Skład i zdjęcia oryginalnego wyposażenia syreny 105
Moderator: adameo2
- hamer_mocne
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-04-27, 15:01
- Lokalizacja: Warszawa
Skład i zdjęcia oryginalnego wyposażenia syreny 105
Ma ktoś może oryginalne wyposażenie syrenki, jego zdjęcia lub dokładny opis co powinno być?
Chodzi mi o oryginalną torbę narzędziową, narzędzia (jakiej firmy i jakie klucze, czy wkrętaki były dwa czy jeden dwustronny) jak wyglądał ciśnieniomierz i jego pokrowiec. Jaki był klucz do świec i jak wyglądała puszka z farbą. Informacje o 105 oczywiście Szukam wszelkich informacji i zdjęć.
Chodzi mi o oryginalną torbę narzędziową, narzędzia (jakiej firmy i jakie klucze, czy wkrętaki były dwa czy jeden dwustronny) jak wyglądał ciśnieniomierz i jego pokrowiec. Jaki był klucz do świec i jak wyglądała puszka z farbą. Informacje o 105 oczywiście Szukam wszelkich informacji i zdjęć.
Miałem to gdzieś, ale rozparcelowane czyli już dawno to rozdzieliłem.......
Wkrętaki , o ile pamiętam były dwa to znaczy jeden typowy śrubokret z drewnianą rączką a drugi krzyżakowy też z drewnianą. Najfajniejsze były DWIE łyżki do opon !!!! Jedna prosta a druga krótsza z kluczem na końcu (chyba 32).
Sama torba w kształcie płaskiego "zeszytu" , otwierasz go a on ma po prawej i lewej różne kieszenie. Kolor jasno popielaty, krawędzie sztywne (drut wewnątrz).
Ciśnieniomierz już inny niż metalowy typu 104, a mianowicie czarny, plastikowy, z końcówką lekko przegiętą, na bocznej sciance (okrągły on jest) szkiełko z masy -podłużne okienko--na nim skala chyba do 4 atm. --w środku suwa się złocisty ""słupek rtęci"" który można strząsać po pomiarze. ==jest to wyposażenie 105 z roku 1973.
Nie pamiętam jakie były klucze płaskie......
Wkrętaki , o ile pamiętam były dwa to znaczy jeden typowy śrubokret z drewnianą rączką a drugi krzyżakowy też z drewnianą. Najfajniejsze były DWIE łyżki do opon !!!! Jedna prosta a druga krótsza z kluczem na końcu (chyba 32).
Sama torba w kształcie płaskiego "zeszytu" , otwierasz go a on ma po prawej i lewej różne kieszenie. Kolor jasno popielaty, krawędzie sztywne (drut wewnątrz).
Ciśnieniomierz już inny niż metalowy typu 104, a mianowicie czarny, plastikowy, z końcówką lekko przegiętą, na bocznej sciance (okrągły on jest) szkiełko z masy -podłużne okienko--na nim skala chyba do 4 atm. --w środku suwa się złocisty ""słupek rtęci"" który można strząsać po pomiarze. ==jest to wyposażenie 105 z roku 1973.
Nie pamiętam jakie były klucze płaskie......
- hamer_mocne
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-04-27, 15:01
- Lokalizacja: Warszawa
dziwne te zdjęcia........Czyżby wsadzali różne (inne) w zależności od roku ? Widziałem w życiu 3 sztuki wyposażenia w Syrenach--oryginalne. Żadne nie było zielone !! A pokaż no obie łyżki do opon na zdjęciu w całości ! Lampka oczywiście-tak . Sam pokrowiec bardzo przypomina taki jaki był dawany do motocykli WSK......Niech się wypowiedzą inni posiadacze skarpet--ciekawe...... A z jakiego roku jest twoje wyposażenie ? Może ono jest z okresu PÓŹNIEJSZEGO niż rok 1974.?
no to widze że mam kilka rzeczy z oryginalnego wyposażenia
dodam że ja mam inne opakowanie na klucze takie szmaciane wojskowe
dodam że ja mam inne opakowanie na klucze takie szmaciane wojskowe
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
- hamer_mocne
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-04-27, 15:01
- Lokalizacja: Warszawa
Kurcze w mojej instrukcji z 78 ( tak samo jak auto) jest taki spis jak na pierwszym zdjęciu.
Coś w ten deseń dostałem ze skarpetą. pokrowiec jak na drugim zdjęciu ( miałem taki sam tylko z jakby z ceraty zielonej jak na zdjęciach boowy w innej syrenie) ciśnieniomierz mam taki jak mówi taeda, ale bez pokrowca i nie działa . a co z kluczami w tym wykazie z instrukcji nie ma płaskich kluczy, tylko nasadowe, mam w gratach taki trzpieniowy 14-17 zgadzało by się niby.
Jak ktoś ma jakieś wiadomości i zdjęcia bardzo proszę o odzew.
