zabytki i prawo nastepne starcie
- Wartburg353
- -#Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
- Lokalizacja: warszawa
zabytki i prawo nastepne starcie
propozycja FORSU na temat zwalczania zabytkow wersja aktualna
opublikowana w Classic Auto jest juz nie aktualna
pełny text projektu dostepny tu:
http://fors.pl/pliki/090224_1512571589p ... 2_2009.pdf
Art. 4. W ustawie z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
(Dz. U. Nr 25, poz. 202 i Nr 175, poz. 1458 oraz z 2007 r. Nr 176, poz. 1236) wprowadza się
następujące zmiany:
1) po art. 3 dodaje się art. 3a w brzmieniu:
„Art. 3a. 1. Pojazdy, które nie spełniają wymagań technicznych, zapewniających ochronę
środowiska lub zdrowia lub życia ludzi, określonych w przepisach wydanych na podstawie
ust. 2, są pojazdami wycofanymi z eksploatacji.
2. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw
środowiska może określić, w drodze rozporządzenia, wymagania, o których mowa w ust. 1.
3. Wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 2, minister właściwy do spraw transportu
uwzględnia, w szczególności:
1) wymagania ochrony środowiska,
2) bezpieczeństwo użytkowania pojazdów,
3) możliwe zagrożenia dla zdrowia lub życia ludzi,
4) wymagania ochrony dóbr kultury lub
5) wymagania wynikające z przepisów Unii Europejskiej.”;
4. Wojewódzki inspektor ochrony środowiska, w drodze decyzji, stwierdza niespełnienie
wymagań, o których mowa w ust. 1, przez pojazd i nakłada na właściciela tego pojazdu,
obowiązek przekazania go do stacji demontażu lub punktu zbierania pojazdów.
5. W decyzji, o której mowa w ust. 4, określa się termin przekazania pojazdu wycofanego
z eksploatacji do stacji demontażu lub punktu zbierania pojazdów.
2) w art. 5 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Sprowadzanie pojazdów z zagranicy w celu poddania ich demontażowi jest dozwolone
wyłącznie przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu.”;
5) art. 18 otrzymuje brzmienie:
„Art. 18 Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji przekazuje go wyłącznie do
przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt
zbierania pojazdów.”;
i dalej
„Rozdział 8a
Kary pieniężne
Art. 53a. 1. Kto poza stacją demontażu dokonuje:
1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji
niebezpiecznych, w tym płynów,
2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia lub
części nadających się do ponownego użycia,
3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do
odzysku lub recyklingu
- podlega karze pieniężnej od 10 000 do 300 000 zł.
Ustawa ma wejść w życie z dniem 15 kwietnia 2009 r
regulacjom NIE podlegaja TYLKO pojazdy wpisane do rejestru zabytkow lub z ozreczeniem o znaczeniu dla udokumentowania historii motoryzacji
Interpelacje zlozene do Komisji przyjazne panstwo przez CAAR
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/www-id ... gory=302#1
chodzi o pisma nr 8344 oraz 8342
[ Dodano: 2009-03-11, 07:33 ]
link zle zapodalem:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/www-id ... gory=302#1
opublikowana w Classic Auto jest juz nie aktualna
pełny text projektu dostepny tu:
http://fors.pl/pliki/090224_1512571589p ... 2_2009.pdf
Art. 4. W ustawie z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
(Dz. U. Nr 25, poz. 202 i Nr 175, poz. 1458 oraz z 2007 r. Nr 176, poz. 1236) wprowadza się
następujące zmiany:
1) po art. 3 dodaje się art. 3a w brzmieniu:
„Art. 3a. 1. Pojazdy, które nie spełniają wymagań technicznych, zapewniających ochronę
środowiska lub zdrowia lub życia ludzi, określonych w przepisach wydanych na podstawie
ust. 2, są pojazdami wycofanymi z eksploatacji.
2. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw
środowiska może określić, w drodze rozporządzenia, wymagania, o których mowa w ust. 1.
3. Wydając rozporządzenie, o którym mowa w ust. 2, minister właściwy do spraw transportu
uwzględnia, w szczególności:
1) wymagania ochrony środowiska,
2) bezpieczeństwo użytkowania pojazdów,
3) możliwe zagrożenia dla zdrowia lub życia ludzi,
4) wymagania ochrony dóbr kultury lub
5) wymagania wynikające z przepisów Unii Europejskiej.”;
4. Wojewódzki inspektor ochrony środowiska, w drodze decyzji, stwierdza niespełnienie
wymagań, o których mowa w ust. 1, przez pojazd i nakłada na właściciela tego pojazdu,
obowiązek przekazania go do stacji demontażu lub punktu zbierania pojazdów.
5. W decyzji, o której mowa w ust. 4, określa się termin przekazania pojazdu wycofanego
z eksploatacji do stacji demontażu lub punktu zbierania pojazdów.
2) w art. 5 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Sprowadzanie pojazdów z zagranicy w celu poddania ich demontażowi jest dozwolone
wyłącznie przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu.”;
5) art. 18 otrzymuje brzmienie:
„Art. 18 Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji przekazuje go wyłącznie do
przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt
zbierania pojazdów.”;
i dalej
„Rozdział 8a
Kary pieniężne
Art. 53a. 1. Kto poza stacją demontażu dokonuje:
1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji
niebezpiecznych, w tym płynów,
2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia lub
części nadających się do ponownego użycia,
3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do
odzysku lub recyklingu
- podlega karze pieniężnej od 10 000 do 300 000 zł.
Ustawa ma wejść w życie z dniem 15 kwietnia 2009 r
regulacjom NIE podlegaja TYLKO pojazdy wpisane do rejestru zabytkow lub z ozreczeniem o znaczeniu dla udokumentowania historii motoryzacji
Interpelacje zlozene do Komisji przyjazne panstwo przez CAAR
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/www-id ... gory=302#1
chodzi o pisma nr 8344 oraz 8342
[ Dodano: 2009-03-11, 07:33 ]
link zle zapodalem:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/www-id ... gory=302#1
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Trochę nie "trawię" języka prawniczego, ale czy to oznacza, że jeśli auto będzie miało powyżej 25lat i nie zostanie zarejestrowane jako zabytek to ma iść do huty?
I to wszystko pod szyldem "przyjazne państwo"
A już myślałem, że idzie ku lepszemu po ostatnich zapowiedziach o ułatwieniu rejestracji starych samochodów a teraz to.
Pomyślcie gdyby taki przepis był dawniej to nie było by takiej społeczności Syreniarskiej, a większość z nas nie było by na nią stać bo pozostała by ich garstka.
I to wszystko pod szyldem "przyjazne państwo"
A już myślałem, że idzie ku lepszemu po ostatnich zapowiedziach o ułatwieniu rejestracji starych samochodów a teraz to.
Pomyślcie gdyby taki przepis był dawniej to nie było by takiej społeczności Syreniarskiej, a większość z nas nie było by na nią stać bo pozostała by ich garstka.
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 10:06 przez arturromarr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 2008-12-31, 14:21
- Lokalizacja: Warszawa
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
to jest tak zwany ekologiczny terroryzm, jak słysze słowo ekologia to mnie chu.. strzela tym to sie teraz kazdy zasłania robiac takie geszefty jak ten,, albo np torby plastikowe w marketach ktora sa nadal ale teraz za nie trzba placic (chata polska) ,
ja zrozumiałem ze to sie tyczy samochodow wprowadzonych do ruchu po 2003 r (pod koniec tego linka) , niepodobno zebym np musiał oddac stara wsk wyrejestrowana w np 91 i teraz rozbierajac ja na dawce placic kare 10 tys ?? jak ktos zakabluje -prawo wstecz nie działa
[ Dodano: 2009-03-11, 10:15 ]
nałożenia, w projekcie ustawy o zmianie ustawy o odpadach, na właścicieli pojazdów wycofanych z eksploatacji, mających co najmniej 25 lat lub na które jest zawarta umowa OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, bezwzględnego obowiązku ich złomowania- k***a tego nie kumam czyli co jak mam fure ktora ma powyzej 25lat , bez opini to mam ja złomowac ?????
ja zrozumiałem ze to sie tyczy samochodow wprowadzonych do ruchu po 2003 r (pod koniec tego linka) , niepodobno zebym np musiał oddac stara wsk wyrejestrowana w np 91 i teraz rozbierajac ja na dawce placic kare 10 tys ?? jak ktos zakabluje -prawo wstecz nie działa
[ Dodano: 2009-03-11, 10:15 ]
nałożenia, w projekcie ustawy o zmianie ustawy o odpadach, na właścicieli pojazdów wycofanych z eksploatacji, mających co najmniej 25 lat lub na które jest zawarta umowa OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, bezwzględnego obowiązku ich złomowania- k***a tego nie kumam czyli co jak mam fure ktora ma powyzej 25lat , bez opini to mam ja złomowac ?????
Panowie wchodza nam na prawo do własności.
Na Classicauto jest list- protest w tej sprawie, kluby podpisują i wysyłają.
[ Dodano: 2009-03-11, 10:30 ]
http://www.classicauto.pl/foto/numer/31/apel.doc
Na Classicauto jest list- protest w tej sprawie, kluby podpisują i wysyłają.
[ Dodano: 2009-03-11, 10:30 ]
http://www.classicauto.pl/foto/numer/31/apel.doc
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Ludzie może trzeba to oprotestować!!!
Może trzeba jechać na Stolice i pokazać, że nie wolno w cywilizowanym kraju kazać komuś niszczyć jego wartość.
Ale niech to ktoś dokładnie przeczyta (kto się trochę zna na tym) i wytłumaczy bo ja do końca nie rozumiem tego bełkotu.
A trzeba przecież wiedzieć z czym walczyć.
Miało być tak pięknie, niedawno mówili o ułatwieniach w rejestracji starych aut.
Ja rozumiem, że wraki nie mogą blokować centrów miast, ale jak ktoś ma miejsce dla swojego auta to co komu do tego.
Jak można coś komuś niszczyć, ma nadzieję, że to się tyczy nowych aut, al eto itak problem dla przyszłych pokoleń.
Nie jesteśmy Słowacją gdzie wszędzie stoją stare skody, czemu ma służyć to podlizywanie się Brukseli.
Może czas pokazać, że jesteśmy grupą i wywalczyć coś.
PS:
Czy można wysyłać to pisma jako osoby prywatne?
Gdzie dokładnie to wysyłać?
Możemy zasypać ich trochę papierowym protestem.
Może trzeba jechać na Stolice i pokazać, że nie wolno w cywilizowanym kraju kazać komuś niszczyć jego wartość.
Ale niech to ktoś dokładnie przeczyta (kto się trochę zna na tym) i wytłumaczy bo ja do końca nie rozumiem tego bełkotu.
A trzeba przecież wiedzieć z czym walczyć.
Miało być tak pięknie, niedawno mówili o ułatwieniach w rejestracji starych aut.
Ja rozumiem, że wraki nie mogą blokować centrów miast, ale jak ktoś ma miejsce dla swojego auta to co komu do tego.
Jak można coś komuś niszczyć, ma nadzieję, że to się tyczy nowych aut, al eto itak problem dla przyszłych pokoleń.
Nie jesteśmy Słowacją gdzie wszędzie stoją stare skody, czemu ma służyć to podlizywanie się Brukseli.
Może czas pokazać, że jesteśmy grupą i wywalczyć coś.
PS:
Czy można wysyłać to pisma jako osoby prywatne?
Gdzie dokładnie to wysyłać?
Możemy zasypać ich trochę papierowym protestem.
Mózg się lasuje jak czytam te brednie...
Czy jest na forum ktoś z wykształceniem (doświadczeniem) prawniczym? Jeżeli tak to niech nam przetłumaczy te pierdoły na polski.
Proponuję również stworzenie podobnego pisma jak CA, podpisanie orzez zainteresowanych forumowiczów (z podaniem danych, nr dowodu osob., itd.) i wysłanie do "kochanego" ustawodawcy.
Czy jest na forum ktoś z wykształceniem (doświadczeniem) prawniczym? Jeżeli tak to niech nam przetłumaczy te pierdoły na polski.
Proponuję również stworzenie podobnego pisma jak CA, podpisanie orzez zainteresowanych forumowiczów (z podaniem danych, nr dowodu osob., itd.) i wysłanie do "kochanego" ustawodawcy.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
- Wartburg353
- -#Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
- Lokalizacja: warszawa
Pomuslodawca barbazynskiej ustawy jest FORS
interpelacje zlozone u Poncyliusza są autorstawa CAAR-u po konsultacji z wiadomym prawnikem
i zawieraja propozycje zmiam przyjzniejsze dla zabytkow
temat opisany szczegolowo w ostatmim CA
[ Dodano: 2009-03-11, 13:35 ]
w proponowanej ustwie chodzi o to by rozpozadzeniem o waronkach technicznych podjac decyzje jakie auta nalezy wyzlomowac,
interpelacja mowiac najprosciej
postuluje WYLACZYC z pod tego obowizaku auta powyzej 25 lat -bezwarunkowo
oraz mlodsze jesli jest na nie oplacone oc
interpelacje zlozone u Poncyliusza są autorstawa CAAR-u po konsultacji z wiadomym prawnikem
i zawieraja propozycje zmiam przyjzniejsze dla zabytkow
temat opisany szczegolowo w ostatmim CA
[ Dodano: 2009-03-11, 13:35 ]
w proponowanej ustwie chodzi o to by rozpozadzeniem o waronkach technicznych podjac decyzje jakie auta nalezy wyzlomowac,
interpelacja mowiac najprosciej
postuluje WYLACZYC z pod tego obowizaku auta powyzej 25 lat -bezwarunkowo
oraz mlodsze jesli jest na nie oplacone oc
"...i nakłada na właściciela tego pojazdu,
obowiązek przekazania go do stacji demontażu lub punktu zbierania pojazdów."
Ale bydło. Zaglądnąłem na stronę fors. Założyli stowarzyszenie zajmujące się recyklingiem i chcą sobie napędzić klientów. Chamstwo w obrzydliwej postaci. Dlaczego takie pomysły są w ogóle rozpatrywane?
obowiązek przekazania go do stacji demontażu lub punktu zbierania pojazdów."
Ale bydło. Zaglądnąłem na stronę fors. Założyli stowarzyszenie zajmujące się recyklingiem i chcą sobie napędzić klientów. Chamstwo w obrzydliwej postaci. Dlaczego takie pomysły są w ogóle rozpatrywane?
Poszukuję informacji i części do polskich przedwojennych pojazdów.
- Wartburg353
- -#Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
- Lokalizacja: warszawa
Fors przed skierowaniem cudownego projektu pod obrady sejmu /wersja opisana w CA/
zdazyl jeszcze "udoskonalic" swoj projekt
pozostaje miec nadzieje ze nie przejdzie lub conajmniej zostana uwzglednione proponowane pzrez CAAR poprawki.....
jescze teksty intepelacji nie zostaly podwieszone na stronie Poncyliusza ale powinny sie tam niebawem pojawic
Ewentualne opinie mozna pisac na podstawie projektu wisacego na stronie CA
moze po ewentualnym wzbogaceniu treciami zawartmi w interpelacjach
(jak sie tylko pojawiana stonie Poncyliusza)
WITAMY W NOWEJ ULEPSZONEJ POLSCE......
zdazyl jeszcze "udoskonalic" swoj projekt
pozostaje miec nadzieje ze nie przejdzie lub conajmniej zostana uwzglednione proponowane pzrez CAAR poprawki.....
jescze teksty intepelacji nie zostaly podwieszone na stronie Poncyliusza ale powinny sie tam niebawem pojawic
Ewentualne opinie mozna pisac na podstawie projektu wisacego na stronie CA
moze po ewentualnym wzbogaceniu treciami zawartmi w interpelacjach
(jak sie tylko pojawiana stonie Poncyliusza)
WITAMY W NOWEJ ULEPSZONEJ POLSCE......
Lista członków FORSu:
http://fors.pl/pliki/lista_czlonkow.pdf
No. w większości zakłady zajmujące się demontażem i inne złomy. Głupiemu mogą mówić, że jeśli ustawa przejdzie to nie przyniesie im to żadnych korzyści...
http://fors.pl/pliki/lista_czlonkow.pdf
No. w większości zakłady zajmujące się demontażem i inne złomy. Głupiemu mogą mówić, że jeśli ustawa przejdzie to nie przyniesie im to żadnych korzyści...
stopiątka z siedemdziesiątego szóstego (robi się)
- Wartburg353
- -#Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
- Lokalizacja: warszawa