świece M18 czy M14 ?

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

Pieprzone świece.........

dzis mi wszystkie 3 padly naraz.. ja niewiem jaktojest.. pojechalem na grila syrena dojechala ladnie.. po imprezie tez odpalila ladnie przejechalem moze 2km. i h**. tylko na pierwszy gar zaczela palic.. tak podczas jazdy. dotoczylem sie na stacje.. bo i tak musialem.. zalać. oczyscilem swiece.. choc i tak byly suche.. i nawet nie brudne... na drugim garze to idealnie czysciutka byla.. jak swieża. na pierwszym troche brazowa a 3 najbardziej umorusana ale no bez tragedyji.. umylem oczyscilem wytarlem.. i dupa nie zapalił.. zamienilem miescami 2 z 1 . i po kilku dlugih kreceniach zaskoczyla. dojechalem do domu na 1 .. masakra. dobrze ze to bylo z 5 km.. kurde .. nie wiem czy to wina tych iiskier czy co..? zamowilemse boshe.. zobaczymy.. - alezeb kurde chociaz one byluy brudne.. czy cos.. ale siwce czyste a auto palic niechce.. zakladam nowe . paliod szczala. ale po kurde 50 km. coprawda robonych na 50 rat zuca palenie.. dosc mam... jak juz jedzie to jedzie ladnie a jak czasem to nagle.. bez ostrzezenia.. a swiece czyste..... no bynajmiej bez tragedyji...
Ostatnio zmieniony 2010-08-05, 12:58 przez Żuczek, łącznie zmieniany 4 razy.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

kolego to Ty jesteś z całym szacunkiem od tego ustawiania zapłonu srubokretem z przerwa na oko:PPP ,,, potem takie jajca sie robia bo nie spala tak jak trzeba ,,traci przewodność no i iskra skacze obok,,, obojetnie jakie swiece kupisz to i tak bedzie b.z. ustaw zaplon i przerwe czujnikiem + styki i bedzie git na tych swiecach albo daj komuś moze lepiej ,,,

[ Dodano: 2010-04-27, 23:15 ]
prawo Murphiego to raczej w iskarch nie działa wszystkie na raz nie padna ,,, zreszta rzadko swieca jest pierwotna przyczyna
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

no tak. ale dlaczefo swieca raci przewodnosc..? mimo ze jest czysta.. skoro traci przewodnosc w wyniku zabrudzenia to po oczyszczeniu powinno dac sie ja usprawnic..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

jest czysta ale makroskopowo ,,, tak naprawde pokrywa ja warstwa oleju dlatego nawet w dobrym silniku swiece sie co pewnie czas czyść ,,, jak je wypalisz i przeczyscisz elektrody papierem sciernym to bedzie dzialac
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

włąsnie je [shadow=yellow]wypalilemnad[/shadow] gazem [shadow=yellow]wyczyscilempapierem..[/shadow] i niestety nie [shadow=yellow]dzialaja[/shadow].. oto mi chodzi.. rozumim wszytko ze[shadow=yellow] zaplonm awplyw [/shadow]na zywotnosc swiec.. ale zeby az tak.. nic mi[shadow=yellow] niestzrela[/shadow] w zaplon(tzn wydech ani dolot) rozumiem ze moze niebyc ustawiony idealnie.. (niejestem specem w tych [shadow=yellow]zaplonach[/shadow]) do polneza fiata [shadow=yellow]sobei [/shadow]ustawie idealnie jak chce) ale dlaczego mimo ze swiece wypale wyczyszcze ona nawet ni razu iskry[shadow=yellow] nieda [/shadow]i to nawet na[shadow=yellow] zenatrz[/shadow] silnika.. ?


Musisz popracować nad gramatyką <Anabol>
Ostatnio zmieniony 2010-08-05, 13:05 przez Żuczek, łącznie zmieniany 3 razy.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Witam.

Koledzy mam takie pytanie. Jest na alledrogo sporo świeć z gwintem M18 do forda sierry, transita (beru, ngk, bosch). Czy jeszcze jakiś wymiar oprócz tego M18 jest ważny? Z tego co zauważyłem, to te świece do forda nie mają podkładek uszczelniających. Wygląda to tak jakby uszczelnienie było na jakimś stożku w głowicy ??? :zdziwko Podejdzie to do Syreny?

