R-20 zmiana umiejscowienia koła zapasowego-moja wydumka ;)

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Radek, te Twoje wystąpienia w TV są the best:). Piękna R20- nie maluj. No i miło że reklamujesz nasze forum. Kurde niedaleko mnie stoi R20:
Obrazek
Bardzo ciężko jest sie z kimkolwiek skontaktować- już nawet zostawiałem tam ogłoszenie. Ale ktoś tam buduje dom i nigdy nikogo nie spotkałem. Sąsiedzi mówią ze czasem są... Mimo, ze 105 już jest, ściągam żuczka smutaska, to ta R20 nie pozwala mi spać...

P.S. świetny ten allegrowo-Patrykowy Lublin


Mam nadzieje, że mi wybaczycie to spamowanie:)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Radek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 419
Rejestracja: 2005-11-11, 18:01
Lokalizacja: Zalesie Górne k/W-wy

Post autor: Radek »

a dziękuję, miło czytać takie wpisy. swoją drogą jasio miałzajebisty pomysłz tym kolem. ja na rajdy to raczej relaks więc przerzuciłem się na wartburgi:
a dziś dla relaksu robiłem sobie sprzęgło w wartburgu, kórego przytargałem z jeleniej góry
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Jaka piękna atmosfera garażowa:) który to już wartburg?- często odwiedzam Twojego fotosika- niezła gromadka. Czy tam na ścianie wisi gładki kołpak Żukowy?:>
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Radek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 419
Rejestracja: 2005-11-11, 18:01
Lokalizacja: Zalesie Górne k/W-wy

Post autor: Radek »

no torche gratów naściągałem, ten był 3 a sa juz4:)

[ Dodano: 2009-05-23, 22:50 ]
kołpak tak, syrena 103
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Nie będę pytał ile w ogóle aut w kolekcji...tak trzymać! autka widać że w dobrych rekach:) O kołpak nie pytam bo zapewne potrzebny Ci jeszcze bardziej niż mi. A jakieś jednoślady posiadasz? (widziałem dwie WSKi ;P )
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Jutro zdejmę ten kołpak.... :P
Odnośnie patentu z kołem zapasowym w R20, pomysł dobry tylko obowiązkowo trzeba dać śruby i nakrętki z kwasówki.
Mam taki patent pod przyczepą/ lawetą którą zrobiłem dla Mikrusa na dalekie podróże.
Po dwu sezonach zimowych śruba nie dała się odkręcić.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Mikrusiarz pisze:Jutro zdejmę ten kołpak.... :P
Tego nie czaję:):):)

Wiem, że w pickupach czasami montują zapasowe koła pod samochodem w dodatku z mechanizmem na korbę. Ale w R20 to już zdecydowanie przesada...:)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Garaż raczej rzadko odwiedzany bo widać pajęczyny na oknach :devil3 :grinser
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Bo w garażu się inne rzeczy robi, nie myje okna:) Panowie- zostawiłem przy Rce zalaminowane ogłoszenia, tym razem deszcz im nie straszny:).
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Tą erką sam się interesowałem nie myślałem że ona tam jeszcze stoi.
AMPIR
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 399
Rejestracja: 2006-10-31, 23:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

R-20 ZMIANA UMIEJSCOWIENIA KOŁA ZAPASOWEGO - MOJA MODYFIKAC

Post autor: AMPIR »

Witam,
pomysł stary jak... francuskie auta z lat 50, 60 czy 70-tych. Na szczęście w R-ce tak umieszczone koło zapasowe jest o wiele wyżej od nawierzchni niż we pierwowzorach "made in France" - może wtedy będzie mniej z nim bólu...
Jako szczęśliwy posiadacz autek Pana Peugeota z tych lat powiem tak (i proszę się nie obrażać):
- to jeden z bardziej p o r o n i o n y c h pomysłów Francuzów (i nie jedyny...),
- proszę mi wierzyć iż kilkakrotnie byłem zmuszony zmienić gumę np. w 404-ce czy 504-ce i...
najgorszemu wrogowi nie życzę w p e ł z a n i a pod kufer auta w deszczu czy błocie,
- prawie z a w s z e coś zardzewieje, coś nie daję się odblokować i szlag człowieka trafia,
- a pomysł z pokrowcem g w a r a n t u j e tylko, iż wszystko jeszcze szybciej skoroduje,
- a j e d y n y m r o z s ą d n y m patentem jest wożenie dodatkowego koła w bagażniku!!!
- albowiem nie ma mocnych aby wilgoć i korozja nie poczyniły swojego.
- co zaś do zapadu to zawsze można zamocować koło na ściance tylnej bagażnika
po jednej lub po drugiej stronie wycięcia - takie coś też widziałem, wtedy prawie R-20-tka
może robić prawie za terenówkę, a kłódeczka przełożona przez otwór w trzpieniu skutecznie zniechęci potencjalnego zbieracza.... kół zapasowych.
Ot i tyle...
Pozdrawiam
AMPiR

PS. Jako że w dzisiejszych czasach R-ki używa się raczej sporadycznie i kółko jest zamocowane pod podłogą dość wysoko, to to można i taki patent przyjąć!
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Fajny warczan. Mi się zdaje, czy to tysiączek z 66-go? Silnik jak w 353 to sugeruje
Awatar użytkownika
klysek1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 401
Rejestracja: 2007-05-06, 10:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klysek1 »

to jest przejściówka, z tego co pamiętam 1964 rok :)
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Przejściówka tylko z 1966. Jeśli w papierach rok 64 a rama i osprzęt jak w 353, to jakaś kombinacja miała miejsce kiedyś :)
Poznać łatwo jaka rama, w tej z 353 widać górne mocowanie amorków na błotnikach, w 311 nie na nawet dziur w błotnikach tylko wytłoczenia okrągłe. No i koła - 13-tki kontra 15-tki w 311.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Przejściówka jest w jak najlepszym porządku.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
ODPOWIEDZ