biegi
Moderator: adameo2
biegi
prosze powiedzcie mi... ktory bieg jest gdzie.. w syrenie z biegami przy kierownicy.. 105
tzn dosiebei i w doł to..? dosiebie i w gore to...? w gore to..? w doł to..?
wsteczny juz wiem.. bo inaczej do tylu jechac niechce.. a tamtych niemoge rozgrysc bo z kazdego biegu mi rusza płynnie.. hehe zawstydzony ale wybaczcie jest too moja pierwsza stycznmosc z takimi biegami..
tzn dosiebei i w doł to..? dosiebie i w gore to...? w gore to..? w doł to..?
wsteczny juz wiem.. bo inaczej do tylu jechac niechce.. a tamtych niemoge rozgrysc bo z kazdego biegu mi rusza płynnie.. hehe zawstydzony ale wybaczcie jest too moja pierwsza stycznmosc z takimi biegami..
rysunkowo
jawos, pomyliłeś 2ke z 1dynką
(2 do dołu jest w wartburgu. )
jawos, pomyliłeś 2ke z 1dynką
(2 do dołu jest w wartburgu. )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2009-11-02, 23:31 przez Arczi, łącznie zmieniany 1 raz.
jak pisałem kiedyś, w instrukcji 105 jest błąd co do tego zagadnienia, dlatego trzeba samemu.
Skoro wiesz gdzie jest wsteczny , to w tym samym miejscu jest bieg 2 , z tym że jest on niżej o pięterko.(powiedzmy że do siebie to pięterko pierwsze, natomiast cholernie mocno do siebie to pięterko dla biegu wstecznego).
A więc gdy wsiadamy to : do siebie lekko(pięterko1) i teraz w dół==jedynka. Na tym samym pięterku ale mocno w górę to dwójka (można przejść do niej od razu z jedynki podtrzymując dźwignię od spodu paluchami żeby nie spadła na luz i pchając w górę). A potem sprowadzamy bieg na luz i teraz wajcha od siebie i w dół --to bieg 3. I na tym samym dolnym pięterku ale w górę to 4 .Nie ma prawa ruszać płynnie z każdego biegu----znaczy to że one ci nie wchodzą i nadal jest bieg 1.
PS.pardon. przeedytowałem--był błąd, czwórka jest w górę .....Tak to jest gdy się pisze z pamięci o czymś co robiło się mechanicznie latami.........nawiasem mówiąc, z żoną używaną od dawna też wpada się w analfabetyzm bp to już tylko rutyna......
Po wrzuceniu biegu 4 dżwignie drży bo chce opaść własnym cięzarem w dół . Aby wyeliminować to drżenie ,można pod maską zahaczyć ramię zmiany biegów jakąkolwiek sprężynką nie za mocną (drugi koniec gdziekolwiek), która eliminuje drżnie.....Gdzieś pisze o tym Glinka w jednej z małych książek....
Skoro wiesz gdzie jest wsteczny , to w tym samym miejscu jest bieg 2 , z tym że jest on niżej o pięterko.(powiedzmy że do siebie to pięterko pierwsze, natomiast cholernie mocno do siebie to pięterko dla biegu wstecznego).
A więc gdy wsiadamy to : do siebie lekko(pięterko1) i teraz w dół==jedynka. Na tym samym pięterku ale mocno w górę to dwójka (można przejść do niej od razu z jedynki podtrzymując dźwignię od spodu paluchami żeby nie spadła na luz i pchając w górę). A potem sprowadzamy bieg na luz i teraz wajcha od siebie i w dół --to bieg 3. I na tym samym dolnym pięterku ale w górę to 4 .Nie ma prawa ruszać płynnie z każdego biegu----znaczy to że one ci nie wchodzą i nadal jest bieg 1.
PS.pardon. przeedytowałem--był błąd, czwórka jest w górę .....Tak to jest gdy się pisze z pamięci o czymś co robiło się mechanicznie latami.........nawiasem mówiąc, z żoną używaną od dawna też wpada się w analfabetyzm bp to już tylko rutyna......
Po wrzuceniu biegu 4 dżwignie drży bo chce opaść własnym cięzarem w dół . Aby wyeliminować to drżenie ,można pod maską zahaczyć ramię zmiany biegów jakąkolwiek sprężynką nie za mocną (drugi koniec gdziekolwiek), która eliminuje drżnie.....Gdzieś pisze o tym Glinka w jednej z małych książek....
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 22:16 przez taeda, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz pewnie rozregulowane lub wyrobione cięgna od wrzucania biegów.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Musisz zajrzeć pod maskę i sprawdzić jakie masz luzy, a skoro ciężko Ci jest poszukać niektórych biegów to napewno je masz.
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
ale gdzie mam tych luzów szukac.. - przepraszam ale no nieznam sie na tym..... stąd moje pytania.. tzn generalniena mechanice to sie costam znam.. ( sam załozylem do poloneza silnik 2litrowy i sam zalozylem do tego silnika turbine) ale poprostu w syrenie niewiem od czego zacząc i gdzie patrzyc zwłaszcza przy biegach w kierownicy bo nigdy niemialemz tymdo czynienia. .. czy luzy naczym mamsprawdzic..?
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Arczi, na Twoim rysunku chyba 4 z 3 odwrotnie co
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
to w koncu gdzie jest 3 a gdzie 4..?Arczi pisze:rysunkowo
jawos, pomyliłeś 2ke z 1dynką
(2 do dołu jest w wartburgu. )
zdobylem własnie ksiazke to bede czytał..
zajzalem tam dzis głową i zobaczylem te ciengienka.. co ida od kierownicy do skrzynie. na nich sie luzy robia..? mam takie wrazenie ze wchodzi mi tylko 1 i 2 bo niby 3 i 4 na postoju sie da włozyc ale np 4 podczas jazdy juz nie.. a przezucajac z 2 na 3 niezabardzo czuc zmiane przełozenia i na 3 niejedzie jak na 3ce,..
aha.. i ile mniej wiecej powinnosi epodciągac wajchą zeby włozyc 1 lub 2.? bo u mnie jest to okolo .0.5 - 07 cm.. nie za malo.?
[ Dodano: 2009-11-03, 16:46 ]
EDIT EDIT
zrobilem.. wszystkim bardzo dziekuje,
okazało sie ze wystarczylo podciagnąc linke .. czego niewiedzialem gdyż nigdy wczesniej niewidzialem nawet na oczy tego mechanizmu.. aa i teraz juz roznica w biegach jest okolo 2.5 - 3cm. miedzy 1 i 4 - 2i 3 - czy to w miare ok.?