biegi

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

biegi

Post autor: Żuczek »

prosze powiedzcie mi... ktory bieg jest gdzie.. w syrenie z biegami przy kierownicy.. 105

tzn dosiebei i w doł to..? dosiebie i w gore to...? w gore to..? w doł to..?

wsteczny juz wiem.. bo inaczej do tylu jechac niechce.. a tamtych niemoge rozgrysc bo z kazdego biegu mi rusza płynnie.. hehe :oops: zawstydzony ale wybaczcie jest too moja pierwsza stycznmosc z takimi biegami..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

cześć do siebie i w dół 2 do siebie w górę 1 w górę 3 w dół 4 do przodu 5 :P:P:P z 5 żartowałem pozdrawiam
Awatar użytkownika
Arczi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 409
Rejestracja: 2007-01-22, 14:00
Lokalizacja: Jadwisin/k Warszawy

Post autor: Arczi »

rysunkowo :)
jawos, pomyliłeś 2ke z 1dynką :)

(2 do dołu jest w wartburgu. )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2009-11-02, 23:31 przez Arczi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

jak pisałem kiedyś, w instrukcji 105 jest błąd co do tego zagadnienia, dlatego trzeba samemu.
Skoro wiesz gdzie jest wsteczny , to w tym samym miejscu jest bieg 2 , z tym że jest on niżej o pięterko.(powiedzmy że do siebie to pięterko pierwsze, natomiast cholernie mocno do siebie to pięterko dla biegu wstecznego).
A więc gdy wsiadamy to : do siebie lekko(pięterko1) i teraz w dół==jedynka. Na tym samym pięterku ale mocno w górę to dwójka (można przejść do niej od razu z jedynki podtrzymując dźwignię od spodu paluchami żeby nie spadła na luz i pchając w górę). A potem sprowadzamy bieg na luz i teraz wajcha od siebie i w dół --to bieg 3. I na tym samym dolnym pięterku ale w górę to 4 .Nie ma prawa ruszać płynnie z każdego biegu----znaczy to że one ci nie wchodzą i nadal jest bieg 1.

PS.pardon. przeedytowałem--był błąd, czwórka jest w górę .....Tak to jest gdy się pisze z pamięci o czymś co robiło się mechanicznie latami.........nawiasem mówiąc, z żoną używaną od dawna też wpada się w analfabetyzm bp to już tylko rutyna......
Po wrzuceniu biegu 4 dżwignie drży bo chce opaść własnym cięzarem w dół . Aby wyeliminować to drżenie ,można pod maską zahaczyć ramię zmiany biegów jakąkolwiek sprężynką nie za mocną (drugi koniec gdziekolwiek), która eliminuje drżnie.....Gdzieś pisze o tym Glinka w jednej z małych książek....
Ostatnio zmieniony 2009-11-04, 22:16 przez taeda, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

niemoga neiwchodzic.. na zgaszonym aucie przemienialem nawet.. - i wystepuje jeszcze problem taki ze jak auto jedzie to niechce wejsc 4ka.. jak stoi to wrzuce i z niej rusze bez problemu..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Masz pewnie rozregulowane lub wyrobione cięgna od wrzucania biegów.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

jak go wyregulowac..? lub"odwyrobic"..?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Musisz zajrzeć pod maskę i sprawdzić jakie masz luzy, a skoro ciężko Ci jest poszukać niektórych biegów to napewno je masz.
Awatar użytkownika
Arczi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 409
Rejestracja: 2007-01-22, 14:00
Lokalizacja: Jadwisin/k Warszawy

Post autor: Arczi »

Zapewne jak to zwyke bywa gumki się wyrobiły :)
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ale gdzie mam tych luzów szukac.. - przepraszam ale no nieznam sie na tym..... stąd moje pytania.. tzn generalniena mechanice to sie costam znam.. ( sam załozylem do poloneza silnik 2litrowy i sam zalozylem do tego silnika turbine) ale poprostu w syrenie niewiem od czego zacząc i gdzie patrzyc zwłaszcza przy biegach w kierownicy bo nigdy niemialemz tymdo czynienia. .. czy luzy naczym mamsprawdzic..?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

hmmm, trzeba najpierw poznać zasadę działania mechanizmu a potem brać się za naprawę.
Bardzo pomocna książka Glinki. Nic nie da się na skróty zrobić. Jest to prosty mechanizm ale najpierw wiedza jak to działa.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Arczi, na Twoim rysunku chyba 4 z 3 odwrotnie co :devil3
Awatar użytkownika
Arczi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 409
Rejestracja: 2007-01-22, 14:00
Lokalizacja: Jadwisin/k Warszawy

Post autor: Arczi »

tak ! :D robiłem z biegu,i nie zwróciłem uwagi :helm

[ Dodano: 2009-11-02, 23:32 ]
poprawione :piwo:
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: macra »

za to jak pięknie ci kierownica wyszła :P
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

Arczi pisze:rysunkowo :)
jawos, pomyliłeś 2ke z 1dynką :)

(2 do dołu jest w wartburgu. )
to w koncu gdzie jest 3 a gdzie 4..?

zdobylem własnie ksiazke to bede czytał..

zajzalem tam dzis głową i zobaczylem te ciengienka.. co ida od kierownicy do skrzynie. na nich sie luzy robia..? mam takie wrazenie ze wchodzi mi tylko 1 i 2 bo niby 3 i 4 na postoju sie da włozyc ale np 4 podczas jazdy juz nie.. a przezucajac z 2 na 3 niezabardzo czuc zmiane przełozenia i na 3 niejedzie jak na 3ce,..

aha.. i ile mniej wiecej powinnosi epodciągac wajchą zeby włozyc 1 lub 2.? bo u mnie jest to okolo .0.5 - 07 cm.. nie za malo.?

[ Dodano: 2009-11-03, 16:46 ]
EDIT EDIT

zrobilem.. wszystkim bardzo dziekuje,

okazało sie ze wystarczylo podciagnąc linke .. czego niewiedzialem gdyż nigdy wczesniej niewidzialem nawet na oczy tego mechanizmu.. aa i teraz juz roznica w biegach jest okolo 2.5 - 3cm. miedzy 1 i 4 - 2i 3 - czy to w miare ok.?
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
ODPOWIEDZ