
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew