Jaki akumulator
Jaki akumulator
Witam. Czy słabo trzymający akumulator wymienić o tej samej pojemności /45 Ah/ czy jakiś trochę większy/ . Jaki powinien mieć prąd rozruchowy? Pozdrawiam . Walenty
jak sie ma troszke ślusarskiego drygu ,wiertarke ,spawareczke NO I CHĘCI TO ZADEN PROBLEM wstawić alternator
te opisy wstawiania alternatora juz tu na forum były podawane [opcja SZUKAJ ]
ALTERNATOR NAJLEPIEJ TAKI CO MA JUZ W SOBIE REGULATOR ;;NIE Z DUZEGO FIATA ,ZUKA [sory to nie krzyk]
a najlepiej z lublinków ja mam i nie narzkam
te opisy wstawiania alternatora juz tu na forum były podawane [opcja SZUKAJ ]
ALTERNATOR NAJLEPIEJ TAKI CO MA JUZ W SOBIE REGULATOR ;;NIE Z DUZEGO FIATA ,ZUKA [sory to nie krzyk]
a najlepiej z lublinków ja mam i nie narzkam
kombi
Jak staniesz przodem do auta to prądnicę masz na prawo a rozrusznik na lewo
A o to co pytasz to prądnica jest długim walcem (długość ok. 2 średnic) a alternator jest krótki (d=L).
Ja mam w Wawie alternator z Żuka i regulator zamontowałem na nim... chciałem zamontować coś nowszego ale tu było bez kombinacji.
A o to co pytasz to prądnica jest długim walcem (długość ok. 2 średnic) a alternator jest krótki (d=L).
Ja mam w Wawie alternator z Żuka i regulator zamontowałem na nim... chciałem zamontować coś nowszego ale tu było bez kombinacji.
--o00o----'(_)'----o00o--
Ja od 8 lat mam akumulator Centry 42Ah i nic się z nim nie dzieje. Nieraz stał całą zimę w blaszaku nieużywany, niedoładowywany i nadal działa. Nadmienię, że był to wówczas jeden z najtańszych akumulatorów. Czy warto zatem kupować jakiś "porządniejszy" ? Hm...
No rozrusznik to raczej masz. Pewnie chciałeś napisać, że nie wiesz czy masz prądnicę czy alternator. Oryginalnie syreny miały prądnicę i jak nic nie było kombinowane to na pewno tak zostało. Dla pewności wstaw fotkę to się zobaczy.krzysosw pisze:ze nie wiem czy mam prądnice czy rozrusznik
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Ja tez mam Centre bodajże też 42A z 5 lat chodzi, rozładowuje, doładowuje i jest jak nowy.
Rozładowanie aku to przyczyna krótkich tras, częstego odpalania lub dłuższego postoju np zimowego lub całorocznego. Mi po zimie od razu odpalił taki aku.
Rozładowanie aku to przyczyna krótkich tras, częstego odpalania lub dłuższego postoju np zimowego lub całorocznego. Mi po zimie od razu odpalił taki aku.
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
- piotker
- młody syreniarz
- Posty: 237
- Rejestracja: 2010-04-08, 21:41
- Lokalizacja: Turek, woj.Wlkp.
- Kontakt:
A co ma piernik do wiatraka? prądnica do rozrusznika??krzysosw pisze:Podłącze się pod temat:]
Jaki akumulator polecacie,chodzi mi raczej o jakość a nie o cenę.
Wole kupić raz a porządnie...
Tylko psikus w tym ze nie wiem czy mam prądnice czy rozrusznik(syrka z 73 105)
Może mi ktoś podpowiedzieć jak rozróżnić w.w podzespoły...?
pozdrawiam Krzys
Chyba Ci chodzi czy masz prądnice czy alternator.
Albo ja głupi juz jestem?
---------------------------------------------
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME
- elektryk85
- -#Youngtimer
- Posty: 569
- Rejestracja: 2009-08-26, 22:24
- Lokalizacja: Katowice
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
Kolego ja mam prądnice i mam Bosha 41Ah i sprawuje się tak jak należy. Dałem za niego 200zł. Podobno z Centrą jest tak ze jak sie juz cos zaczyna psuc to jest problem z reklamacja i w ogole, a z Bosha dostaje się od razu nowy, bez zbędnego gadania.
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
- BodzioBoston
- -#Junior
- Posty: 122
- Rejestracja: 2010-08-04, 21:47
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
cześć kolego.Ja mam aku 36Ah i też smiga bez problemów, ale radzę wstawić przynajmniej 45 a prawidłowo to chyba zaleca sie 55Ah. Jak miałem prądznice to nie dawala rady, chyba że jeżdzilem bez świateł. Ale w wiekszym mieście korki nie korki silnik na wolnych obrotach dużo pracuje i prądnica wtedy nie ładuje więc załozyłem alternator od starego escorta (akurat taki miałem) przerobiłem tylko mocowanie i wpiołem sie w instalacje i teraz działa bez zarzutu. Więc jeżeli masz zamiar dużo jeżdzić (ja codziennie do przacy) to zalecam alternator
WSK 175 '73
Komar 3 '75r
croma '07r
voyager '12
golf II '91
Komar 3 '75r
croma '07r
voyager '12
golf II '91
Koledzy powrócę jeszcze od tego tematu i chciałbym się dowiedzieć jaki w Syrenie akumulator ma mieć prąd rozruchowy. Chcę na dniach kupić nowy akumulator i znalazłem coś takiego :
- 42Ah 390A
- 44Ah 440A
Mam zamontowaną prądnicę i narazie nie przewiduję montażu alternatora i interesuje mnie co bardziej będzie do niej pasowało pod względem żywotności i prawidłowego funkcjonowania.
A może polecicie coś innego ale opartego na jakiś doświadczeniach.
- 42Ah 390A
- 44Ah 440A
Mam zamontowaną prądnicę i narazie nie przewiduję montażu alternatora i interesuje mnie co bardziej będzie do niej pasowało pod względem żywotności i prawidłowego funkcjonowania.
A może polecicie coś innego ale opartego na jakiś doświadczeniach.
Bierz 42, bo niby 2 ah, to nic, ale w ogólnym rozrachunku, to prądnica zawsze go lepiej naładuje i pojeździ dłużej.
A tak biorąc głos w dyskusji, to ja robię codziennie krótkie trasy, po 4-6 km, odpalam auto po 6 razy i nie ładowałem jeszcze akumulatora, bo nie ma po co. Rano ma zawsze ok. 12,6 v, a przecież jeżdżę na światłach z dmuchawą, wycieraczkami, no i radiem.
Jak ktoś myśli, że prądnica jest zła, to nie dlatego, że jest słaba, ale że jest źle zestrojona z reglerem. Prądnica w Syrenie jest w zupełności wystarczająca.
A tak biorąc głos w dyskusji, to ja robię codziennie krótkie trasy, po 4-6 km, odpalam auto po 6 razy i nie ładowałem jeszcze akumulatora, bo nie ma po co. Rano ma zawsze ok. 12,6 v, a przecież jeżdżę na światłach z dmuchawą, wycieraczkami, no i radiem.
Jak ktoś myśli, że prądnica jest zła, to nie dlatego, że jest słaba, ale że jest źle zestrojona z reglerem. Prądnica w Syrenie jest w zupełności wystarczająca.
...po prostu Zipa
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie