Relacje z remontu SYRENA 105 1973
- markuc4592
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 2014-05-02, 11:12
- Lokalizacja: Sochaczew
Relacje z remontu SYRENA 105 1973
Witam jestem nowy pisze pierwszy raz jestem nowym wlascicielem syrenki 105 73 r przejsciowka 104/105 remont zaczenty rozebrana do pierwszej srobki i zaczynamy rama (wyspawane wasy) i wszystkie elementy ramy itd wypiaskowane i pomalowane i uzbrajanie nowe hamulce okladziny swoznie dolne to podstawa na gieldzie od dziadka po 20 zl za szt okazja resor tyl wychabrowany smar grafitowy przekladki od malucha i resor nowka sztuka amorki lada niva 50zl za dwa tylko 1cm krótsze zredukowane podkladkami tylko problem bo przyslali mi w kolorze żóltym no i obciach zalozyc do klasyka wiec przemalowalem na org czarny, nowy walek pedalow z tulejkami bo duzy luz juz byl fegi także wypiaskowane pomalowane w orginalny kolorek, nowe gumotuleje wachaczy resorow koncowki drazkow wytarte miseczki powymienane kolumna skasowany luz zalana nowym olejem orginalny hipol problem byl z drazkami reakcyjnymi kapletna rdza na gwintach wiec narzynka 11nie typowa skok na 1 ale udalo sie kupic przegwintowane i mozna teraz smialo ustawic no jescze duzo by pisac postaram sie wstawic jakies foty na jakim etapie jestem mam nadzieje e ktos przeczyta i cos napisze moze podpowie moze ja podpowiem doradze a teraz spac rano do pracy pozdro dla wszystkich
Ostatnio zmieniony 2015-02-25, 21:21 przez markuc4592, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4292
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
witamy na forum,
czekamy na fotki a ja czekam na numer ramy syrenki na PW
czekamy na fotki a ja czekam na numer ramy syrenki na PW
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Re: Relacje z remontu
No ciekawe....nie widziałem w handlu chyba z >20 lat takiego oleju.markuc4592 pisze:zalana nowym olejem orginalny hipol
Oznaczenie tego epokowego oleju to Hipol 15.
Współczesne Hipol, Hipol 15 F, Hipol 15 MF to inne oleje wiele z nich posiada dodatki które są szkodliwe dla mosiądzu (przynajmniej tak deklaruje producent).
Najbardziej zbliżony z wymienionych powyżej do oryginału jest 15 MF (GL3) jednak wg mnie najoptymalniejszy będzie Lux 10.
Ostatnio zmieniony 2014-07-03, 20:09 przez Mikrusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Oczywiście masz rację, źle się wyraziłem dla Syreny najoptymalniejszy będzie np. Hipol 15 MF (GL3) SAE 80W/90 przy lepkości około ~14 mm2/S dla 100 st C natomiast Lux 10 używam do skrzyni w Mikrusie ma nieco mniejszą lepkość 10 mm2/s, jest klasy SAE30 za to odporny na wyższe temperatury. Oleje SAE 80W/90 dość mocno pieniły się przy temperaturze jaka panuje w Mikrusie.
hipol zwykły gl4 jest stosowana do autosanów i jest to gl4 jak dobrze pamiętam
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Ależ Obywatele -----była już o tym mowa na Forum!!!
Oryginalny stary Hipol 15 był tak gęsty, że trzeba było "wykręcać" miękką plastikową butelkę a zimą dojeżdżać rano do pierwszego skrzyżowania na jedynce.
Dzisiejszy Hipol GL4/GL5 leje się jak woda i jest przeznaczony głównie do skrzyń fiatowskich. [Kolega z pracy używa na dolewki DO SILNIKA w swoim Golfie 3 bo jest tani, czego osobiście nie polecam]
Temat był swego czasu poruszany jak się nie mylę w topicu koleżanki "Kemi". Zamiast Hipolu warto stosować Elfa GL4 80/90 który też jest rzadki ale nadrabia właściwościami.
Na przełomie 2002/03 roku kiedy kupowałem 104 do nauki jazdy nie było jeszcze Forum i nie miałem skąd czerpać tego typu wiedzy. Do hałasującej skrzyni robiło się dolewki ze zwykłego Hipolu rozbełtanego ze smarem łożyskowym ŁT-4 i też dawało radę
Pozdrawiam
Oryginalny stary Hipol 15 był tak gęsty, że trzeba było "wykręcać" miękką plastikową butelkę a zimą dojeżdżać rano do pierwszego skrzyżowania na jedynce.
Dzisiejszy Hipol GL4/GL5 leje się jak woda i jest przeznaczony głównie do skrzyń fiatowskich. [Kolega z pracy używa na dolewki DO SILNIKA w swoim Golfie 3 bo jest tani, czego osobiście nie polecam]
Temat był swego czasu poruszany jak się nie mylę w topicu koleżanki "Kemi". Zamiast Hipolu warto stosować Elfa GL4 80/90 który też jest rzadki ale nadrabia właściwościami.
