Przeguby - jak wykonać?

(rama, zawieszenia, koła)
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Pomyśl co miałoby się dziać z gumą? Zmarszczy się i będzie ślizgać? Zbrojenie/ płótno nie pozwoli na zmniejszenie obwodu jedynie na ugięcie. Po spłaszczeniu opony nadal ma ten sam obwód. Na jeden obrót koła przypada dokładnie obwód koła niezależnie jaki kształt posiada. Dałeś przykład gąsienicy, więc wyobraź sobie, że w pewnej chwili (teoretyzując) gąsienica w czołgu nabiera kształt koła, czy obwód/długość gąsienicy się zmieni?
Wiem, że wiele osób na tym się wykłada, wyobraźnia często zaprzecza logice.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Obwód gąsienicy się nie zmieni, no jasne! W ogóle to chyba przykład z gąsienicą nie jest tu za dobry...? Ale taki obrazek poniżej do zobrazowania sytuacji.

1 - w tym przypadku koło napompowane, oba okręgi (np felga i opona) są współśrodkowe, 1 obrót felgi to 1 obrót opony.
2 - flak teoretyczny ;-), czyli jedziemy po drodze sama felgą (zakładamy że opona jest zgnieciona na maksa) czyli 1 obrót felgi to nasza przebyta droga - która jest obwodem tejże felgi. Oba okręgi nie są współśrodkowe i na obrócenie opony raz potrzeba więcej obrotów felgi - no wiadomo.
3 - flak praktyczny - z racji że opona mocno się trzyma felgi, górna część opony się nie odkształca, ale dolna już tak. (po części opona zaczyna się wtedy zachowywać jak gąsienica).

A tak ogólnie, czy faktyczny promień "wyimaginowanego" koła które napędza auto, to nie jest po prostu promień liczony od środka osi napędowej do powierzchni styku z podłożem? A to czy opona jest napompowana, czy flak to nie ma znaczenia?

To tak z cyklu rozważań teoretycznych ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Zakładasz, że felga się obraca a opona stoi lub ślizga się po niej felga? przecież opona z felgą jest na stałe związana.
Zastanów się co się dzieje z oponą... robi taki sam obrót.
Przykład z gąsienicą był dobry. Niezależnie od kształtu obwód się nie zmienia.
Jeden obrót felgi z obrazka 3 -go musi wykonać jeden obrót opony więc na jeden obrót felgi/koła/osi jak kto woli przypada obwód opony.
Zrób doświadczenie, spuść powietrze z koła do np. 0,5 atm, zaznacz kreskę na oponie i drodze, przepchnij samochód o jeden obrót koła i zaznacz na drodze, zmierz. Powtórz to na napompowanym kole i porównaj.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Mikrusiarz pisze:Wiem, że wiele osób na tym się wykłada, wyobraźnia często zaprzecza logice.
Chłopie - przeczytaj sobie te dwie strony i nie wygłupiaj sie więcej. Trzecia strona jest po to żebyś zobaczył co to za książka. Tam jest wszystko co trzeba o szybkości, obrotach (wzór [75]), promieniu swobodnym i tocznym. Jak nadal będziesz się upierał przy swoim to już Twój problem. Habich już nie żyje więc będziesz miał kłopot z wytłumaczeniem mu że się wyłożył (on i tysiące innych)
P.S.
To mnie chyba z pół godziny kosztowało żeby to znalezć i powklejac tutaj. Powinieneś być wdzięczny za ten mój trud :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Panowie mimo iż ta rozmowa bardzo ciekawa i argumenty wytaczane przez rozmówców mniej lub bardziej poprawne chciałem przypomnieć że temat dotyczy przegubów i ich wykonania. Wiem że to jest mocno powiązane z prędkościami obrotowymi i mocą ale jednak moim zdaniem zaczynamy dość daleko odchodzić od tematu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
pawelek
Posty: 1
Rejestracja: 2015-06-29, 01:18
Lokalizacja: Sanok

