KATALIZATOR w syrenie?
KATALIZATOR w syrenie?
Może to głupie pytanie ale po prostu nie wiem... Idzie zamontować katalizator w dwusuwie? nie mówię ze montuje, ale tak z czystej ciekawości...Proszę o wypowiadanie się jeśli ktoś coś wie:) Pozdrawiam.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Przed katalizatorem montuje się sondę lambda, która wysyła odpowiednie napiecie w zależności od składu mieszanki, dalej trafia do sterownika a ten odpowiednio koryguje skład mieszanki tj. zubaża lub wzbogaca i zmienia czas otwarcia wtryskiwaczy paliwa.
Sam katalizator nic nie da, zostanie bardzo szybko uszkodzony a w Syrenie w szczególności.Dwusuwy wydalają bardzo dużo tlenku węgla i innych substancji.
W CC (pierwsza seria gaźnikowa) aby zamontować katalizator "zelektronizowano" gaźnik tak aby była możliwość regulacji składu mieszanki.
Sam katalizator nic nie da, zostanie bardzo szybko uszkodzony a w Syrenie w szczególności.Dwusuwy wydalają bardzo dużo tlenku węgla i innych substancji.
W CC (pierwsza seria gaźnikowa) aby zamontować katalizator "zelektronizowano" gaźnik tak aby była możliwość regulacji składu mieszanki.
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 2008-02-12, 17:52
- Lokalizacja: Środa Wlkp
w CC 700 były stosowane 2 typy gaźników AISAN i były też WEBERY (dużo lepsze)
ale po mojemu czy gaźnik z cc nie będzie za mały do silnika Syreny??
bo wersje 900 i 1100 były już na wtysku
pozdrawiam
ps: znalazłem jeszcze gaźnik firmy FOS
a gaźnik z Eleganta chyba nie pasuje do CC700 ale pewny nie jestem
ale po mojemu czy gaźnik z cc nie będzie za mały do silnika Syreny??
bo wersje 900 i 1100 były już na wtysku
pozdrawiam
ps: znalazłem jeszcze gaźnik firmy FOS
a gaźnik z Eleganta chyba nie pasuje do CC700 ale pewny nie jestem
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Maluch chyba w ostatnich seriach miał katalizator. Nie sądziłem ze katalizator ma jakieś sterowanie, sonda owszem bada sobie ten skład mieszanki ale katalizator to myślałem ze tylko odwala swoja robotę i już, niezależnie od składu mieszanki. I jedyne co mnie martwiło to to że ze względu na olej, on nie wyrobi.
I jeszcze mały P.S.- gaźnika z czterosuwu do dwusuwu raczej zastosować się nie da...
I jeszcze mały P.S.- gaźnika z czterosuwu do dwusuwu raczej zastosować się nie da...
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 2008-02-12, 17:52
- Lokalizacja: Środa Wlkp
ale sondy to on chyba nie miał co?:) no i ej...przecież katalizator to nie ma żadnych urządzeń elektrycznych...niech ktoś mnie oświeci. No ale jednak...chyba faktycznie olej by go zawalił szybko.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Niemcy montowali do 353 coś w stylu katalizatora, więc pewno i do syreny się da, ale jak to się ma do współczesnych katalizatorów nie mam zielonego pojęcia.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
katalizator może sie uszkodzić nawet w tedy gdy jest ustawiona zła mieszanka w silniku czterosówowym, lub silnik nie pali na jeden cylinder. W przypadku dwusówa, gdzie silnik pluje olejem , żywotność katalizatora to pewnie kilka minut.
jeśli chodzi o gaźniki cc i 126 to są całkiem inne .
w 126 nie ma sondy na wydechu ani elektroniki w gaźniku i ten niby katalizator jakoś działa, ja przejechałem 130tyś i przepalił się tłumik ,wymieniłem na zwykły bez katalizatora i nie było żadnej różnicy w mocy ani w spalaniu tak jak to mówią specjaliści.
maluch ma obecnie przejechane 240 tyś km i jeszcze bezproblemowo jeździ
jeśli chodzi o gaźniki cc i 126 to są całkiem inne .
w 126 nie ma sondy na wydechu ani elektroniki w gaźniku i ten niby katalizator jakoś działa, ja przejechałem 130tyś i przepalił się tłumik ,wymieniłem na zwykły bez katalizatora i nie było żadnej różnicy w mocy ani w spalaniu tak jak to mówią specjaliści.
maluch ma obecnie przejechane 240 tyś km i jeszcze bezproblemowo jeździ
Sikor napisz coś więcej na ten temat, jak się da to jakiś link, zdjęcie...bardzo mnie to zaciekawiło bo jeśli to było w warczyburgu to chyba najprostsza droga do tego żeby w syrence pasiło... Niby syrenek mało, uwielbiam ten dzwiek i zapach ale kurde, o środowisko trza choć troszkę zadbać:).
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Sonda jest własnie po to aby oszczędzić katalizator i wydłużyć żywotność. Zły skład mieszanki to krótki żywot katalizatora, Mój Mikrus na testerze spalin wydala 10 x więcej tlenku węgla niż przewiduje norma dla silników nie wyposażonych w katalizator.Tak jest niestety z dwusuwami.Najbardziej dopracowane dwusuwy były w Wartburgach choć z "czystością" spalin nie dorównują 4-ro suwom.
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
samochodów z katalizatorem nie można odpalać z pychy, bo niespalone paliwo ma niszczyć katalizator. A dwusuwy podobnież (ktoś potwierdzi?) tak konstrukcyjnie mają, że się paliwo nie dopala i wylata wydechem. No inaczej by się nie dało puszczać ogni rurą Znaczit: katalizatora w syrenie jako takiej być nie może.
No właśnie próbuję sobie przypomnieć jak to się nazywało, żeby zacząć poszukiwania w odchłani dysku. Niestety możesz porzucić marzenie żeby to umieścić w syrenie, bo nawet w Niemczech są tego śladowe ilości.PONY007 pisze:Sikor napisz coś więcej na ten temat, jak się da to jakiś link, zdjęcie...bardzo mnie to zaciekawiło bo jeśli to było w warczyburgu to chyba najprostsza droga do tego żeby w syrence pasiło...
Z całym szacunkiem ale SAAB bił na głowę NRDowców jeśli chodzi o jakość, kulturę pracy i czystość spalin (jako jedyne auto z dwusuwem miało montowane bezpośredni układ olejenia).Mikrusiarz pisze:Najbardziej dopracowane dwusuwy były w Wartburgach
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef