wypełnienie wału w Syrenie

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Miał o tyle łatwiej, że ten silnik był fabrycznie przystosowany do trzech gaźników...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Bardzo ciekawa rzecz trzeba przyznać. Masz może jakieś fotki w lepszej rozdzielczości?
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Angelo.
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 206
Rejestracja: 2006-05-14, 11:05
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: Angelo. »

SYRENA - Bo stara miłość nie rdzewieje;)
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

na tej samej zasadzie działają stawidła w trabancie?
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

http://www.classicsaabracing.com zaglądnij, niestety nie ma tam zbyt duzo zdjec.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

syreniarz1992 pisze:na tej samej zasadzie działają stawidła w trabancie
Na podobnej Stawidła to zawory obrotowe "sterowane" wałem korbowym. Zawory membranowe "sterowane" są podciśnieniem wytworzonym przy zasysaniu mieszanki przez tłok.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Z materiałów które można tam pobrać jest mowa na temat wydechu, wydech 3 do 1 czyli rozumiem że może chodzić o kolektor gdzie rury z wszystkich trzech cylindrów mają te same długości do punktu zejścia w jedną. Coś takiego o ile dobrze mi wiadomo było w 353 z tym że zdaje się nawet tam te długości nie są do końca idealne (2 cyl. nieco krótszy). W każdym razie zastanawiałem się kiedyś nad zrobieniem rurowego kolektora gdzie właśnie zachowane byłyby idealne odległości rur do punktu łączenia. Mam wrażenie że ta konstrukcja kolektora który jest w Syrenie fabrycznie nie jest zbyt szczęśliwa, może i tam jest policzona pod względem pojemności układu na poszczególnych punktach łączenia, ale różne długości od poszczególnych cylindrów nie przekonują mnie o tym że jest to rozwiązanie optymalne. Będąc przy temacie wydechu, to swojego czasu gdzieś mi się o uszy/oczy obiło info na temat przepustnicy w wydechu spełniającej mniej więcej funkcję komory rozprężnej, a w sumie dokładniej to strojenia jej odległości, przy czym jak można się domyślić przepustnica umożliwiałaby to "w locie", choćby zestrojona z cięgnem pedału przyspieszenia. Może ktoś eksperymentował z takim rozwiązaniem kiedyś i ma jakieś ciekawe wyniki?
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
ODPOWIEDZ