Na przełomie 2002/03 roku kiedy kupowałem 104 do nauki jazdy nie było jeszcze Forum i nie miałem skąd czerpać tego typu wiedzy. Do hałasującej skrzyni robiło się dolewki ze zwykłego Hipolu rozbełtanego ze smarem łożyskowym ŁT-4 i też dawało radę
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Zauważ, że obecne Hipole mają podział i się różnią .KIEROWCA pisze:Ależ Obywatele -----była już o tym mowa na Forum!!!
Oryginalny stary Hipol 15 był tak gęsty, że trzeba było "wykręcać" miękką plastikową butelkę a zimą dojeżdżać rano do pierwszego skrzyżowania na jedynce.
Dzisiejszy Hipol GL4/GL5 leje się jak woda i jest przeznaczony głównie do skrzyń fiatowskich. Pozdrawiam
Hipol 15 MF o najniższej klasie (dostępnej) GL3
Im wyższa klasa tym więcej dodatków .
Można znaleźć w specyfikacjach GL5 informację, że powoduje erozję synchronizatorów.
Hipol 15 F jest już klasy GL5.
Hipol bez dodatkowych oznaczeń jest klasy GL4 czyli taki pośredni między 15 MF a 15 F.
Tutaj trochę wiedzy z jakiejś stronki...
Klasyfikacje API:
GL-1 – oleje nie zawierające dodatków uszlachetniających. Mogą zawierać jednak środki przeciwkorozyjne i przeciwutleniające. Stosowane w przekładniach ślimakowych, stożkowych w lekkich warunkach pracy. Zazwyczaj mogą być zastępowane zwykłym olejem silnikowym.
GL-2 – oleje z dodatkami przeciwkorozyjnymi, przeciwutleniającymi i zapobiegającymi pienieniu, do pracy w nieco cięższych warunkach niż ma to miejsce w przypadku olejów klasy GL-1.
GL-3 – oleje z takimi samymi dodatkami jak GL-2, ale zawierające jeszcze dodatki typu EP, które poprawiają właściwości smarne, odporność na naciski, zatarcie, zużycie. Stosowane w umiarkowanych warunkach obciążeń i prędkości w przekładniach walcowych oraz stożkowych, np. w przekładniach tylnego mostu starszych konstrukcji.
GL-4 – oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Stosowane w przekładniach hipoidalnych, pracujące przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, bądź odwrotnie. Zalecane do niektórych przekładni zmiany biegów.
GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowych.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Gieroy pisze:Ja zalałem olejem silnikowym 20W60 - gęsty jak smoła. Nie ma dodatków EP. Skrzynia i synchronizatory chodzą jak malina.
Niezły wybór. Warto potestować.
Może wart uwagi ten olej silnikowy (duża lepkość 24 CSt)-oczywiście na lato.
jednostki....mm2/second = cSt
Millers Oils CSS 20W60
Gęstość przy 15°C 0,888
Lepkość kinematyczna przy 100°C 24.0 cST
Lepkość kinematyczna przy 40°C 170 cST
Indeks lepkości 155
Temperatura krzepnięcia -23°C
Temperatura zapłonu 210°C
Lepkość na zimno przy – 25°C 9,500 cP
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Mam ten olej, prowadzę badania.
Na początek zmierzyłem gęstość kubkiem Forda i tak:
Przy temp. 26 st C
Hipol MF czas 1 min 11 sek
20 W60 czas 1min 2 sek
W nastepnym etapie podgrzeję do temp 40 st C czyli temperatura w której podają specyfikację lepkości.
Na razie wychodzi, że Gieroy się mylił jeśli chodzi o gęstość, na pewno nie jest gęsty jak "smoła" zobaczymy dalej.....
Pomiar kubkiem Forda daje też pogląd na lepkość.
Wg specyfikacji Hipol MF ma gęstość 0,880 g/cm3 natomiast 20 W60 0,888 g/cm3
Poniżej metoda pomiaru lepkości z jakiejś mądrej publikacji.
Wiskozymetry bąbelkowe
Metoda bezpośredniego pomiaru czasu określa czas jaki jest potrzebny jest pęcherzykowi powietrza na przemierzenie znanej odległości w rurce wypełnionej badaną cieczą. Czas ten może być potem przeliczony na jednostkę lepkości, w tym przypadku stokes.
Może by temat olejów admin przeniósł do oddzielnego tematu.
Na początek zmierzyłem gęstość kubkiem Forda i tak:
Przy temp. 26 st C
Hipol MF czas 1 min 11 sek
20 W60 czas 1min 2 sek
W nastepnym etapie podgrzeję do temp 40 st C czyli temperatura w której podają specyfikację lepkości.
Na razie wychodzi, że Gieroy się mylił jeśli chodzi o gęstość, na pewno nie jest gęsty jak "smoła" zobaczymy dalej.....
Pomiar kubkiem Forda daje też pogląd na lepkość.
Wg specyfikacji Hipol MF ma gęstość 0,880 g/cm3 natomiast 20 W60 0,888 g/cm3
Poniżej metoda pomiaru lepkości z jakiejś mądrej publikacji.
Wiskozymetry bąbelkowe
Metoda bezpośredniego pomiaru czasu określa czas jaki jest potrzebny jest pęcherzykowi powietrza na przemierzenie znanej odległości w rurce wypełnionej badaną cieczą. Czas ten może być potem przeliczony na jednostkę lepkości, w tym przypadku stokes.
Może by temat olejów admin przeniósł do oddzielnego tematu.