świece M18 czy M14 ?

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

ja tam nadal uważam ze iskry sa dobre ,, tez na nich sporo zjezdzilem po miesci na silniku po remoncie ,, na silniku ktory mial kompresje 5,8 i dawaly zawsze rade ,,

jak pisalem wyzej regula jest ze przyczyna skakania iskry na mase nie lezy w samej swiecy ale w zle ustawionych parametrach tzn zaplon , przerywacz kondensator, sklad mieszanki wiec tu nalezy szukac przyczyn
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

master pisze:3-4 lata już jeżdże na jednym komplecie NGK A-6, może troche większy wydatek
Cena jest praktycznie ta sama co iskry.
Karol
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 556
Rejestracja: 2005-08-20, 23:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Karol »

Dziś stałem się szczęśliwym posiadaczem 3 świec zapłonowych NGK A 6. Założyłem je do syreny, wymieniłęm też przewody zapłonowe na nowe i... okazuje się, że nadal nie pracuje ostatni cylinder (pierwszy od strony chłodnicy). Stawiam, że padła cewka zapłonowa, ale nie miałem dziś chwili, aby wymienić ją na inną. Objaw jest taki, że na świecy jest iskra, ale nie zapala na tym cylindrze :( Czy może jednak winne są padnięte kondensatory?
I jeszcze inne pytanie tak przy okazji - jak wymienić można cewki na fiatowskie zamiast oryginalnych syrenowskich? Czy po prostu należy oryginalne wywalić i w ich miejsce wstawić grube fiatowskie, czy wymaga to jakichś przeróbek instalacji elektrycznej?
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

spróbuj zamienić miejscami kable WN na świecach tylko i tak samo kabelki od przerywaczy do cewek. Generalnie jak świece masz nowe to nie powinny sprawiać problemów. Sprawdź biegunowość podłączenia cewki na 3-cim garze, jak jest odwrotnie niż wg. glinki (+/- do odpowiednich zacisków, przy przeróbce instalacji należy je zamienić) to jest słabsza iskra. Swoją drogą już kiedyś o tym było, że przy tych silnikach tak często bywa że właśnie ten trzeci gar ma problemy z przepalaniem. Pomaga niewielkie zwiększenie mieszanki śrubką wolnych obrotów pod gaźnikiem, tak o pół obrotu.
Swoją drogą gar nie pali w ogóle i zalewa świece czy tylko przerywa i powoduje że silnik raz ciągnie dobrze a raz traci moc?
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Karol
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 556
Rejestracja: 2005-08-20, 23:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Karol »

Gar nie pali w ogóle... na wolnych obrotach zdejmuję poszczególne fajki od I i II gara i widać, ze silnik inaczej chodzi, a gdy zdjmę fajkę z III gara to jest bez zmian. Z mocą jest kiepsko, a świeca jest zalewana. Wcześnij wsyzstko byo ok, tylko tak nagle przestał ten jede gar działać :(
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Podmień zapłon wg opisu Frankiego. Jak nie pomoże, to zmierz ciśnienie w cylindrach. Jak na 3 jest wyraźnie niższe to może padła uszczela głowicy.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Karolu, sprawdź dobrze cewki, zamień przewody WN z II na III a z III na II tak samo przewody od przerywaczy co idą do cewki. Jeśli to nie pomoże zamień podobnie kondensatory z III na II
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

w sobote palilem 104 po paru miesiecznej przerwie i oczywiscie przeklete iskry zalalo mimo cewek fiatowskich. te swiece to porazka.

zacytuje dziadka ktory kupil nowe 104 w 68r: syrena odzyla dopiero jak w 70 r znajomy dunczyk przywiozl mu swiece Beru. ta syrena chyba z 10 lat jezdzila na tych swiecach.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

świece potrafią napsuć nerwów, nieraz jest tak że wszystko wygląda dobrze ale nie chodzi jak powinno, sam z resztą ostatnio przeczyściłem świece, bo silnik mi coś strasznie czasem prychał chyba na jednym garze, oczywiście pomogło, jak dostał kopa to przegub urwałem jak wyjechałem na jazdę próbną :P
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
joker
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 40
Rejestracja: 2007-09-18, 15:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: joker »

Dziś zakupiłem komplecik NGK AB 6 . Jutro mam nadzieję zamontować, co do ISKRY to nie mam najlepszej opinii. Przez 2 lata i ok 1000 km jedna umarła.
Bez Syrenki :(
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Iskry trzeba wywalic i zapomniec o nich. przypominają mi sie wycieczki kolegow nie tak dawno po okolicznych wioskach za swiecami tej marki ;) kupowali na raty bo nigdzie nie bylo wiecej niz 2 szt a i tak sie jedna okazala wadliwa ;) . W ramach eskperymentu wsadzilismy nową beru z fordowskiego pinto OHC z peknietym izolatorem - dzialala lepiej niz iskra...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ja załozylem niedawno iskry. i jak narazie problemow niebylo.. zrobilem na nich trase 120km (notabene bez ładowania ) i nawet jak juz aku padalo to niezalewalo ich..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

[bip] 3 po 3 o tych iskrach,,, ja nie moge im nic zarzucic ,,, zrobilem na nich 10tys i to tych chromowanych zima czy lato ,,, to jest tez kwestia zapolonu ma byc 4mm (pytanie ile z was go umie ustawic dobrze) + odstep o,7 a nie 1mm !!!!
Karol
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 556
Rejestracja: 2005-08-20, 23:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Karol »

Dobra... to nei koniec problemów :( DZiś wymeiniłęm kondensator i cewkę. I okazało sie, że to było to, silnik zaczął od razu inaczej chodzić, pracował na wszystkie gary, trzymał wolne obroty i ładnie siew nie wkręcał. Ale zacząłem go torche przegazować i.... mam znowu to co miałem :( Znowu nie działa ten cylinder co już działał. Pewnie padła mi cewka... sprawdziłem jeszcze 2 inne cewki, ale jest bez zmian co pewnie oznacza, żę tamte cewki też są zepsute. Heh, mam powoli dość... czy moge mieć coś w silniku nie tak, co powoduje, że mi się cewka psuje, czy możę jej awaria jest rzeczą"normalną" która możę się przytrafić ? I inne pytanie.... wiem już gdzie dostać świece, przewody WN, kondensatory (mam od malucha), ale czy można gdzieś dostać takącewkę? Czy wymiana cewek nacewki od wartburga mogłoby pomóc ? A mozę macie jakieśinne problemy, bo z wolnazaczynam mieć dość :(
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Wartburg ma takie same cewki.
Są również dostępne na allegro nowe cewki, ale chińskie (dupiate - info od faceta co takie części sprzedaje w sklepie motocyklowym).
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
ODPOWIEDZ