świece M18 czy M14 ?
świece M18 czy M14 ?
Wielu z nas - w tym ja ma w syrenach założone redukcje z oryginalnych świec z "dużym" gwintem na świece z "małym" gwintem. Czyli z M18 na takie od dużego fiata czyli M14. Przeróbka ta byłą stosowana ze względu na to, że fiatowskie świece były i są łatwiej dostępne, natomiast dowiedziałem się, iż w pobliskim sklepie można zakupić jeszcze świece M18, wiec zastanawiam się, czy kupić takie świece i założyć je. Czy będzie wyczuwalna jakaś różnica? Czy może jednak kupić np. współczesne NGK z gwintem M14 ? Co radzicie?
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Ze wzgledow estetycznych radzil bym kupic orginalne z duzym gwintem. Jesli chodzi o niezawodnosc to jednak proponuje NGK bo zdazalo mi sie (wprawdzie w maluchu) ze iskry po przywiezieniu ze sklepu juz byly zepsute mimo iz byly fabrycznie nowe.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Re: świece M18 czy M14 ?
Radzę założyć współczesne NGK z gwintem M18 - model A-6Karol pisze:...Czy może jednak kupić np. współczesne NGK z gwintem M14 ? Co radzicie?
Swojego czasu też kupowałem oryginalne świece w tej samej cenie co najtańsze jakieś tam iskry do fiaciora idzie dostać, ale co się okazywało, to po niewielkim przebiegu świece nawalały, zaczynało się prychanie i trzeba było wymieniać. Niby nowe ale zapewne z jakichś starych zapasów i choć czas leżenia na półce teoretycznie nie powinien robić na świecy wrażenia to jednak wychodzi na to że tak nie jest. Odkąd założyłem redukcje to nawet najzwyklejsze iskry, ale naprawdę nówki lepiej się sprawdzają. Polecam też stosowanie świec do LPG, można przy tym delikatnie nawet zwiększyć odstęp, powiedzmy do 0,8 na elektrodach, ale juz na samych gazowych świecach silnik zaczął mi pracować widocznie lepiej i kulturalniej, co automatycznie przekłada się na osiągi i zużycie paliwa, oczywiście w pozytywna stronę.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
ee tam generalnie opowiastki typu pier.. o szopenie ,,,, oczywiscie czasem jakas iskierka sie nie wydarzy ale generalnie polecam iskry !!!! przejechalem na nich 10 tys i nie moge zlego slowa powiedziec ,, zarowno te czarne jak i chromowane ( nadal w produkcji ) inne zachodnie firmy tez robia 18 np ford transit albo sierra ma 18 ,,, ale kup iskry i nie zwracaj gitary,,, tulejek nie polecam bo
- trzeba sciagnac glowice
-tulejki sie wykrecja nawet jak sa zaklepane
-czasem cisneienie ucieka
-jak wkecisz swiece z dlugim gwintem to jest za gleboko i potem to co wystaje osiada nagarem i wykrecasz swiece z tulejka a ten nadmiar materialu z tulejki co byl zaklepany od srodka rozwala cylinder
- jak jest krotka to wteddy siedzie za gleboko
ps duzo problemow typu zla swieca daje
-nadmiar paliwa
-za duzo oleju
-robienie rund typu 500 m i silnik sie nie wygrzewa
-zly zaplon
- trzeba sciagnac glowice
-tulejki sie wykrecja nawet jak sa zaklepane
-czasem cisneienie ucieka
-jak wkecisz swiece z dlugim gwintem to jest za gleboko i potem to co wystaje osiada nagarem i wykrecasz swiece z tulejka a ten nadmiar materialu z tulejki co byl zaklepany od srodka rozwala cylinder
- jak jest krotka to wteddy siedzie za gleboko
ps duzo problemow typu zla swieca daje
-nadmiar paliwa
-za duzo oleju
-robienie rund typu 500 m i silnik sie nie wygrzewa
-zly zaplon
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
Nie wiem czy to coś wniesie do tematu, ale napiszę. Ja w swojej Syrence przed pierwszym odpaleniu po ok 7 latach wymieniłem świece na NGK, a byly w niej jeszcze stare dobre ISKRY. ale myslalem ze tak bedzie dobrze jak wymienie. i chodzila na NGK. Pewnego razu odpalilem Syrenke wyjechalem z garazu wylaczylem silnik i gdy chcialem znow zapalic juz nie zapalila. wiec wyczyscilem te niby stare Iskry ktore tam byly i wkrecilem je zamiast NGK. Odpalila od razu. Chodzila na nich do konca. w przyszlym tyg wkladam silnik bo mialem wymieniane okladziny na tarczy sprzegla i pewnie tez odpali bez problemu. tak wiec, ja osobiscie nie kupiłbym juz NGK. Chciałem zaznaczyc ze Syrenka nie byla jezdzona tylko jezdzilem Nia po podworku, wiec NGK sie nie napracowaly, a wszystkie 3 sie popsuły. pozdrawiam.
''Nie matura, lecz chęć szczera, zrobi z Ciebie oficera''
Dzięki za pomoc U mnie są tuleje już wsadzone, tyle, że dwie już się wykręciły, a jedna ma jakiś feler z gwintem, że swieca "długa" od PF125p nie wchodzi, a jedynie taka od PF 126p z "małym" gwintem, co jak można przypuszczać rodiz pewne problemy z zapłonem, bo on odbywa się wewnątrz tulejki Chciałem wywalić jakoś ostatnią tulejkę i wsadzić świece M18, ale właśnie od Forda Transita cyz od Sierry - słyszałem, że NGK takie robi. Musze to sprawdzić.
