PYTANIE O CYNKOWANIE NP BŁOTNIKÓW

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
syrena r20 80
-#Junior
-#Junior
Posty: 123
Rejestracja: 2009-10-18, 21:36
Lokalizacja: wlkp

PYTANIE O CYNKOWANIE NP BŁOTNIKÓW

Post autor: syrena r20 80 »

Witam pytanko jak wyzej napewno robiliscie to moze co niektórzy ale do czego dąze jakie sa plusy i minusy takiej opercji.
I jakby moznabyło prosic o przyblizone koszty robocizny poprostu chciaałem sie dowiedziec czy warto takie cos przeprowadzić.
Pozdrawiam a za odpowiedzi z góry wielkie dzieki
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

ja mam pas przod progi fartuchy z przodu i blotniki ,,, blotniki da rade ale tylko przod bo tylu nie idzie wypiaskowac bo sfaluje ,,, trzeba to robic zoltym cynkiem (do farby ) metoda elektrochemiczna ma ten minus ze kwas ktorym jest to wytrawiane,,,,nigdy nie da sie neutralizowac w szczelinach a troche ich jest wiec moze cos tam wyjsc mi nie wyszlo a robilem w 2004 wiec polecam ,,, do progow po zaspawaniu wlej olej bo inaczej zbiera sie tam woda i gnije a tak trzyma na lata ,,,, dobrym pomyslem jest wyspawanie poloczenia na blotniku przod sreberkiem albo zalanie jakim np mocholem jak nie cynkujesz
syrena r20 80
-#Junior
-#Junior
Posty: 123
Rejestracja: 2009-10-18, 21:36
Lokalizacja: wlkp

Post autor: syrena r20 80 »

witam a mam pytanie czy burty tylnie do erki da sie wypiaskowac niby maja przetłoczenia ale ,,,,,,,,,,,,,,
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

ja mam progi w ocynku... bardzo cięzko sie spawa... i bardzo pryska ale daje rade :ok3
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

anabol pisze:ja mam progi w ocynku... bardzo cięzko sie spawa... i bardzo pryska ale daje rade :ok3
Tylko nie wdychaj tych oparów bo zobaczysz różowe króliczki :D
O innych przypadloościach wolę nie wspominać :D
motomania na luzie
AMPIR
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 399
Rejestracja: 2006-10-31, 23:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nie cynkowałem nigdy blach do syrenki, co wcale nie znaczy..

Post autor: AMPIR »

..iż nie ma to sensu. Tylko jak opisali to Koleczy powyżej jest tak wiele niestety minusów przy teoretycznych plusach wynikających z tej ipcji, iż generalnie skłaniam się raczej do metod bardziej tradycyjnych w odniesieniu do ramy i blach nazwozia: piaskowania, dobrymi materiałami ich zabezpieczenia i położenia podkładu, a w progi jak nasi ojcowie i dziadkowie - olej! Taki zabezpiecznie wytrzyma długie lata, a tak naprawdę to czy poczciwa skarpeta jest eksploatowana w ekstremalnie ciężkich warunkach i pokonuje w roku tysiące kilometrów w deszczu, błocie i solance. Teraz to nawet już porządnej jesiennej chlapy ni było o śniegu i solarkach nie wspominając. Ostani prawdziwy śnieg i przebijanie się przez zaspy Ruda zaliczyła chyba przed już kilkoma laty na ostanim rajdzie zimowym w Łodzi...
Pozdrawiam
AMPiR
ODPOWIEDZ