Alarm temperatury silnika.
Alarm temperatury silnika.
Planuję zrobić sobie alarm temperatury silnika. Jak na foto - w głowicy zrobię mały otworek (gdzies pod cewkami zeby nie bylo widac) z gwintem 1/4 NPT na mosiężny korek z otworem w którym będzie siedział termistor. Podłączone to będzie do układu na płytce (z serii zrób to sam dla dzieci) który przez przekaźnik będzie uruchamiał syrene alarmową. Planuję coś głośnego ok 110 dB żeby nie dało się w środku wytrzymać. Temperaturę przy której będzie wskakiwała syrena można ustawić np: na 85C lub 90C. Już dwa razy przegrzał mi się motor i bardzo źle to się skończyło. Jakby trzeba, to ten sam układ może sterować dodatkowym elektrycznym wentylatorem doczepionym do chłodnicy.
Jakby ktoś miał coś podobnego albo jakieś uwagi czy pomysły to chętnie wysłucham.
Jakby ktoś miał coś podobnego albo jakieś uwagi czy pomysły to chętnie wysłucham.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Nie lepiej zamiast tego termistora, podłączyć się pod orginalny czujnik?
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Sprawdź rezystancję termistora i czujnika w syrenie. Zobaczymy jakie są rozbieżności w rezystancji. A jak podłączyć? Myślę że wystarczy masa samochodu czyli + i przewód z czujnika.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Zapodaj schemat to zobaczymy co i jak da radę.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Tu jest schemat. Z drugiej strony patrzac, to uklad z drugim czujnikiem bedzie mial te zalete, ze alarm bedzie dzialal niezaleznie od fabrycznego termometru. Czy fabryczny bedzie sprawny czy nie to alarm odpali i spelni swoje zadanie. Wydaje sie to nawet lepsze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Czujnik temperatury w Syrence jest rezystancyj ny. Bimetalowe działają bardziej jak to co chcesz zamontować, czyli skokowo "włącz, wyłącz" przy zadanej temperaturze.Gieroy pisze:Czujnik fabryczny to bimetal a termistor to termistor wiec tego sie nie porownuje.
Element pomiarowy z twojego układu jest natomiast półprzewodnikowy i ma przeciwną do Syrenowskiego charakterystykę, więc trudno byłoby to "ożenić" (trzeba by zrobić układ odwracający fazę i dopasowujący napięcia).
Mimo to wydaje mi się , że twoje podejście czyli odseparowanie się od oryginalnego czujnika jest "zdrowe" bo to jakby nie patrzeć układ bezpieczeństwa więc powinien być maksymalnie niezależny od innych awarii.
Tylko ta nowa dziura na głowicy jakoś mi nie podchodzi.
zastanawia mnie czemu wymyślacie takie wynalazki, (pomysł pierwsza klasa) zamiast naprawić układ chłodzenia???
skoro masz takie problemy z temp to trzeba usunąć przyczyny, Syreny i Warszawy stały w kosmicznym korku w Wilnie i nikomu się nic nie gotowało chodz np. mój wskaźnik temp pokazywał 100stC
może chłodnica jest do bani???
może kup lepszy płyn
sam nie wiem
ale pomysl godny pochwały
skoro masz takie problemy z temp to trzeba usunąć przyczyny, Syreny i Warszawy stały w kosmicznym korku w Wilnie i nikomu się nic nie gotowało chodz np. mój wskaźnik temp pokazywał 100stC
może chłodnica jest do bani???
może kup lepszy płyn
sam nie wiem
ale pomysl godny pochwały
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Właśnie w tym problem. Mi też nic się nie gotowało, wskaźnik pokazywał jakieś 90-95stC tylko że zamiast sobie stać w Wilnie to ja jechałem po autostradzie jakieś 90km/g. I wtedy aluminiowe koszyki łożysk korbowych zaczynają wylatywać przez rure wydechowąMariusz pisze:Syreny i Warszawy stały w kosmicznym korku w Wilnie i nikomu się nic nie gotowało chodz np. mój wskaźnik temp pokazywał 100stC
[ Dodano: 2009-11-30, 22:28 ]
Mi trochę też ona nie pasuje ale czujnik w głowicy daje najszybszą reakcję na zmiany temperatury. Możnaby go wsadzić gdzieś za termostatem pomiędzy rury gumowe ale to już nie to samo - będzie duże opóźnienie w stosunku do głowicy.arturromarr pisze:Tylko ta nowa dziura na głowicy jakoś mi nie podchodzi.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Zrób to na normalnym włączniku wentylatora chłodnicy. W handlu jest tego w cholerę w cenie od 10zł i o różnych sposobach mocowania. Co fajniejsze mają dwa włączniki w jednej obudowie (dla sterowania dwoma wiatrakami), więc można zrobić sobie dwie diody dla np. 90 i 100oC. Pomysł z elektroniką to IMHO przerost formy nad treścią.
Pozdrawiam
www
www
kolega fajnie kombinuje z tym ukladem ale z powyzszym zdaniem sie zgadzamPrzemekP pisze:Pomysł z elektroniką to IMHO przerost formy nad treścią.
a ja no zamontowalem u siebie chlodnice ze 104 o wiekszej pojemnosci. przestala sie grzac. Jakos mi sie nie widzi zeby prz 90 stopniach silnik mial wypluwac lozyska.
Ostatnio zmieniony 2009-12-04, 09:33 przez marcys, łącznie zmieniany 1 raz.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam