wypełnienie wału w Syrenie
Moderator: adameo2
Miał o tyle łatwiej, że ten silnik był fabrycznie przystosowany do trzech gaźników...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
http://www.classicsaabracing.com zaglądnij, niestety nie ma tam zbyt duzo zdjec.
Na podobnej Stawidła to zawory obrotowe "sterowane" wałem korbowym. Zawory membranowe "sterowane" są podciśnieniem wytworzonym przy zasysaniu mieszanki przez tłok.syreniarz1992 pisze:na tej samej zasadzie działają stawidła w trabancie
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Z materiałów które można tam pobrać jest mowa na temat wydechu, wydech 3 do 1 czyli rozumiem że może chodzić o kolektor gdzie rury z wszystkich trzech cylindrów mają te same długości do punktu zejścia w jedną. Coś takiego o ile dobrze mi wiadomo było w 353 z tym że zdaje się nawet tam te długości nie są do końca idealne (2 cyl. nieco krótszy). W każdym razie zastanawiałem się kiedyś nad zrobieniem rurowego kolektora gdzie właśnie zachowane byłyby idealne odległości rur do punktu łączenia. Mam wrażenie że ta konstrukcja kolektora który jest w Syrenie fabrycznie nie jest zbyt szczęśliwa, może i tam jest policzona pod względem pojemności układu na poszczególnych punktach łączenia, ale różne długości od poszczególnych cylindrów nie przekonują mnie o tym że jest to rozwiązanie optymalne. Będąc przy temacie wydechu, to swojego czasu gdzieś mi się o uszy/oczy obiło info na temat przepustnicy w wydechu spełniającej mniej więcej funkcję komory rozprężnej, a w sumie dokładniej to strojenia jej odległości, przy czym jak można się domyślić przepustnica umożliwiałaby to "w locie", choćby zestrojona z cięgnem pedału przyspieszenia. Może ktoś eksperymentował z takim rozwiązaniem kiedyś i ma jakieś ciekawe wyniki?
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -