KATALIZATOR w syrenie?

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

KATALIZATOR w syrenie?

Post autor: PONY007 »

Może to głupie pytanie ale po prostu nie wiem...:) Idzie zamontować katalizator w dwusuwie? nie mówię ze montuje, ale tak z czystej ciekawości...Proszę o wypowiadanie się jeśli ktoś coś wie:) Pozdrawiam.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Przed katalizatorem montuje się sondę lambda, która wysyła odpowiednie napiecie w zależności od składu mieszanki, dalej trafia do sterownika a ten odpowiednio koryguje skład mieszanki tj. zubaża lub wzbogaca i zmienia czas otwarcia wtryskiwaczy paliwa.
Sam katalizator nic nie da, zostanie bardzo szybko uszkodzony a w Syrenie w szczególności.Dwusuwy wydalają bardzo dużo tlenku węgla i innych substancji.
W CC (pierwsza seria gaźnikowa) aby zamontować katalizator "zelektronizowano" gaźnik tak aby była możliwość regulacji składu mieszanki.
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

Czyli po przełożeniu gaźnika z CC i dołożeniu reszty elektroniki by się dało?
CC ma ten sam gaźnik co eleganty?
RaDeK ŚrodA
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 38
Rejestracja: 2008-02-12, 17:52
Lokalizacja: Środa Wlkp

Post autor: RaDeK ŚrodA »

w CC 700 były stosowane 2 typy gaźników AISAN i były też WEBERY (dużo lepsze)
ale po mojemu czy gaźnik z cc nie będzie za mały do silnika Syreny??
bo wersje 900 i 1100 były już na wtysku
pozdrawiam :piwo:
ps: znalazłem jeszcze gaźnik firmy FOS
a gaźnik z Eleganta chyba nie pasuje do CC700 ale pewny nie jestem
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Ale Syrena to dwusuw i raczej nie uda się ustawić składu mieszanki na tyle by nie zniszczyła katalizatora.Na pewno można wtrysk zastosować i całą elektronikę sterującą odpowiednio zaprogramowaną na dwa takty a nie cztery.Jeszcze nikt nie zrobił Syreny na wtrysku....hmmm...
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Maluch chyba w ostatnich seriach miał katalizator. Nie sądziłem ze katalizator ma jakieś sterowanie, sonda owszem bada sobie ten skład mieszanki ale katalizator to myślałem ze tylko odwala swoja robotę i już, niezależnie od składu mieszanki. I jedyne co mnie martwiło to to że ze względu na olej, on nie wyrobi.

I jeszcze mały P.S.- gaźnika z czterosuwu do dwusuwu raczej zastosować się nie da...
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
RaDeK ŚrodA
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 38
Rejestracja: 2008-02-12, 17:52
Lokalizacja: Środa Wlkp

Post autor: RaDeK ŚrodA »

w 1996 FIAT 126 elx miał zamontowany pseudokatalizator aby spełnić normy emisji spalin
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

ale sondy to on chyba nie miał co?:) no i ej...przecież katalizator to nie ma żadnych urządzeń elektrycznych...niech ktoś mnie oświeci. No ale jednak...chyba faktycznie olej by go zawalił szybko.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Niemcy montowali do 353 coś w stylu katalizatora, więc pewno i do syreny się da, ale jak to się ma do współczesnych katalizatorów nie mam zielonego pojęcia.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
c-mark
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 209
Rejestracja: 2008-09-26, 20:48
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: c-mark »

katalizator może sie uszkodzić nawet w tedy gdy jest ustawiona zła mieszanka w silniku czterosówowym, lub silnik nie pali na jeden cylinder. W przypadku dwusówa, gdzie silnik pluje olejem , żywotność katalizatora to pewnie kilka minut.
jeśli chodzi o gaźniki cc i 126 to są całkiem inne .
w 126 nie ma sondy na wydechu ani elektroniki w gaźniku i ten niby katalizator jakoś działa, ja przejechałem 130tyś i przepalił się tłumik ,wymieniłem na zwykły bez katalizatora i nie było żadnej różnicy w mocy ani w spalaniu tak jak to mówią specjaliści.
maluch ma obecnie przejechane 240 tyś km i jeszcze bezproblemowo jeździ
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Sikor napisz coś więcej na ten temat, jak się da to jakiś link, zdjęcie...bardzo mnie to zaciekawiło bo jeśli to było w warczyburgu to chyba najprostsza droga do tego żeby w syrence pasiło... Niby syrenek mało, uwielbiam ten dzwiek i zapach ale kurde, o środowisko trza choć troszkę zadbać:).
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Sonda jest własnie po to aby oszczędzić katalizator i wydłużyć żywotność. Zły skład mieszanki to krótki żywot katalizatora, Mój Mikrus na testerze spalin wydala 10 x więcej tlenku węgla niż przewiduje norma dla silników nie wyposażonych w katalizator.Tak jest niestety z dwusuwami.Najbardziej dopracowane dwusuwy były w Wartburgach choć z "czystością" spalin nie dorównują 4-ro suwom.
Awatar użytkownika
c-mark
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 209
Rejestracja: 2008-09-26, 20:48
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: c-mark »

były też dodatki do paliwa, coś w stylu filtra wpinało się w przewód paliwowy i to się miało zmieniać co 1000km , nazywało się to katalizator , a widziałem to na targach poznańskich jakieś 12 lat temu.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

samochodów z katalizatorem nie można odpalać z pychy, bo niespalone paliwo ma niszczyć katalizator. A dwusuwy podobnież (ktoś potwierdzi?) tak konstrukcyjnie mają, że się paliwo nie dopala i wylata wydechem. No inaczej by się nie dało puszczać ogni rurą ;) Znaczit: katalizatora w syrenie jako takiej być nie może.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

PONY007 pisze:Sikor napisz coś więcej na ten temat, jak się da to jakiś link, zdjęcie...bardzo mnie to zaciekawiło bo jeśli to było w warczyburgu to chyba najprostsza droga do tego żeby w syrence pasiło...
No właśnie próbuję sobie przypomnieć jak to się nazywało, żeby zacząć poszukiwania w odchłani dysku. Niestety możesz porzucić marzenie żeby to umieścić w syrenie, bo nawet w Niemczech są tego śladowe ilości.
Mikrusiarz pisze:Najbardziej dopracowane dwusuwy były w Wartburgach
Z całym szacunkiem ale SAAB bił na głowę NRDowców jeśli chodzi o jakość, kulturę pracy i czystość spalin (jako jedyne auto z dwusuwem miało montowane bezpośredni układ olejenia).
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
ODPOWIEDZ