Czy ktoś przerabiał takie świece w Syrenie czy tylko NGK A-6 i Iskry M60 próbowaliście?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Dokladnie jest jak piszesz. Jest to inny rodzaj uszczelnienia - stozek w swiecy jest dociskany do stozka w glowicy i to uszczelnia. Syrena jak wiesz nie ma stozka w glowicy i ma byc uszczelniona przy pomocy metalowej podkladki scisnietej miedzy swieca i glowica. Dlatego swieca ze stozkiem nie nadaje sie do syreny.
Ale slyszalem, ze ktos zastosowal taka swiece w syrenie i to podobno dzialalo. Z pewnoscia nie mial on pojecia ze sa to dwa inne sposoby uszczelnienia i jak doladowal mocno swiece to wygniotla ona sobie jakis stozek w miekkim aluminium glowicy i jakos to uszczelnilo (nie wiem czy na dlugo). Poza tym z pewnoscia ta swieca wkrecila sie na inna glebokosc niz trzeba i elektroda wyladowala albo za gleboko albo za plytko w komorze spalania.
Inna sprawa jest wartosc cieplna takiej swiecy - nie wiadomo czy pasuje do S31.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Ta, ja kiedyś założyłem z braku innej świecę ze stożkiem, ale się mały kawałek gwintu wyrwał na samej górze z głowicy i ciśnienie wylazało w czasie pracy, więc nie polecam... Wprawdzie podłożyłem pod to podkładkę ze zwykłej Iskry, ale szczerba została :/
Jeszcze taką świecę się przykręcało standardowym, małym kluczem do świec, ale to sprawa drugorzędna...
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

u nas ngk spisują się dobrze
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

siesicki pisze:Koledzy mam takie pytanie. Jest na alledrogo sporo świeć z gwintem M18 do forda sierry, (ciach!)
Ja jeżdżę od trzech lat na tych świecach do forda sierry i jest OK. Nie przekładałem pierścieni uszczelniających i dają radę bez dociągania na siłę. W razie "W" zawsze można dorzucić te pierścienie z iskier. Tych świec używam ze względu na bardzo dobrą dostępność, sklep mam pod domem - 9zł za NGK bądź 5zł za jakiś chiński odpowiednik. Chińszczyzny nie testowałem, zawsze proszę o świece do sierry dodając, że chodzi o te z krótkim, szerokim gwintem i o tą droższą produkcję :)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

NGK A-6 pasuje i spisuje sie rewelacyjnie już od 4-5 lat. Jak je kupowałem facet mówił że używało sie ich też do jakiegoś modelu saaba
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Witam,

Sir nie masz problemów z przedmuchami albo krusząca się głowicą? Jak z długością tych świec? Porównywałeś gdzie mniej więcej wypada elektroda w porównaniu z oryginałem?
Jak mocno dokręcasz te świece? Wygniotły sobie już stożek w głowicy czy raczej starasz się ich tak mocno nie dociągać?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Przedmuchów nie ma, lekki stożek siłą rzeczy w głowicy się zrobił - fotki niżej. Świece zawsze staram się dokręcać "z wyczuciem", nic na siłę...

O różnicy w uszczelnieniach nie wiedziałem, wkręciłem i jakoś działa :) Czyli dokładnie ta niewiedza i sytuacja, o której wcześniej Gieroy wspomniał.

Co do długości świec, NGK do sierry ma krótszy gwint, ale dalej wysunięte od końca gwintu elektrody, co w efekcie daje tą samą głębokość umieszczenia elektrod w głowicy. Mam nadzieję, że widać to dobrze na zdjęciach, które umieściłem niżej.

Wkręcając świecę NGK, bez dodania podkładki z iskry, przez ten stożek wkręci się trochę głębiej. Spowoduje też to nowe "wymodelowanie" głowicy :) Także lepiej jednak od razu dodać tą podkładkę uszczelniającą z iskry...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

NGK A-6 sprzedawane są z podkładką więc nie wiem skąd ten problem
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

master pisze:NGK A-6 sprzedawane są z podkładką więc nie wiem skąd ten problem
Nie ma żadnego problemu, gdzie go widzisz? siesicki pyta o świece do sierry, nie o NGK A-6.
Podkładkę można przełożyć z iskier, a NGK do sierry to mniej niż połowa ceny A-6...

BTW: Mógłby ktoś wrzucić fotkę porównawczą iskry z NGK-A6 ? Czy tam przypadkiem elektrody nie wchodzą głębiej w głowicę?
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
ODPOWIEDZ