A co do NGK z moich doświadczeń powiem tak, że w moim FP125p mam NGK i przejechałem na nich 3,5 tys km i sprawują się super. Kiedyś natomiast kupiłem taką NGK jak do malucha, którą miałem w złomecie (motorowerze marki Romet) i ta pochodziła chwilkę, po czym padła i musiałem wrócić do starej iskry.
Ciekaw jestem tylko jak wykręcić mam tą ostatnią tuleję.... chyba wkrcę mocno świecę i jeszcze mocniej odkręcę... pewnie pójdzie.
A co do NGK z moich doświadczeń powiem tak, że w moim FP125p mam NGK i przejechałem na nich 3,5 tys km i sprawują się super. Kiedyś natomiast kupiłem taką NGK jak do malucha, którą miałem w złomecie (motorowerze marki Romet) i ta pochodziła chwilkę, po czym padła i musiałem wrócić do starej iskry.
Ciekaw jestem tylko jak wykręcić mam tą ostatnią tuleję.... chyba wkrcę mocno świecę i jeszcze mocniej odkręcę... pewnie pójdzie.
Jack pisze:tulejek nie polecam bo
- trzeba sciagnac glowice
-tulejki sie wykrecja nawet jak sa zaklepane
-czasem cisneienie ucieka
-jak wkecisz swiece z dlugim gwintem to jest za gleboko i potem to co wystaje osiada nagarem i wykrecasz swiece z tulejka a ten nadmiar materialu z tulejki co byl zaklepany od srodka rozwala cylinder
- jak jest krotka to wteddy siedzie za gleboko
Są tulejki i tulejki. Na przykład tulejki redukcyjne mojego wykonania:
głowic ścigać nie trzeba
nie odkręcają się
Ciśnienie nie ucieka (na redukcje zakłada się podkładkę z 18-tek)
nie jest za krotka ani za długa, czoła świecy i redukcji są równe
Dla zainteresowanych, polecam:
http://www.allegro.pl/item785789547_syr ... 4_bcm.html
no oczywiscie mozna ale niestety wiekszosc wyglada tak jak pisze ,, wiec najprosciej zalozyc iskra m 60
- te problemy ze swiecami o ktorych sie tu pisze w wiekszosci nie wynikaja ze zlej pracy swiecy tylko reszty ,, a krotkotrwala poprawe daje zmiana swiecy i dlatego jest to mylace!!!!!,
wazna tez jjest przerwa na przerywaczach duza ! 0.4mm i kondenstory
- te problemy ze swiecami o ktorych sie tu pisze w wiekszosci nie wynikaja ze zlej pracy swiecy tylko reszty ,, a krotkotrwala poprawe daje zmiana swiecy i dlatego jest to mylace!!!!!,
wazna tez jjest przerwa na przerywaczach duza ! 0.4mm i kondenstory
Zgadzam się.Jack pisze:no oczywiscie mozna ale niestety wiekszosc wyglada tak jak pisze ,, wiec najprosciej zalozyc iskra m 60
- te problemy ze swiecami o ktorych sie tu pisze w wiekszosci nie wynikaja ze zlej pracy swiecy tylko reszty ,, a krotkotrwala poprawe daje zmiana swiecy i dlatego jest to mylace!!!!!,
wazna tez jjest przerwa na przerywaczach duza ! 0.4mm i kondenstory
Kiedyś testowałem świece w sposób następujący. Małą dyszą do piaskowania symboli na szybach (systemy znakowania pojazdu) wyczyściłem, a póżniej przedmuchałem świece. Po ponownym założeniu reakcja piorunująca. Zanim rozrusznik zdążył się rozpędzić silnik już równo pracował i lepiej wchodził na obroty. Wniosek- nadmiar oleju w mieszance wysoce nie pożądany.
mam redukcje, swiece NGK z poloneza dlugie ( 6,5 za szt - kupcie za tyle swiece m18!) i chodza wysmienicie (nawet na starym silniku bez pierscieni), a ISKRY... wybaczcie ale to nigdy nie byly dobre swiece. czasem chodzą czasem nie. i to na odstepie rzedu 0,8mm. NGK tez robi swiece do Sierry OHC w gwincie m18. chociaz jak czytam powyzsze problemu to tulejki mam chyba dobre. teraz zrobilem kapitalke silnika i mam najechane 1700 km po samym miescie - ani razu nie czyszccilem swiec - a dojezdzalem syrena codziennie do pracy przez 3 tyg. raz tylko wypalil sie stary przerywacz.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Jakbyś czytał uważnie, to kilka postów wyżej napisałem, że można kupić świece NGK i podałem model.Karol pisze:...Chciałem wywalić jakoś ostatnią tulejkę i wsadzić świece M18, ale właśnie od Forda Transita czy od Sierry - słyszałem, że NGK takie robi. Musze to sprawdzić.
...
Właśnie sprawdziłem na ich stronie www.ngkntk.pl, że to dokładnie model AB-6. I nie musisz szukać od Sierry, czy Transita, bo wybierasz FSM i masz Syrenę. Szacunek.
3-4 lata już jeżdże na jednym komplecie NGK A-6, może troche większy wydatek ale rekompensuje to swoją niezawodnością w każdych warunkach. Tez polecam
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90