Rasowanie silnika S31

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

kpt_witko pisze:Zastosowanie większej ilości pierścieni zwiększa nieco oddawanie ciepła przez tłok oraz kompresja, ale zwiększa się tarcie. Szczerze mówiąc, słyszałem o przerabianiu tłoków do 2T - ale w drugą stronę - tłoków na jeden pierścień.
Dokładnie tak jak mówisz. Wymagane sprężanie dałoby się uzyskać mniejszą ilością pierścieni, problem jest tylko z oddawaniem ciepła do cylindrów i dalej płaszcza wodnego.
syrena104bili pisze:tak jak jest w sportowych cylindrach do skuterów miniścigów tylko że w syrenoskim bloku szyciej złużywały by sie pierśćenie jakby był 1 czy 2 , bo to żeliwo a w tych sportowych cylindrach z 1 pierśćeniem jest nicasil
Może ktoś to przetłumaczyć?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Nie, to w desperanto. :grinser

Wlaściwie to nie padła odpowiedz na pierwsze pytanie tego tematu: gdzie w nacie znajdę ten artykuł Sałka? Nie znalazłem go nigdzie.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Chłopie - daj se spokój z Sałkiem. Te jego rady to są z epoki kamienia łupanego. On chyba coś tam podłubał młotkiem i siekierą i uchodzi teraz za czarodzieja dwusuwów :grinser Podejrzewam, że nigdy nie korzystał z hamowni ani z jakiegoś podstawowego sprzętu pomiarowego (ciśnienie, szybkość, obroty) - no bo jak i gdzie w latach 60 w PRL-u?. Wystarczy popatrzeć w jakąś książkę o dwusuwach z lat 80-tych czy 90-tych i tam już dowiesz się dużo więcej. Takich tunerów jak on to chyba było wielu - coś tam podpiłowali, podgięli, założyli pilotkę na głowę i już byli specjalistami od silnikow :lol:
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

he he dobre. Lecz mi o teorię nie chodzi, tuningował też nie będę.
Nie zabraniaj mi Gieroy czytac :grinser
szczerze mie to interesi po prostu

[ Dodano: 2010-03-22, 20:46 ]
zdziwiłbyś się gdzie i w ilu miejscach się uczył
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

QWARUK pisze:Nie zabraniaj mi Gieroy czytac
szczerze mie to interesi po prostu
Jak tak to Ci moge podeslac ten text. Daj adres.
A jak chcesz czytac to mam ksiazke z XXI wieku o tuningu 2suwa - 300 stronic - po angielsku
QWARUK pisze:zdziwiłbyś się gdzie i w ilu miejscach się uczył
Kto? Salek?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

adres na zwykłą pocztę ?
po angielsku dziękuję.
tak Sałek
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Adres email bo na priv to jest za duze.
To gdzie on sie uczyl?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Z tego co wiem pracował sporo w zagranicznych teamach wyścigowych. Właśnie przy silnikach, ale niesprecyzuję gdzie. mail masz na priv
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Oj i hamownie były, może nie tak nowoczesne jak w dzisiejszych czasach, miałem okazję spotkać gościa który zajmował się swojego czasu dwusówami tyle że motocykllowymi do gokartów na pksie w cze-wie, nawet mieszka nieopodal mnie, pamiętam jak mi opowiadał jak to bywało że ileś tam z silnika wski dało się wydłubać i jeździł, ale grosz więcej i się to rozsypywało, a jakiś zawodnik koniecznie chciał więcej niż konkurent to przekręcili hamownię a silnik i tak był zrobiony na tyle ile maks można było, a ten zadowolony zdaje się że nawet wygrał wtedy :P
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

Dzięki Gieroy, doszło.

[ Dodano: 2010-03-23, 12:02 ]
Ktośtam zrobił WSK dokładnie wg Sałka, twierdził że motor duuużo lepiej chodził.
Mirek
Posty: 12
Rejestracja: 2006-05-16, 00:26
Lokalizacja: Toruń

S-31 modyfikacje

Post autor: Mirek »

Zobaczcie co udało mi się znaleźć. Syrena rajdowa. 8)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mirek
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Doskonale sie spisałeś! :ok3 (zakładam, że znalazłeś ją w realu a nie na necie).
Teraz tylko musisz zdobyć wszystkie szczegóły techniczne, foty, zrobić wywiad z tunerem i całość tu zapodać.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

NOOO! Ale konstrukcja!!! Tylko trochę roboty żeby ją przywrócić do działania... swoją drogą ciekawe jak to rozwiązanie się spisywało, bo wrażenie robi, nie powiem...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Franki pisze:Tylko trochę roboty żeby ją przywrócić do działania...
dokładnie. Zrobić ją na taką jaka jest :) tylko tyle aby nią nie szaleć zabardzo :devil3 tylko robić lans po mieście od czasu do czasu 8) Na stronie w artykułach są skany o tych syrenach rajdowych DELUX :helm
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

To by była Syrena !!!
Pamiętam czasy jak się takimi bolidami ścigano.
Miały właśnie trzy gaźniki najczęściej i wiele innych przeróbek z cyklu radosnej twórczości.
Podobało mi się jak chłopaki zgłębiali techniki motoryzacyjne, przerabiali swoje auta i potem się ścigali, ale za młody byłem na takie zabawy.
Fajnie by było wskrzesić kiedyś takie wyścigi, tylko aut by było szkoda trochę, bo to był bardzo "kontaktowy" sport. :)
ODPOWIEDZ