Coś w ten deseń dostałem ze skarpetą. pokrowiec jak na drugim zdjęciu ( miałem taki sam tylko z jakby z ceraty zielonej jak na zdjęciach boowy w innej syrenie) ciśnieniomierz mam taki jak mówi taeda, ale bez pokrowca i nie działa . a co z kluczami w tym wykazie z instrukcji nie ma płaskich kluczy, tylko nasadowe, mam w gratach taki trzpieniowy 14-17 zgadzało by się niby.
Jak ktoś ma jakieś wiadomości i zdjęcia bardzo proszę o odzew.
Czyli wyłania sie jakby obraz taki , że szmaciane w kolorze szarym etui (ten pokrowiec =zeszyt na klucze) było wcześniejsze ==około 1973--74, natomiast ceratowe barachło było w roku 1978......
PS. napraw se ten ciśnieniomierz , on jest rozbieralny.
PS2--było pytanie o klucz od świecy======czarny rurkowy z przetyczką zablokowaną niewypadającą (rozpłaszczenia) przesuwającą się kilkanaście cm (rok 1974). Z tym nie ma problemów, innych nie bywało chyba, z tym że były nie czarne ale srebrne czasem...
PS. napraw se ten ciśnieniomierz , on jest rozbieralny.
PS2--było pytanie o klucz od świecy======czarny rurkowy z przetyczką zablokowaną niewypadającą (rozpłaszczenia) przesuwającą się kilkanaście cm (rok 1974). Z tym nie ma problemów, innych nie bywało chyba, z tym że były nie czarne ale srebrne czasem...
- hamer_mocne
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-04-27, 15:01
- Lokalizacja: Warszawa
Zrobię fotkę tego ciśnieniomierza, bo nie jestem pewny czy tam czegoś nie brakuje.
Z tą ceratą to nie do końca tak, to którego dałem zdjęcie jest z mojej 105 78 rok, a to drugie w bosto z 79 albo 81 bo już nie pamiętam w której to było miałem z takiego materiału jak pokrowiec boowy, ale kształt i zamknięcia takie jak w tym moim szmacianym.
kluczy do kół mam dwa rodzaje, jeden jak na zdjęciu, a drugi trochę mniejszy ze spłaszczonym końcem do zdejmowania kołpaków, klucz do świec w tym zestawie był taki jak na zdjęciu, mam też taki o jakim mówisz. Nie wiem który jest fabryczny. Śrubokręty były dwa jeden taki co się przekłada końcówkę drugi z drewnianą rączką. Który może być właściwy?
Był tam też klucz czpieniowy 14-17 domniemam że oryginalny, ale tego drugiego małego nie mam.
Z tą ceratą to nie do końca tak, to którego dałem zdjęcie jest z mojej 105 78 rok, a to drugie w bosto z 79 albo 81 bo już nie pamiętam w której to było miałem z takiego materiału jak pokrowiec boowy, ale kształt i zamknięcia takie jak w tym moim szmacianym.
kluczy do kół mam dwa rodzaje, jeden jak na zdjęciu, a drugi trochę mniejszy ze spłaszczonym końcem do zdejmowania kołpaków, klucz do świec w tym zestawie był taki jak na zdjęciu, mam też taki o jakim mówisz. Nie wiem który jest fabryczny. Śrubokręty były dwa jeden taki co się przekłada końcówkę drugi z drewnianą rączką. Który może być właściwy?
Był tam też klucz czpieniowy 14-17 domniemam że oryginalny, ale tego drugiego małego nie mam.
ciekawa sprawa była z kluczem do kół. W Syrenach powinien on być ""z dłuższą fają zgiętą"" a to dlatego ,że wersja z krótką fają zahaczała się o plastikowe kołpaczki w Syrenach wersji LUX. Natomiast w Syrenach z kołpakami metalowymi na kołach ,te krótsze też sie nie bardzo nadawały bo można było rękę rozwalić o haczyki kołpakowe.
A więc moim zdaniem do Syren powinny być tylko te z dłuższą fają (czyli dalej odstające od koła po założeniu na nakrętkę). Ale klucze z fają krótszą bywały stosowane w innych pojazdach i dziś można je spotkać u syreniarzy " z odzysku" szrotowego.
I jeszcze jedno ::: w okresie 1974 i okolicy tej daty NIE ISTNIAŁY przekładane śrubokręty, czyli te które mają z jednaj strony krzyżak a z drugiej płaski normalny. W Syrenach z tego okresu były co najmniej dwa z drewnianymi rączkami.(krzyżak i normal).
A więc moim zdaniem do Syren powinny być tylko te z dłuższą fają (czyli dalej odstające od koła po założeniu na nakrętkę). Ale klucze z fają krótszą bywały stosowane w innych pojazdach i dziś można je spotkać u syreniarzy " z odzysku" szrotowego.
