grzanie/przerywanie

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

grzanie/przerywanie

Post autor: Gieroy »

Czy jest normalne, że silnik nie trzyma 80C tylko przegrzewa się w następujących warunkach; jazda równa na 4-ce z prędkością 90km/g przez dłuższy czas tak ok. pół godziny, w środku tylko kierowca, droga płaska (może trochę pod górkę), ciepła pogoda bo ponad 25C.
Nie wiem czy coś jest źle czy po prostu ten model tak ma i nie ma co szukać przyczyny. Jest to 105L z przebiegiem niecałe 50 tys. Ma trochę kamienia w bloku i pewnie w chłodnicy też ale jest tego b. mało. Poza tym jest w b. dobrym stanie technicznym. Muszę wyjmować kratkę żeby temp. spadła i mi się to nie podoba.
I jeszcze jedno - jak silnik jest zimny to przerywa. Po 10 minutach jazdy wszystko jest cacy. Zwykle jest chyba na odwrót, że elektryka po nagrzaniu zaczyna szwankować. Czy to może być świeca? Wszystkie 3 świece mają kolor piękny, brązowy.

Na dodatek wrzucam foto pomocy drogowej jaką ostatnio napotkałem :grinser
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2009-08-16, 18:21 przez Gieroy, łącznie zmieniany 1 raz.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

z tego co piszesz to mysle ze moglbys zobaczyc zaplon ,, nie wiem jak ustawiales ale duzo osob robi zaplon tylko dla np 1 cylindra a reszta teoretycznie ma sie zgadzac,, wtedy jak jest zimna to sa problemy z paleniem jakiegos garka,, potem juz jest ok i swiece sa ladnie wypalone ,,,

kolejna sprawa to brak zbiorniczka wyrownawczego w syrenie ,, warto cos takiego sobie dorobic ,, bo za kazdym razem czesc plynu ubywa i leci na ziemie ,,, i sa takie objawy jak piszesz bo plynu jest w koncu za malo ,,, cisnienie w ukladzie za niskie i rosnie temp


ja ten zbiorniczek co pewien czas wyjmuje i dolewam do chlodnicy to co wylecialo [/code]
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

To przegrzewanie to polega nie tylko na tym, że nie trzyma 80C ale na tym że temp. ciągle rośnie i jak już dochodzi do 100C to ja się zatrzymuję i wyciągam kratkę.
Po wyjęciu kratki poprawa jest taka, że temp. spada (ale nie do 80) i najważniejsze że się stabilizuje i już więcej nie rośnie.
Jack pisze:duzo osob robi zaplon tylko dla np 1 cylindra
to prawda, kiedyś sprawdziłem tylko dla 1 i pozostałych nie sprawdzałem.
Jack pisze:brak zbiorniczka
a co on daje oprócz tego że woda/płyn nie leci na ziemię? Przecież chłodnica w syrenie nie zassie wody z powrotem. Z resztą zbiorniczek mam a w chłodnicy wody miałem pełno jak mi się grzał.
Jack pisze:cisnienie w ukladzie za niskie i rosnie temp

Jest opinia żeby wogóle obezwładnić ten zaworek ciśnieniowy i jeździć na ciśnieniu atmosferycznym.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

To grzanie się jak i przeywanie prawdopodobnie spowodowane jest zapłonem. Choć w temperaturze powyżej 20 stopni silnik na 100% nie utrzyma temperatury 80stponi
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

1--nalac oleju LUX10 albo --gdy wynalazek inny--to więcej niż norma.
2---poziom paliwa w komorze podnieść, śruba reg. wolnych 2,5 obr. odkręcić.
3--zapłon musi być 4---4,2 sprawdzony w każdym cyl.
4---co z termostatem ?
5----w kwestii przerywania zrobić próbę na "pioruna z kabla na świecę". Owszem, to częsty objaw że na ciepłym jest lepiej a na zimnym nie .
6----przerywacze skontrolować (ten jeden co przerywa). Przerwa na nich ma byc duża !! =1mm. Po zniamie przerwy ponownie ustawiamy zapłon--to generalna zasada.
7---może być to wina cewki, ale to na końcu. Przerywanie na zimno nie ma nic wspólnego z grzaniem pojazdu (chyba że za niski poziom paliwa -to tak !! ).
Querwa--napisałem wcześniej bardziej opisowo i dużo ale wywaliło mi logowanie--znowu ten feler sie zaczyna pojawiać i zniknęło to co napisałem . Admin--zablokuj samowylogowywanie na około 30 minut !!!!!!!!!
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kozichwost pisze:w temperaturze powyżej 20 stopni silnik na 100% nie utrzyma temperatury 80stponi
Czyli z tym grzaniem to jest norma czy jednak jest coś źle?
Jeżeli faktycznie inne skarpety przy takich warunkach nie grzeją się to znaczy że z moją coś jest nie tak.
A zapłon, tak jak piszecie, muszę sprawdzić żeby usunąć to przerywanie i może przy okazji przegrzewanie też zniknie.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

to ze nie zassa to dziad i baba wie :) ,, musisz sam dolewac z powrotem co pewien czas ,,, ,, w syrenie cisnienie jest niskie ale troche musi byc ,,, zeby woda nie wrzala w 100st tylko wyzej (syrena ma chyba cisnienie 0,2 Mpa wiec b. malo
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

ja bym sprawdzil czy wydolna jest pompa.. sprawdz jak silnik chodzi, czy woda w chlodnicy "buzuje" czy pompa daje jak powinna. jak jest jeszcze zimna to sprawdz wkladajac do chlodnicy palec, jak poczujesz silny prad wody (tam przy wezyku co idzie bezposrednio z pompy do chlodnicy-kolo wlewu wody) bo jezeli nie idzie woda, to sprawdz pompe. Ja raz tak mialem i wymienilem pompe na nowa i bylo dobrze.

Termostat tez jest istotny. sprawdz go rowniez w goracej wodzie ( proste podlaczenie) i wlac wode z czajnika i sprawdzic czy sie otworzy czy nie, ale ta operacje robic bardzo ostroznie poniewaz zbyd szybkie zalanie go goraca woga moze go troche uszkodzic :helm

Do tego sprawdz jeszcze chlodnice (czy nie jest mocno zaszlamiona i czy na dole w przewodach jest droznosc)

Pozdrawiam
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

chlodnice mozna dac do zakladu do odkamienienia ,,, tylko ze jak miedz jest stara to moze zrobic sie sito i bedzie do wymiany rdzen:)
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Kolega "Kozichwost" nie ma racji. Inne Syreny w swoich czasach nie grzały się ponad pionowe położenie wskaźnika gdy było 30 st na dworzu.
Uwagi na temat sprawdzenia prądu wody w chłodnicy---bardzo słuszne !!!
Dolej troche oleju więcej do mieszanki jak pisałem ,oraz sprawdż poziom paliwa w komorze. No i sprawdź czy dyszka paliwa wolnych obrotów jest czysta,
Zapłon--oczywiście, ja nie wiem jak można ustawić tylko 1 cyl a inne to same mają być dobrze (rozumiem że ty Gieroy ustawiłeś każdy z osobna...).
Żadnego odkamieniania chłodnicy nie robić !!!!!
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

[quote="taeda"]Kolega "Kozichwost" nie ma racji. quote]
No cóż - dopiero się uczę... :oops:
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

cos w tym jest.... 104 sie nie grzeje a 105 tak. ( ale silnik na dotarciu) zaplon ustawiony dobrze zminilem chlodnice na grubsza i porpawilo sie znacznie. ale ponad 30 st i zakorkowane miasto sa nie do przejechania bez prawie gotowania.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Mam już pewne obserwacje /osiągniecia w naprawie.
Dwa przerywacze były mocno zapaskudzone olejem. Niedawno smarowałem ten filc i ośki przerywaczy i trochę przesadziłem z ilością oleju. Spłynął na platynki.
Co do przerwy – zmierzyłem i mam na wszystkich platynkach pomiędzy 0.35 i 0.50 mm czyli tyle ile chce fabryka. Dlaczego taeda zalecasz aż 1 mm?
Zapłon sprawdziłem strobem na wszystkich cyl. i na wszystkich jest 2.0mm przed tą linią dzielącą blok. Niby troche za wcześnie. Nie wiem czy warto ustawiać idealnie na linii bo przecież dopuszczalna jest pewna tolerancja. Z moich kalkulacji wynika że 1mm mierzony w tym miejscu na bloku dość dokładnie odpowiada 1 stopniowi na wale. Trzeba by przeliczyć ile ta podawana przez fabrykę tolerancja 4 +0.2/-0.3 mierzona na tłoku wynosi w stopniach na wale. (mógłbym zapłon zmierzyć linijką i żarówką ale strobem jest znacznie łatwiej i nowocześniej :grinser )
Co do grzania to chyba jestem na tropie. Okazało się że miałem bardzo luźny pasek (sam go tak zrobiłem żeby nie męczyć łożysk) i być może ślizgał się na pompie. Podciągnąłem pasek i jak sprawdziłem palcem prąd wody w chłodnicy to wydaje mi sie całkiem bystry.
W sumie to drobnostki łatwe do poprawienia. W łykęd planuję dłuższy wyjazd więc będę testował chłodzenie – tylko pogoda troche się ochładza i spada poniżej 25C. wiec bedzie latwiej dla chlodnicy.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

CZŁOWIEKU QUEERWA !!!!!!!
Zapłon mierzymy żaróweczką i suwmiarką (patykiem itp ). Absolutnie nie nawiązuj sie do płaszczyzny podziału !!!! To pic i nic !!!!!
LU DZIE !!!!!!!!
Przerwa na przerywaczach ma być duża i już, po prostu jest lepiej i tyle--no ja ci to mówię z doświadczenia, tu by można było pisać i pisać dlaczego ale to szkoda czasu. Nie mierzymy jej wogóle, ma być duża czyli łatwo dostrzegalna, jak silnik idzie i ty patrzysz na te przerywacze to one mają się merdać a nie drzeć !!! I ty masz to widzieć.
=====Inna sprawa======nie wiadomo czy wogóle się grzeje--po prostu zegar masz wrażliwy i pokazuje 95 st, a inny zegar pokazywałby 80. Nie patrzcie na zegary----otwierasz maskę i dotykasz chłodnicy i już wiesz czy jest przegrzana czy nie. OLAĆ ZEGARY !!!!
Nie wiem, ja już nerwowo nie wyrabiam, grypa mnie niszczy a przecież ja już o tym pisałem ze 200 razy, więc idę spać :-))))) Kurde mol, takie proste sprawy, człek tu doradza a ten mi pisze że będzie przeliczał stopnie na milimetry, Luuudzie...... LEWATYWA pomaga na takie rzeczy najbardziej. Na grypę pewnie też.......Albo i nie....
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

Wiesz dopuki sie nienauczy bedzie cudawianki robił:) a moze jest dobry z matematyki? W tym wypadku popre taedee to jest syrenka, ludzie naprawiali to młotkami nieszukajmy tak kosmos technologi... poprubuj rozne stawienia przerywaczy... zobaczysz co wyjdzie...
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