grzanie/przerywanie

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

dobree! a z przerwą na przerywaczach swieta racja... a co do iskry to diagnoza prosta abo jest abo.... nie :grinser a zdokladnoscią wskazan - wystarczy ze masa na wskazniki jest kulawa i wskazania sa z kosmosu. przez ostatni 1000 km dochodzilem z tym. g.. wskaznikiem do ladu teraz jak dotyka czerwonej kreseczki to w gruszce zaczynna lekko bulkac...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Tak jak obiecałem, przeliczyłem te milimetry na stopnie wału. Więc 4 mm wyprzedzenia to jest 24,2 st. na wale – dość duży kąt. Fabryczna tolerancja +0,2/-0,3 mm odpowiada +0,6/-0,9 stopnia – to z kolei tak ciasna tolerancja ,że chyba nawet w ferrari nie ustawiają tak dokładnie . Inna sprawa, że jak się ustawia czujnikiem zegarowym to taką dokładność łatwo osiągnąć. Bo robić to suwmiarką to partanina i pewnie nie osiągnie się tej dokładności. Robienie strobem ma jeszcze tę zaletę, że uwzględnia zwłokę jaka istnieje na modułach zapłonowych bo pokazuje prawdziwy moment iskry na świecy a nie chwilę otwarcia platynek.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Koło pasowe i nacięcia na nim mogą być robione w poniedziałki--to jedno.Wały są robione po pijaku--to drugie.
Płaszczyzna podziału----to ja nie wiem jak ty to widzisz, ale dla mnie to jest linia słabo widoczna i zależy to od ustawienia głowy w stosunku do obu elementów (to jest ten problem co z celownikami okienkowymi w starych aparatach foto , ale ty jesteś na to za młody i nie chwytasz.)
Podsumowując---w Syrenie nie ustawiamy na stroboskop. Proszę pana a czy Glinka to zaleca ? NIE . A dlaczego, skoro rzecz była znana w epoce Syreny 105 ???? Ano dlatego.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Gieroy pisze:Bo robić to suwmiarką to partanina i pewnie nie osiągnie się tej dokładności
ale auta chodzily dobrze, nie grzaly sie i palily w normie.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
ODPOWIEDZ