Wskaźnik temperatury
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Wskaźnik temperatury
Moja syrenka po remoncie wraca do życia. Jednak już i przed remontem wskaxnik temperatury pokazywał głupoty - na zimnym silniku po przekręceniu kluczyka - prawie 80 stopni a na ciepłym silniku - w chłodnicy spokojnie palec dwie sekundy potrzymam pokazuje ponad 100 stopni. Podobno się to reguluje - czym? jak?
U mnie było to samo. Podmieniłem czujnik na taki z Żuka i wszystko gra.
Regulować samego wskaźnika nie radzę- mimo, że są do tego instrukcje.
Regulować samego wskaźnika nie radzę- mimo, że są do tego instrukcje.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Temat jak najbardziej na miejscu Też mam ten sam problem, tylko że u mnie początkowa wartość na zimnym silniku to 40 stopni, potem łatwo dochodzi do 100 stopni na wskaźniku, a woda się wcale nie gotuje to raz, a dwa mogę spokojnie utrzymać wąż na głowicy ręką... Również wskaźnik paliwa oszukuje, bo "zero" jest na 1/4 zbiornika. Jest na to jakiś patent?
Sprawdź masę dochodzącą do wskaźników.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
- Paderewsku
- młody syreniarz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
- Lokalizacja: Łosice/Głowno
Wymień na inne wskaźniki będzie wiadomo chociaż gdzie leży problem czy w wskaźnikach czy gdzieś dalej.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
a skąd wiesz czy nie broi Ci coś innego?
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 348c#63736
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 348c#15188
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... 348c#15188
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Każdy dysponujeKozichwost pisze:Dysponuje ktoś skanem książki o elektryce ?
http://syrena.gminanekla.pl/forum/dload ... gory&id=14
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Tu kolega PONY ma w zasadzie rację ......Gmeranie w tych rzeczach zwykle daje kijowe rezultaty.
WSKAŹNIK ==czyli to co jest na desce rozdzielczej ==zegar, bardzo zależy od CZUJNIKA . A ten czujnik często kiepsko działa gdy do niego źle dochodzi prąd (jakieś opory przepływu np. niedokręcony przewód).
Gdy idzie o zegar paliwa, to ma on w sobie dwie ceweczki i one są przesuwne. Trzymają sie na malutkich śrubkach. Bywa,że się to to poluzuje i się przesunie--stąd złe wskazania.
Druga przyczyna----tam jest śrubka stabilizująca strzałkę i nieraz się zaciera strzałka bo za mocno jest dokręcona.
Pomijam tu wady CZUJNIKA (w zbiorniku) bo to jest odrębna sprawa i trzeba sprawdzić na innym czy zegar nadal kijowo działa a wtedy powodem jest zegar.
================================================
Natomiast zegar temperatury ma--o ile pamiętam ---w sobie 2 blaszki =bimetale.
Jedna precyzuje zero a druga 100 stopni. Je sie podgina na rozum jakąś pincetą. KIlka dni tak można podginać ))))))))))))))))))) , bo one współpracują ze sobą razem.
Mnie się w końcu udało --tzn. w zimie pokazuje poniżej zera, a gdy gorący to pokazuje około 90 st (za dużo pokazuje ale mi się nie chciało już robić.
Przy tej robocie dobrze jest mieć a domu i zegar i czujnik . I ten czujnik gotujemy w garnku ))) a podłączamy se akumulator. Bo po co za każdym razem montować w samochodzie (uwaga !!!!--w Syrenach gwint czujnika jest słaby !!!!!!!!!!!!!! ).
Oba zegary otwierają się po odgięciu zagiętych blach obudowy--po radziecku. Na rozum .
Co do literatury--to nie jest to opisane w literaturze akurat do Syreny ale w książkach samochodowych==ogólnych z epoki dot. elektryki w samochodach. Nie chce mi się szukać tytułu --sprawa ta była opisywana na forum chyba z 6 lat temu )))))
UWAGA :------często nawala sam czujnik temp. w głowicy. Montowanie tego nowego od Żuka, u mnie dało kiepskie rezultaty--uważam, że są inne nieco parametry albo ja trafiłem na felerny.
