Przeguby - jak wykonać?
Ja już mam tak przerobione od około czterech lat i powiem że rewelacja. W syrenie zamykam budzik i mogę puścić kierownicę
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Tzn tak -- wiadomo, że liczniki niektórych Syren oszukują
Teoretycznie, zakładając maksymalne obroty silnika 4300 i znając przełożenie na czwartym biegu 4.67 -- po wykonaniu kilku, bardzo trudnych operacji matematycznych -- pomijając jakieś tam "duperele" typu straty, opory powietrza itp. wyjdzie nam, że Syrena wyciągnie max 132km/h
Bardziej tutaj chodzi o to, że kierownicy z rąk nie wyrywa przy większych prędkościach. Pewnie na nowych, oryginalnych przegubach, półosiach i braku luzów na wieloklinach przy krzyżakach -- też by tak było. Pytanie na ile jest to trwałe w porównaniu do rozwiązania z przegubami kulowymi...
Teoretycznie, zakładając maksymalne obroty silnika 4300 i znając przełożenie na czwartym biegu 4.67 -- po wykonaniu kilku, bardzo trudnych operacji matematycznych -- pomijając jakieś tam "duperele" typu straty, opory powietrza itp. wyjdzie nam, że Syrena wyciągnie max 132km/h
Bardziej tutaj chodzi o to, że kierownicy z rąk nie wyrywa przy większych prędkościach. Pewnie na nowych, oryginalnych przegubach, półosiach i braku luzów na wieloklinach przy krzyżakach -- też by tak było. Pytanie na ile jest to trwałe w porównaniu do rozwiązania z przegubami kulowymi...
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
- aparatos
- -#Youngtimer
- Posty: 815
- Rejestracja: 2006-11-29, 23:52
- Lokalizacja: LIGOTA / ŚLĄSKIE
- Kontakt:
Zakładając fabryczne maksymalne obroty silnika .....sir pisze:Tzn tak -- wiadomo, że liczniki niektórych Syren oszukują
Teoretycznie, zakładając maksymalne obroty silnika 4300 i znając przełożenie na czwartym biegu 4.67 -- po wykonaniu kilku, bardzo trudnych operacji matematycznych -- pomijając jakieś tam "duperele" typu straty, opory powietrza itp. wyjdzie nam, że Syrena wyciągnie max 132km/h
Bardziej tutaj chodzi o to, że kierownicy z rąk nie wyrywa przy większych prędkościach. Pewnie na nowych, oryginalnych przegubach, półosiach i braku luzów na wieloklinach przy krzyżakach -- też by tak było. Pytanie na ile jest to trwałe w porównaniu do rozwiązania z przegubami kulowymi...
http://rodzina.syren.pl
Syrena 104/105 '69
Syrena 105 Bosto '76
Syrena R20
Syrena 104 kabriolet '71
TRABANT 1.1
125p KOMBI
126p ST '79
126p el '96
Jawa 350
i kupa złomu w ogrodzie
Syrena 104/105 '69
Syrena 105 Bosto '76
Syrena R20
Syrena 104 kabriolet '71
TRABANT 1.1
125p KOMBI
126p ST '79
126p el '96
Jawa 350
i kupa złomu w ogrodzie
Oczywiście przy zmianie przegubów nie chodzi o prędkość ale skoro ten temat poruszyłeś:
Zrobiłeś jakiś błąd bo przy 4300 rpm to prędkość jest 106 km/h. Tak wyszło z moich obliczen i tak jest na wykresie w Glince. A żeby jechać 120 km/h to silnik musi się kręcić 4900 rpm - jak na syrene to już prawie kosmos. Przy przeliczaniu obrotów na szybkość liczy się tylko promien opony i przełożenie a takie rzeczy jak opory powietrza, straty czy tarcie nie mają znaczenia. Tak więc można to dokładnie policzyć.
to trzeba to sprostować.sir pisze:wyjdzie nam, że Syrena wyciągnie max 132km/h
Zrobiłeś jakiś błąd bo przy 4300 rpm to prędkość jest 106 km/h. Tak wyszło z moich obliczen i tak jest na wykresie w Glince. A żeby jechać 120 km/h to silnik musi się kręcić 4900 rpm - jak na syrene to już prawie kosmos. Przy przeliczaniu obrotów na szybkość liczy się tylko promien opony i przełożenie a takie rzeczy jak opory powietrza, straty czy tarcie nie mają znaczenia. Tak więc można to dokładnie policzyć.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Podłączę się do tematu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Co liczę to wychodzi inaczej Teraz mi wyszło 109 km/h:Gieroy pisze:Zrobiłeś jakiś błąd bo przy 4300 rpm to prędkość jest 106 km/h. Tak wyszło z moich obliczen i tak jest na wykresie w Glince. A żeby jechać 120 km/h to silnik musi się kręcić 4900 rpm
(2*3.14*(15*2.54/2+15.5*0.)*(4300/4.67)*60/100000
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Mikrusiarz pisze:Zakładając, że wysokość opony =0,8 x 155mm
Tu się nic nie zakłada - trzeba wziąć prawidłowy promien opony żeby wyszedł dobry wynik. To co Ty używasz to jest wysokość opony jak nie jest obciążona i daje zawyżoną szybkość. Trzeba wziąć tzw. promien toczny opony (albo dynamiczny).
Czesio ma rację - jak chcesz szybciej jechać to napompuj mocniej opony
Ale to tyle bo jeszcze Tomasz nas skrzyczy, że mamy problemy i czepiamy się byle czego
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
No i się mylisz, przy takim rozumowaniu opona by cały czas się ślizgała, pomimo, że siada to i tak toczy się cały obwód, myśl logicznie... Może ugiąć się i do połowy a obwód będzie zawsze ten samGieroy pisze:Mikrusiarz pisze:Zakładając, że wysokość opony =0,8 x 155mm
Tu się nic nie zakłada - trzeba wziąć prawidłowy promien opony żeby wyszedł dobry wynik. To co Ty używasz to jest wysokość opony jak nie jest obciążona i daje zawyżoną szybkość. Trzeba wziąć tzw. promien toczny opony (albo dynamiczny).
Czesio ma rację - jak chcesz szybciej jechać to napompuj mocniej opony
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów