silnik wartburga w syrenie

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

silnik wartburga w syrenie

Post autor: Jack »

przyznam, ze od jakiegos czasu mam taka chec na swapa w mojej syrenie , nie chce robic duzej rewolucji pod maska, tak zeby mozna bylo przywrocic ja do stanu oryginalnego oraz pozostawic ten "niebieski" dymek za autem, w zwiazku z tym interesuje mnie silnik wartburga z zaplonem bezstykowym (ebza) (chce sie uwolnic od kondensatorow, przerywaczy itp ), prosze o zdjecia i mozliwe sugestie bo klamka jeszcze nie zapadla najchetniej kogos kto takie cos ma lub mial

-co ze skrzynia czy silnik wartka pasuje do skrzyni syreny
-jak z mocowaniem silnika
- jak pasuja weze chlodzenia
- jak z wpasowaniem tlumika
- jakie spalanie ma ten silnik w syrenie (wieksze/mniejsze)
-kultura pracy i drgania silnika bo mi sie wydaje ze roznica jest duza na korzysc wartka

-
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Pasuje bezproblemowo z niewielkimi przeróbkami, mocowań, kolektora itp.
Były fabryczne Syreny z literką s w nazwie do których montowano Wartburowskie silniki.
Starszy model silnika jest prawie identyczny co syrenowski.

PS:
Kiedyś też myślałem o takim mixie, ale z czasem przeszło jak większość tego typu pomysłów. :) .
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

no tak ale ja mysle o tej wersji najnowszej !! z tym zaplonem bezstykowym , prosil bym o jakies zdjecia i bardziej ko-nkretne informacje zebym mogl to przemyslec
arturos
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 61
Rejestracja: 2008-12-07, 00:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arturos »

nie jest to przypadkiem zależne od modelu syreny jaki posiadasz?
Mieszać hitlerowóz z pięknym polskim autem to tak jakby je zgwałcić.
Się gra się jak się nie ma to siema siema :)
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

nie nie mam niestety modelu 102 lub 103 s (volksdeutsch) mam model 104 i tam mysle o wpasowaniu tej jednostki mozliwie malo inwazyjnie i odwracalnie

wiem ze mysle o czynie niezwykle haniebnym i sieje herezje:)ale tak to czasem jest
Awatar użytkownika
Titanium
-#Junior
-#Junior
Posty: 140
Rejestracja: 2007-02-20, 18:26
Lokalizacja: ok.Warszawy(Kobyłka)

Post autor: Titanium »

jest podstawowe pytanie czy skrzynia Syreny da sobie rade z silnikiem wartburga?? bo chyba troche wiecej koni, chyba ze jakas zamiana skrzyni przy okazji.
FSM Syrena 105L 1980r
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Syrena Pyjtersona potwierdza ze wytrzyma. kultura pracy o niebo lepsza niz na seryjnej jednostce (nie mowiac o mocy, przy okazji to najcichsza syrena jaka znam). Uderz do niego to ci powie wszystko.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
arturos
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 61
Rejestracja: 2008-12-07, 00:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arturos »

Nie prościej kupić auto ludu?
Dwusòwa można trochę podkręcić. Bynajmniej s31. A warkot polskiego dwusòwa to muzyka dla uszu.

Ale to twoja skarpeta więc ty decydujesz.
Się gra się jak się nie ma to siema siema :)
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

no nie do konca bo wartburg mi sie nie podoba zewnetrznie a syrena tak, za to silnik mnie po 3 latach eksplatacji zaczol troche [bip] nie mam sily juz na

- kondensatory i wypalajace sie platyny
-czeste regulacje zaplonu zwiazane z czyszczeniem platyn
-halasuje
-wibracje ktore przenosza sie na cala kaste przy przejsciu z obrotow wolnych na srednie
-spalanie raz wieksze raz mniejsze no i kultura pracy
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

Jakiś czas temu też o tym myślałem. Pół roku temu była Syrena z silnikiem Wartburga na allegro. Oto odpowiedz na mojego maila:
Witam,
Zawieszenie i skrzynia biegów, może i była kiedyś robiona, ale ja nie zmieniałem nic. Silnik 353, podszedł idealnie pod mocowania skrzyni biegów i na poduszki. Rozrusznik i prądnica jest oryginalna syrenowska.

A może załóż zapłon elektroniczny???

Tak przy okazji to dziwię się, że jeszcze nikt Cię nie zjechał za próbę przeróbki Syreny...
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

no wiem projekt jest troche szatanski ale wies tunningiem nie pachnie bo jak by nie patrzec to tez dwusuow i troche podobny tylko o klase lepszy,,, w czasach jak syreny jezdzily bylo to podobno dosyc popularne

ps jak te poduszki sie zgadzaja to juz wogole super bo nie bede musial myslec nad rzezba spawalnicza
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Panowie weźcie pod uwagę, że silnik 353 ma inne mocowania niż 312 i w tym pierwszym przypadku bez przeróbek się nie obejdzie.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

W syrenie poduszki masz z przodu bloku, a w 353 po bokach. Ogólnie większa rzeźba. Tak jak napisał Marcys- zgłoś się do kolegi Pyjtersona. Miałem okazję oglądać jego syrenę w Mogilnie i zrobione jest to z głową
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Ja widziałem kiedyś za to Wartburga z silnikiem Syreny. W drugą stronę chyba to nie był najlepszy pomysł, bo auto ledwo jechało - 4 osoby i problem z małym wzniesieniem. Podejrzewam, że zatarł się silnik, a sąsiad miał w krzakach skarpetę, więc za flaszkę zrobili machniom i na jakiś czas starczyło...
A co do Ebzy, to ciężko spotkać działającą. Jeśli już zrobisz swapa, to zainwestuj kilka zł w nowe przerywacze, a będzie chodziło długo i solidnie. A Ebzy szukaj swoją drogą, ale nie uzależniaj zmiany tylko jej posiadania. Silnik 353 to udana jednostka, ładnie ciągnie, a w mniejszej i lżejszej syrence powinien siać postrach. A może pobawisz się dalej i zrobisz swapa razem ze skrzynią? Miałbyś rozwiązany problem przegubów i wolne koło od II biegu...
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

no jest roznie zalezy jak sie trafi ,, na tej ebzie przyznam, mi zalezy i to bardzo(ale to jest element dolaczany ktory pasuje do kazdego silnika ???? nawet jak wczesniej mial platyny ??
teraz rozgladam sie za silnikiem wiec patrze po okolicy i sie okazalo ze koles z osiedla wydal wartburga za darmo na zlom (ladny to on nie byl takie druciarstwo na maksa ale mowil ze ebze mial a teraz juz po ptokach ) , z ta skrzynia raczej bym nie chcial bo sie rzezba wieksza zacznie , przeguby mam od warba 312 w zapasie jak by co wiec chyba da rade , zreszta 15 tys ogolem syrena przejechalem i zadnego przegubu nie zerwalem (raz tylko na polu brykalem i sie urwal ale to bylem mlody)

odnosnie tych poduszek to nie da sie dac takiej blachy jak w syrenie pod sruby skrzyni korbowej ??? , jak nie to pomysle nad wspornikami !
ODPOWIEDZ