Ku drugiej młodości, czyli reNOWAcja 105L 1979'

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

No i jak tam z Syreną..?? :) Coś nowego w temacie..? :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

A i owszem, jak ślimak, pomału, ale konsekwentnie do przodu. Na dzień dzisiejszy mam gotowy spód i boki nadwozia. A więc na wypiaskowaną blachę położyłem:
; podkład reaktywny Novol’a
; podkład epoksydowy
; masa uszczelniająco-głusząca (tz. guma): na łączenia blach, nadkola, spoiny, cała wnękę na nogi itd., itp. Są różne kolory tych mas, ponieważ kupiłem od trzech producentów i testowałem je wcześniej na różnych materiałach pod kątem przyczepności działania na rozciąganie, inne próbki leżały w roztworze z solą kuchenną, dalej nie zanudzam. Mój wniosek: różnią się jedynie pigmentem, czyli kolorem.
; następną powłokę odciąłem ponownie podkładem epoksydowym
; „baranek” na całość ( tutaj tylko od dwóch producentów, bez doświadczeń)
;całość zamknąłem farbą poliuretanową

Aby móc zapodać większą ilośc zdjęć muszę czekać na nastepny komętarz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

następny komentarz
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

No widzę profesjonalizm :helm Ja przechodziłem przez to samo. Mój remont trwał tak samo ślimaczo jak u Ciebie. Fakt faktem teraz bym nie popełnił niektórych błędów... ale nikt nie jest idealny.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Lecimy dalej. Przystanek czwarty: „odcinanie” następną warstwą p. epoksydowego. Wykonując tę powłoki z nadwoziem na boku, byłoby łatwiej, szybciej, czyściej i oszczędniej ze względu na spływającą farbę po pędzlu.

[ Dodano: 2010-09-24, 23:24 ]
anabol pisze:Fakt faktem teraz bym nie popełnił niektórych błędów
Jest mądre powiedzenie: " Pierwszy dom buduj sąsiadowi"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Jarecki, jak tam obecnie wyglądają twoje poczynania z remontem syrenki. Trochę czasu już minęło od ostatniej relacji a mnie ciekawi jak to idzie. Lubię trochę popatrzeć na dobrą robotę, a przy okazji trochę się poduczyć.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Lesiu pisze:Lubię trochę popatrzeć na dobrą robotę
Dziękuję słowa uznania, chociaż dobrze można robić na kilka sposobów.
Przystanek piąty: nakładanie „baranka”
Następne odcinki przedstawiają nakładanie ostatniej warstwy zabezpieczenia nadwozia, kompletną ramę z wszystkimi mechanizmami ( łącznie z kawałkiem serca, które w nią włożyłem) i kilka innych ciekawostek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-02-26, 22:51 przez Jarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
tom2212
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2949
Rejestracja: 2011-02-13, 22:02
Lokalizacja: CB

Post autor: tom2212 »

ładnie :) podziwiam zapał :lol:
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

tom2212 pisze:ładnie :) podziwiam zapał :lol:
:oops:
Przystanek szósty: „zamykanie” ostatnią warstwą f. poliuretanowej ( właściwości: dobre usiećiowienie struktury farby, tłumacząc na nasze nieprzepuszczalność)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
nitro
-#Junior
-#Junior
Posty: 131
Rejestracja: 2010-08-17, 22:27
Lokalizacja: Ożegów/ Bełchatów

Post autor: nitro »

Pełna profeska :ok3
Jestem na podobnym etapie więc będe bacznie obserwował Twoje poczynania :D , a powiedz co będziesz dawał w profile zamknięte, podciągi, słupki, progi, itp.????


( a i możesz coś więcej powiedzieć mi o tej farbie poliuratenowej, ile Ci wyszło,jaka marka? )
Syrena 105L '77r & Syrena 105 '76r , Syrena 104 '72r , Syrena R20 '76r , Syrena Bosto '83r , Skoda 105 S '81r. / WSK 125x2, WSK 175x2, Ogar 200x2,Komar 2351, 126p '85r. 126p '88r. 126p '90r. 126p '92r. 126p '97r. 126p '99r. Niewiadów N126e. Zetor 3011.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Profile zamknięte zaleję specjalnym do tego przeznaczonym preparatem na bazie wosków( na zdjęciu wyżej) lub Tektylem ze starych zapasów.
Co do tej fary to ma np. wadę traci połysk pod wpływem promieni UV, ale w tym przypadku ta przypadłość nie ma znaczenia. Ten proces jest widoczny w przypadku samochodów dostawczych, które są malowane taką farbą ze wzglądów oszczędnościowych.
Producent zachodni, ale nazwy nie pamiętam (dam znać). Wydajność duża, na spód i boki szkieletu nadwozia nie zużyłem chyba nawet 1,5 l farby.
Następny odcinek: Rama+ cała reszta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Widzę że to pełen profesjonalizm. I co najbardziej mi się podoba że robisz to z wielką starannością. Resor zostawiasz tak zawinienty tą taśmą czy będziesz to ściągał.
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Tak, to rozwiązania docelowe. Resor ma odpowiedni zmodyfikowane przekładki od Malacza 126, smar grafitowy, dwie warstwy folii STRECZ i spiralnie nawiniętą srebrną taśmę z materiałem. Testowałem takie rozwiązania i wiem, że na długie lata będzie GIT.
Drążki też leżą gotowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Awatar użytkownika
tom2212
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2949
Rejestracja: 2011-02-13, 22:02
Lokalizacja: CB

Post autor: tom2212 »

Gdy kiedyś będę robił swoją to wiem do kogo zwrócę się o porady :)
Awatar użytkownika
Jarecki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 516
Rejestracja: 2008-09-07, 00:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Jarecki »

Foto- płytka ślizgacza mojego wykonania z poliamidu. Sygnał dźwiękowy po renowacji też czeka gotowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
ODPOWIEDZ