Historia jednej z wielu Syren

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
syreniarz
-#Junior
-#Junior
Posty: 132
Rejestracja: 2009-04-15, 22:03
Lokalizacja: Dąbrowy

Historia jednej z wielu Syren

Post autor: syreniarz »

Witam kolegów Syreniarzy.
Chciałbym się pochwalim wreszcie moją Balbinką 8) .Syrena pochodzi z 1979 roku i jest to model 105L(ach te biegi w podłodze to jest dopiero luksus :ok3 ). Pierwszym właścicielem był pewien dziadek dzięki któremu pewnie ta Syrena ma mały przebieg 38 tyś i tak świetnie zachowane blachy w kabinie(pomalowane czymś jakby stopioną gumą, zero rdzy). Silnik nominał(wszystkie plomby) ale to już jest pod górę. Otóż Syrena jeździła do samego końca i zaprzestała jakieś 6-7 lat temu swoje podróże i trafiła na złom na któym stałe te 2 lata z tych 6-7 i nie miała świec. Nie wiem czy to tego wina ale silnik nie chciał się kręcić. Po sprowadzeniu Syreny został wymontowany silnik zdjęta głowica gaźnik pompa itd. i mym oczom ukazał się nie miły widok co przedstawią zdjęcia Wał nie chciał wyleść i musiałem walić młotem w tłoki by wyszło to wszystko. I tu się pojawia moje pytanie czy warto brać z tego linku http://moto.allegro.pl/item673988208_sy ... ciach.html sam blok pierścienie wał tłoki a głowicę brać z mojej Syreny jak i gaźnik i cały osprzęt wraz z tą dolną pokrywą (nie wiem jak to się nazywa bo w 4 suwach miska olejowa)? Bo nie opłaca mi się brać całego a u mnie najbliższy zakład który robi szlify jest oddalony o 170 km.
Proszę fachowców o wypowiedzenie się.
Przód
Środek
Bok
"Miska"
Wał
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

blok i ta skrzynia korbowa (miska) stanowia nierozerwalny komplet !!!!!!!!!!!!!,,, jest syf ale to mozna wyczyscic , wazne ze plaszczyzna dolegania jest bez rdzy !!! szlif bedzie niezbedny,, wal tylko do regeneracji , tloki do wyrzucenia
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Syrenka luz, ale pewnie ludziska nie piszą dlatego, bo myślą (bez obrazy) że ruszysz głową:). Pytanie czy gaźnik może zostać stary bo wymieniasz silnik jest niezłe...Chcesz zostawić tą dolną cześć silnika..."miska olejowa" xD- powiem tylko, że ta część jest wytaczana razem z blokiem, wiec jak weźmiesz kawałki z różnej parafii to chodzić nie będzie.


Jack mnie wyprzedził.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
syreniarz
-#Junior
-#Junior
Posty: 132
Rejestracja: 2009-04-15, 22:03
Lokalizacja: Dąbrowy

Post autor: syreniarz »

No to wezmę blok z tą skrzynią korbową i ten wał z tłokami z aukcji i resztę mogę ze swojego?
Proszę często i gęsto wchodzić w mój temat :D http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

wyczysc skrzynie korbową, zrób szlof, głowice zostaw a reszte daj nową.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

to na aukcji ma cała plaszczyzne dolegania z blokiem i skrzynia pordzewiala, co oznacza brak dolegania i przedmuchy, szlif byl robiony pewnie x lat temu wiec tez niespecjalnie, na wale brakuje jednego konca , poza tym jest lekko pordzewiały, nie bierz tego gowna tylko rob szlif !!!!!
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ale zapalana była profesjonalnie (na nożyczki ) :devil3
syreniarz
-#Junior
-#Junior
Posty: 132
Rejestracja: 2009-04-15, 22:03
Lokalizacja: Dąbrowy

Post autor: syreniarz »

To mój wymysł bo kluczyków nie ma a chciałem sprawdzić elektrykę ale już mam drugą stacyjkę to nie ma problemu 8) . A co myślicie o tym:http://moto.allegro.pl/item666239719_si ... ml#gallery ?
Proszę często i gęsto wchodzić w mój temat :D http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

zrob silnik - to najlepsze wyjscie.. cena szlifu od tulei to przecietnie 30 zł tylko...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
macra
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-12, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: macra »

nie baw się w szukanie innych gratów, bo może się okazać, że to co kupisz będzie gorsze od tego co sam masz. trochę cię ta impreza będzie kosztować ale zakładam, że kupując skarpetę liczyłeś się z wydatkami i wiedziałeś że silnik "stoi".

sprawdź jakie tam miałeś tłoki, pomierz wszystko, kup tłoki rozmiar większe i oddaj blok do szlifu pod te nowe tłoki. dół silnika namocz, wyczyść... i pamiętaj, że dół silnika i blok to komplet!!!!!!!!!!!!!!! wał musisz zregenerować! prawda jest taka, że nie kupisz używanego wału, który będzie w idealnym stanie i raczej prawdopodobienstwo że znajdziesz taki, który od razu nadawałby się do włożenia do silnika jest niewielkie!
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

Hehe znajomy widok szczegolnie silnik ;) ale mimo wszystko Twoje syrenka jest w lepszym stanie :) zycze powidzenia w remoncie i 3mam kciuki :D
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
syreniarz
-#Junior
-#Junior
Posty: 132
Rejestracja: 2009-04-15, 22:03
Lokalizacja: Dąbrowy

Post autor: syreniarz »

Tak wiedziałem i dzięki za rady ale remont tego silnika zostawię na później bo mam już na chodzie ale z pękniętym na pierwszym tłoku pierścieniu tym na samej górze ale silnik chodzi w miarę. Zresztą mam całą 2 Syrcię na rozbiórkę. Porobię foty z demontażu jej. Wieczorem może jadę oglądać 3 na części lecz bez silnika.
Proszę często i gęsto wchodzić w mój temat :D http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=30
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

syreniarz pisze:z pękniętym na pierwszym tłoku pierścieniu tym na samej górze ale silnik chodzi w miarę
i moze sie okazac tak wyrypany ze nawet mu szlif nie pomoze
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Jakby Twój wał nie nadawał się już do regeneracji to u mnie wala się chyba jakaś używka.
syrena to nie samochód.
syreniarz
-#Junior
-#Junior
Posty: 132
Rejestracja: 2009-04-15, 22:03
Lokalizacja: Dąbrowy

Post autor: syreniarz »

Ok to jak coś to się odezwę do Ciebię. Poszukuję nowej uszczelki pod głowicę za rozsądną cenę nie jak na allegro za 40 zł. Jak ktoś ma to ja chętnie wezmę bo potrzebna mi na już. Kolego ~marcys akurat się pomyliłeś bo ten silnik nie jest wyrypany nawet rys nie ma i chyba też nominał bo ma 70 mm. Pare fotek z rozbiórki Syrci tej drugiej na części

sdfg
gh
nbv
nbv
lkj

P.S. Jak ktoś chce to mogę sprzedać tą budę.
Ostatnio zmieniony 2009-07-01, 09:37 przez syreniarz, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