Post autor: pawelek »

witam,
przeszukałem cały internet, forum itp. itd. i nie znalazłem ...
Jaka jest długość półosi prawej i lewej, albo inaczej : która półoś jest dłuższa ? Bo przy demontażu nie zwróciłem uwagi, że są różnej długości...
nieśmiało uważam,że lewa jest krótsza
czy mógłby mi ktoś w tej kwestii pomóc ? z góry dziękuję
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Jak popatrzysz na skrzynię biegów i jej ułożenie w ramie to sam powinieneś bez problemu dojść która jest dłuższa.
Tak jak przeglądam zdjęcia z remontu mojej skrzyni biegów to tez mi się wydaje, że lewa (patrząc z punktu widzenia kierowcy) jest krótsza.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Panowie - pytanie do tych, co robili przeguby wewnętrzne na bazie golfa:
1 - Przeguby wewnętrzne WV są przykręcane śrubami do takich kielichów, które wychodzą ze skrzyni - tak jak krzyżaki w syrence. Skąd bierzecie te elementy? Bo przeglądając all. Na fotkach nowych przegubów tych elementów nie widać.
2 - w syrenie połączenie krzyżaków z półosiami jest suwliwe. Gdzie takie połączenie jest w zastosowanym patencie? Czy dobrze rozumuję myśląc, że przegub wewnętrzny w środku się rozsuwa i zsuwa?
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Kozichwost pisze:przegub wewnętrzny w środku się rozsuwa i zsuwa
dokładnie tak
Kozichwost pisze:Skąd bierzecie te elementy?
są dorabiane podobnie tj przegub zewnętrzny. kryza z vw i czop krzyżaka z syreny

tutorial z rozpisem elementów i wymiarami jest kilka podstron wstecz
Kozichwost pisze: Bo przeglądając all.
..bo tej wersji ode mnie z wewnętrznymi od vw nie ma na allegro i nigdy nie było..
...i to pewnie mój największy błąd. Ale to nic... nauka nie idzie w las.... :klnie
Całe szczęście i nieszczęście zarazem, że źródełko się skończyło.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

A kryza jest częścią składową kupowanego nowego przegubu?
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

kryza jest przy skrzyni i nie jest częścią nowego przegubu
Awatar użytkownika
Kaaamil
-#Junior
-#Junior
Posty: 178
Rejestracja: 2010-02-05, 21:11
Lokalizacja: Sulęcin

Post autor: Kaaamil »

Jest ktoś kto wykonuje takie przeróbki od A do Z? Niezbędne części mogę wysłać, kwestia wykonania ze znajomością tematu :) Interesuje mnie przeróbka wewnętrznych i zewnętrznych przegubów
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Kolego jeśli masz dostęp do tokarki i dobrego spawania - wstrzymaj się - właśnie robię tutoriala jak wykonać przeguby. Jak wykonać wewnętrzne wrzucę jutro a zewnętrzne jeszcze w tym tygodniu. Jak przerobić półosie będzie wrzucone jeszcze w tym miesiącu. U siebie wykonuję przeguby na podzespołach opla. Cena nowego kompletu bardzo dobrej jakości przegubów w sklepie to 158 zł zewnętrzne i 180zł wewnętrzne. Do tego połośki po mniej więcej 25zł sztuka

Jeśli nie masz zaplecza - zapraszam na pw

OO już jest :)
Na zdrowie
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 342#228342
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

(a moja prawda jest mojsza)


Przeróbka przegubu zewnętrznego po mojemu widoczna na foto po zalogowaniu.

Dlaczego tak.

Otóż, siła napędu skrętna jest przenoszona przez płetwę i wycięcie w przegubie, spaw tylko łączy oby dwa elementy.

Bezpieczeństwo

W razie jakby jakimś cudem spaw puścił( praktycznie nie realne ), efektem będzie rozłączenie napędu tak jak w tradycyjnych przegubach zawiasowych.

Natomiast mamy bezpieczeństwo, gdyż jest zachowany kołnierz o którym w tym temacie się wielu wypowiadało, czyli koło będzie zawsze na swoim miejscu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

PYJTERSON na połosiach od czego robisz przeróbkę?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
ODPOWIEDZ