Czujnik ten, po wykręceniu , daje sie otworzyć(rozmontować) ale ciężko==wyłamują się elementy zagięcia chociaż robimy to na gorąco żeby to zagięcie mosiężne jakoś się poddało (grzać płomieniem gazowym). Niestetyt jest ono twarde i łamie się. Więc przy montażu stosujemy klej (żywicę) namiast tych zagięć--i działa )))
Jednak efekty są--kiepskie. W środku są styczki zupełnie jak w aparacie zapłonowym. Myjemy je, czyścimy z nagaru, próbujemy doginać (bimetal)--gotujemy w garnku i patrzymy. Po tygodniu mamy ustawione ))))))))))
Zapomniałem czy , gdy jest 100 stopni to rzadziej sie stykają czy właśnie częściej (chyba rzadziej). Ale to sami wyeksperymentujecie. Są wakacje. Akurat starczy czasu na oba wskaźniki . Albo i nie...........
WSKAŹNIK ==czyli to co jest na desce rozdzielczej ==zegar, bardzo zależy od CZUJNIKA . A ten czujnik często kiepsko działa gdy do niego źle dochodzi prąd (jakieś opory przepływu np. niedokręcony przewód).
Gdy idzie o zegar paliwa, to ma on w sobie dwie ceweczki i one są przesuwne. Trzymają sie na malutkich śrubkach. Bywa,że się to to poluzuje i się przesunie--stąd złe wskazania.
Druga przyczyna----tam jest śrubka stabilizująca strzałkę i nieraz się zaciera strzałka bo za mocno jest dokręcona.
Pomijam tu wady CZUJNIKA (w zbiorniku) bo to jest odrębna sprawa i trzeba sprawdzić na innym czy zegar nadal kijowo działa a wtedy powodem jest zegar.
================================================
Natomiast zegar temperatury ma--o ile pamiętam ---w sobie 2 blaszki =bimetale.
Jedna precyzuje zero a druga 100 stopni. Je sie podgina na rozum jakąś pincetą. KIlka dni tak można podginać ))))))))))))))))))) , bo one współpracują ze sobą razem.
Mnie się w końcu udało --tzn. w zimie pokazuje poniżej zera, a gdy gorący to pokazuje około 90 st (za dużo pokazuje ale mi się nie chciało już robić.
Przy tej robocie dobrze jest mieć a domu i zegar i czujnik . I ten czujnik gotujemy w garnku ))) a podłączamy se akumulator. Bo po co za każdym razem montować w samochodzie (uwaga !!!!--w Syrenach gwint czujnika jest słaby !!!!!!!!!!!!!! ).
Oba zegary otwierają się po odgięciu zagiętych blach obudowy--po radziecku. Na rozum .
Co do literatury--to nie jest to opisane w literaturze akurat do Syreny ale w książkach samochodowych==ogólnych z epoki dot. elektryki w samochodach. Nie chce mi się szukać tytułu --sprawa ta była opisywana na forum chyba z 6 lat temu )))))
UWAGA :------często nawala sam czujnik temp. w głowicy. Montowanie tego nowego od Żuka, u mnie dało kiepskie rezultaty--uważam, że są inne nieco parametry albo ja trafiłem na felerny.
Czujnik ten, po wykręceniu , daje sie otworzyć(rozmontować) ale ciężko==wyłamują się elementy zagięcia chociaż robimy to na gorąco żeby to zagięcie mosiężne jakoś się poddało (grzać płomieniem gazowym). Niestetyt jest ono twarde i łamie się. Więc przy montażu stosujemy klej (żywicę) namiast tych zagięć--i działa )))
Jednak efekty są--kiepskie. W środku są styczki zupełnie jak w aparacie zapłonowym. Myjemy je, czyścimy z nagaru, próbujemy doginać (bimetal)--gotujemy w garnku i patrzymy. Po tygodniu mamy ustawione ))))))))))
Zapomniałem czy , gdy jest 100 stopni to rzadziej sie stykają czy właśnie częściej (chyba rzadziej). Ale to sami wyeksperymentujecie. Są wakacje. Akurat starczy czasu na oba wskaźniki . Albo i nie...........