Ku drugiej młodości, czyli reNOWAcja 105L 1979'
A i owszem, jak ślimak, pomału, ale konsekwentnie do przodu. Na dzień dzisiejszy mam gotowy spód i boki nadwozia. A więc na wypiaskowaną blachę położyłem:
; podkład reaktywny Novol’a
; podkład epoksydowy
; masa uszczelniająco-głusząca (tz. guma): na łączenia blach, nadkola, spoiny, cała wnękę na nogi itd., itp. Są różne kolory tych mas, ponieważ kupiłem od trzech producentów i testowałem je wcześniej na różnych materiałach pod kątem przyczepności działania na rozciąganie, inne próbki leżały w roztworze z solą kuchenną, dalej nie zanudzam. Mój wniosek: różnią się jedynie pigmentem, czyli kolorem.
; następną powłokę odciąłem ponownie podkładem epoksydowym
; „baranek” na całość ( tutaj tylko od dwóch producentów, bez doświadczeń)
;całość zamknąłem farbą poliuretanową
Aby móc zapodać większą ilośc zdjęć muszę czekać na nastepny komętarz
; podkład reaktywny Novol’a
; podkład epoksydowy
; masa uszczelniająco-głusząca (tz. guma): na łączenia blach, nadkola, spoiny, cała wnękę na nogi itd., itp. Są różne kolory tych mas, ponieważ kupiłem od trzech producentów i testowałem je wcześniej na różnych materiałach pod kątem przyczepności działania na rozciąganie, inne próbki leżały w roztworze z solą kuchenną, dalej nie zanudzam. Mój wniosek: różnią się jedynie pigmentem, czyli kolorem.
; następną powłokę odciąłem ponownie podkładem epoksydowym
; „baranek” na całość ( tutaj tylko od dwóch producentów, bez doświadczeń)
;całość zamknąłem farbą poliuretanową
Aby móc zapodać większą ilośc zdjęć muszę czekać na nastepny komętarz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
- anabol
- -#Administrator
- Posty: 3145
- Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
- Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
- Kontakt:
No widzę profesjonalizm Ja przechodziłem przez to samo. Mój remont trwał tak samo ślimaczo jak u Ciebie. Fakt faktem teraz bym nie popełnił niektórych błędów... ale nikt nie jest idealny.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.
>wujek Sławek<
>wujek Sławek<
Lecimy dalej. Przystanek czwarty: „odcinanie” następną warstwą p. epoksydowego. Wykonując tę powłoki z nadwoziem na boku, byłoby łatwiej, szybciej, czyściej i oszczędniej ze względu na spływającą farbę po pędzlu.
[ Dodano: 2010-09-24, 23:24 ]
[ Dodano: 2010-09-24, 23:24 ]
Jest mądre powiedzenie: " Pierwszy dom buduj sąsiadowi"anabol pisze:Fakt faktem teraz bym nie popełnił niektórych błędów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Dziękuję słowa uznania, chociaż dobrze można robić na kilka sposobów.Lesiu pisze:Lubię trochę popatrzeć na dobrą robotę
Przystanek piąty: nakładanie „baranka”
Następne odcinki przedstawiają nakładanie ostatniej warstwy zabezpieczenia nadwozia, kompletną ramę z wszystkimi mechanizmami ( łącznie z kawałkiem serca, które w nią włożyłem) i kilka innych ciekawostek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-02-26, 22:51 przez Jarecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
tom2212 pisze:ładnie podziwiam zapał
Przystanek szósty: „zamykanie” ostatnią warstwą f. poliuretanowej ( właściwości: dobre usiećiowienie struktury farby, tłumacząc na nasze nieprzepuszczalność)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Pełna profeska
Jestem na podobnym etapie więc będe bacznie obserwował Twoje poczynania , a powiedz co będziesz dawał w profile zamknięte, podciągi, słupki, progi, itp.????
( a i możesz coś więcej powiedzieć mi o tej farbie poliuratenowej, ile Ci wyszło,jaka marka? )
Jestem na podobnym etapie więc będe bacznie obserwował Twoje poczynania , a powiedz co będziesz dawał w profile zamknięte, podciągi, słupki, progi, itp.????
( a i możesz coś więcej powiedzieć mi o tej farbie poliuratenowej, ile Ci wyszło,jaka marka? )
Syrena 105L '77r & Syrena 105 '76r , Syrena 104 '72r , Syrena R20 '76r , Syrena Bosto '83r , Skoda 105 S '81r. / WSK 125x2, WSK 175x2, Ogar 200x2,Komar 2351, 126p '85r. 126p '88r. 126p '90r. 126p '92r. 126p '97r. 126p '99r. Niewiadów N126e. Zetor 3011.
Profile zamknięte zaleję specjalnym do tego przeznaczonym preparatem na bazie wosków( na zdjęciu wyżej) lub Tektylem ze starych zapasów.
Co do tej fary to ma np. wadę traci połysk pod wpływem promieni UV, ale w tym przypadku ta przypadłość nie ma znaczenia. Ten proces jest widoczny w przypadku samochodów dostawczych, które są malowane taką farbą ze wzglądów oszczędnościowych.
Producent zachodni, ale nazwy nie pamiętam (dam znać). Wydajność duża, na spód i boki szkieletu nadwozia nie zużyłem chyba nawet 1,5 l farby.
Następny odcinek: Rama+ cała reszta.
Co do tej fary to ma np. wadę traci połysk pod wpływem promieni UV, ale w tym przypadku ta przypadłość nie ma znaczenia. Ten proces jest widoczny w przypadku samochodów dostawczych, które są malowane taką farbą ze wzglądów oszczędnościowych.
Producent zachodni, ale nazwy nie pamiętam (dam znać). Wydajność duża, na spód i boki szkieletu nadwozia nie zużyłem chyba nawet 1,5 l farby.
Następny odcinek: Rama+ cała reszta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Tak, to rozwiązania docelowe. Resor ma odpowiedni zmodyfikowane przekładki od Malacza 126, smar grafitowy, dwie warstwy folii STRECZ i spiralnie nawiniętą srebrną taśmę z materiałem. Testowałem takie rozwiązania i wiem, że na długie lata będzie GIT.
Drążki też leżą gotowe.
Drążki też leżą gotowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
Foto- płytka ślizgacza mojego wykonania z poliamidu. Sygnał dźwiękowy po renowacji też czeka gotowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ku drugiej młodości czyli reNOWAcja 105L 1979'
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=9245