CB radio w syrenie - co może zakłócać?
CB radio w syrenie - co może zakłócać?
od kilku miesięcy męczę się z zakłóceniami w Syrence. Ojciec 15 lat temu miał w swojej CB i problemu nie było, a ja już nie mam pojęcia o co chodzi.
Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika.
Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe.
Teraz przerywacze sterują elektonicznymi modułami zapłonowymi. Prad na stykach poniżej 100mA. Odpięte kondensatory z przerywaczy. Trzy duże cewki zapłonowe, brak kondensatora na zasilaniu cewek, ówczesne kable zapłonowe o oporności x której chwilowo nie pamiętam, a efekt...
nic się nie zmieniło...
Myśląć że problem tkwi w alternatorze który założyłem, odpiąłem od niego kable i zdjąłem pasek klinowy by nawet nie drgnął i wiecie co?... TO SAMO...
Filtry na zasilaniu radia nic nie dają, najwięcej zmienia sposób ułożenia kabla antenowego (używam magnesówki midland ml-145) jak kabel trzymam w pionie nad fotelem pasażera jest ciszej, ale wolał bym by moja pasażerka miała wolne ręce...
Podpięcie dodatkowej masy z dachu do anteny nic nie daje.
Maska ma kabel masowy do błotnika, masa z klemy na silnik oraz na karoserię.
Ktoś ma pomysł co może zakłócać w tak prostym samochodzie? Szczególnie męczy mnie te 20 sekund od odpalenia gdzie jest spokój, cisza.. zero zakłóceń, a potem jak się zacznie ... szkoda gadać. Trzy radia w niej przetestowałem i dwie anteny, za każdym razem to samo.
Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika.
Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe.
Teraz przerywacze sterują elektonicznymi modułami zapłonowymi. Prad na stykach poniżej 100mA. Odpięte kondensatory z przerywaczy. Trzy duże cewki zapłonowe, brak kondensatora na zasilaniu cewek, ówczesne kable zapłonowe o oporności x której chwilowo nie pamiętam, a efekt...
nic się nie zmieniło...
Myśląć że problem tkwi w alternatorze który założyłem, odpiąłem od niego kable i zdjąłem pasek klinowy by nawet nie drgnął i wiecie co?... TO SAMO...
Filtry na zasilaniu radia nic nie dają, najwięcej zmienia sposób ułożenia kabla antenowego (używam magnesówki midland ml-145) jak kabel trzymam w pionie nad fotelem pasażera jest ciszej, ale wolał bym by moja pasażerka miała wolne ręce...
Podpięcie dodatkowej masy z dachu do anteny nic nie daje.
Maska ma kabel masowy do błotnika, masa z klemy na silnik oraz na karoserię.
Ktoś ma pomysł co może zakłócać w tak prostym samochodzie? Szczególnie męczy mnie te 20 sekund od odpalenia gdzie jest spokój, cisza.. zero zakłóceń, a potem jak się zacznie ... szkoda gadać. Trzy radia w niej przetestowałem i dwie anteny, za każdym razem to samo.
Mam oryginalną książkę od radia safarii...tam jest opisane jak odkłocic pojazd. Ale Ty masz trochę poprzerabiana- skanować?
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
to masz problem
napisz jakie radio włozyłes i jaka antenka to na tyle
a teraz 15 lat temu radia były typowo firmowe i byly porzadnie wykonane a terazniejsze produkcje [radia z dolnej półki typu real,cerfur ,i inne wynalazki maja prawo nie dzizłac zawsze i wszedzie
wejdz na strone ,,cb-radio szczecin pl i napewno poczytasz tam i ew pomogą
napisz jakie radio włozyłes i jaka antenka to na tyle
a teraz 15 lat temu radia były typowo firmowe i byly porzadnie wykonane a terazniejsze produkcje [radia z dolnej półki typu real,cerfur ,i inne wynalazki maja prawo nie dzizłac zawsze i wszedzie
wejdz na strone ,,cb-radio szczecin pl i napewno poczytasz tam i ew pomogą
kombi
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1047
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Proponuję zrobić prosty stabilizator:

Oczywiście zakładam, że zasilanie Syreny jest zmienione na minus na masę.
Warto założyć oporniki na przewody zapłonowe jeśli są starego typu (nie grafitowe).

Oczywiście zakładam, że zasilanie Syreny jest zmienione na minus na masę.
Warto założyć oporniki na przewody zapłonowe jeśli są starego typu (nie grafitowe).
Ostatnio zmieniony 2009-05-21, 21:38 przez Mikrusiarz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1047
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1047
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
nie no akurat uniden to jedno z lepszych radyjek w rozsadnych pienadzach praktycznie president wg neiktorych nawet lepsze.kombi pisze:ALE RADIO WG OPINI ,W SKALI 1-3 MA OPINIE 0 POGRANICZE 1
Ja mam od niedawna onwe mk 2 ( prawdziwą wiek ponad 15 lat) troche pomogl oryginalny gruby kondensator podpiety bezposrednio pod cewy. natomiast zajal bym sie fajkami przy swiecach - podobno brazowe są ok... ale mam jedna czarna i nie chce mi sie wierzyc ze ona az tak miesza. jedyne co mi przychodzi do glowy to wymiana swiec na swiece z dodatkowym oporem. pamietam ze do kadeta takie kiedys kupowalem.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