I jeszcze jedno ::: w okresie 1974 i okolicy tej daty NIE ISTNIAŁY przekładane śrubokręty, czyli te które mają z jednaj strony krzyżak a z drugiej płaski normalny. W Syrenach z tego okresu były co najmniej dwa z drewnianymi rączkami.(krzyżak i normal).
W tym czasie takowe już były. Wkładano je na fabryczne wyposażenie 126p. Nie wiem jak było w syrenece, ale masz chyba rację - raczej drewniane rączki.taeda pisze:w okresie 1974 i okolicy tej daty NIE ISTNIAŁY przekładane śrubokręty
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Moje wyposazenie jest z 1976 , i jest tam tez oczywiscie podnośnik, z tym ze nie na zdjeciu.
A właściwie to moja syrena jest z 76 roku, i to jest jej oryginalne wyposażenie, pierwsza rejestracja to 77, a niewiem kiedy wkładali to do bagażników, mój kolega ma piekna 104 w oryginalnym stanie i tez ma w bagażniku taki worek ale nie pamiętam co w nim ma i co jest w jakim kolorze jak kiedys zrobie zdjęcie jego wyposarzenia to wróce do tematu
A właściwie to moja syrena jest z 76 roku, i to jest jej oryginalne wyposażenie, pierwsza rejestracja to 77, a niewiem kiedy wkładali to do bagażników, mój kolega ma piekna 104 w oryginalnym stanie i tez ma w bagażniku taki worek ale nie pamiętam co w nim ma i co jest w jakim kolorze jak kiedys zrobie zdjęcie jego wyposarzenia to wróce do tematu
Syrena 105 `76 , Jawa 50 typ 20 `74
A oto spis wyposażenia Syreny z instrukcji --rok wydania 1973::
1-podnośnik,,,2-Łyżka do opon,,,3-klucz czołowy do nakrętek kół,,,4-Wkrętak mały,,,5-wkrętak duzy,,,6-wkrętak do wkrętów o krzyżowym wgłębieniu,,,7-klucz płaski 10/12,,,8-klucz płaski 14/17,,,9-klucz płaski 19/22,,,10-klucz nasadowy do świec zapłonowych,,,11-klucz nakrętki wału głównego przekładni kierowniczej (służy równiez jako łyżka do opon) *= to po prostu druga łyżka do opon tzw. krótsza, mająca na jednym końcu płaski klucz 32,,,,,,,,12-szczypce uniwersalne płaskie,,,13-pompa ręczna do opon,,,14- ciśnieniomierz do opon,,,15-futerał ciśnieniomierza,,,16-lampa przenośna,,,17- żarówka lampy przenośnej 12-15 Ba15s,,, 18-torba narzedziowa,,,19-chwyt powietrza (w okresie niskich temperatur jest już zamontowany na wlot powietrza),,,20- instrukcja obsługi samochodu Syrena 105,,,21-naczynie z lakierem zaprawkowym 500g,,,22- naczynie z lakierem piecowym 500g,,,23-naczynie z pastą uszczelniającą 500g,,,24-naczynie z płynem do polerowania 500g,,,25- koło zapasowe.
I to wszystko....może się komuś przyda---jak zauważyłem jest to troche inny skład niz ten ze zdjęcia kilka postów wyżej, pewnie z powodu innego rocznika.......
1-podnośnik,,,2-Łyżka do opon,,,3-klucz czołowy do nakrętek kół,,,4-Wkrętak mały,,,5-wkrętak duzy,,,6-wkrętak do wkrętów o krzyżowym wgłębieniu,,,7-klucz płaski 10/12,,,8-klucz płaski 14/17,,,9-klucz płaski 19/22,,,10-klucz nasadowy do świec zapłonowych,,,11-klucz nakrętki wału głównego przekładni kierowniczej (służy równiez jako łyżka do opon) *= to po prostu druga łyżka do opon tzw. krótsza, mająca na jednym końcu płaski klucz 32,,,,,,,,12-szczypce uniwersalne płaskie,,,13-pompa ręczna do opon,,,14- ciśnieniomierz do opon,,,15-futerał ciśnieniomierza,,,16-lampa przenośna,,,17- żarówka lampy przenośnej 12-15 Ba15s,,, 18-torba narzedziowa,,,19-chwyt powietrza (w okresie niskich temperatur jest już zamontowany na wlot powietrza),,,20- instrukcja obsługi samochodu Syrena 105,,,21-naczynie z lakierem zaprawkowym 500g,,,22- naczynie z lakierem piecowym 500g,,,23-naczynie z pastą uszczelniającą 500g,,,24-naczynie z płynem do polerowania 500g,,,25- koło zapasowe.
I to wszystko....może się komuś przyda---jak zauważyłem jest to troche inny skład niz ten ze zdjęcia kilka postów wyżej, pewnie z powodu innego rocznika.......
- hamer_mocne
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-04-27, 15:01
- Lokalizacja: Warszawa