Remont Syreny 105, by PONY007 nowe zdjęcia!
luz montazowy jest ,0,07 +-0,01 czyli nawet do 0,08,(dla nowego silnika ) masz racje bo maksymalne zuzycie to 0,15 , podalem to dla przykladu!!!!! bo chodzilo mi o wytlumaczenie sposobu przeprowadzania tego katowania, ok dla nowego silnika powinno sie miec listek szczelinomierza na 0,05( ja ostatnio robilem to w silniku uzywanym i chyba tam mialem 0,10
Jackowi chodziło tylko o zasadę przeprowadzenia tego katowania...nikt nie jest alfą i omegą i nie zna wszystkich dopuszczalnych wartości przecież. Bez podawania żadnych wartości: luz musi być identyczny z obu stron tłoka w płaszczyźnie sworznia.
[ Dodano: 2008-10-19, 22:16 ]
a tak syrenka przezimuje i przeczeka do wakacji:) ale ona już wie, że jest uratowana:P
i to co zobaczyłem w drodze powrotnej...
[ Dodano: 2008-10-19, 22:16 ]
a tak syrenka przezimuje i przeczeka do wakacji:) ale ona już wie, że jest uratowana:P
i to co zobaczyłem w drodze powrotnej...
we włocławku brakuje syrenek, żadko spotyka się na ulicach, chociaż właśnie we wlocławku jest 104, która uczestniczyła w rajdzie pojazdów zabytkowych monte carlo i zajeła dobre miejsce, była też pokazana w programie legędy prl-u
ta na fotkach mogłaby wystąpić w horrorze, bo nawet jej otoczenie to świetne miejsce do kręcenia takich filmów
ta na fotkach mogłaby wystąpić w horrorze, bo nawet jej otoczenie to świetne miejsce do kręcenia takich filmów
widzialem ta 104 z bliska jak stala w poznaniu na lawecie chyba jest wogole u nas w muzeum, koles co ja robil to starszny partacz byl, podloge ma skorodowana i bable na lakierze + rdzawki, takze do mojej to wogole nie ma co startowac pod wzgledem jakosci wykonania, ps ja zima jezdze juz 3 rok a rdzy nie mam,
Mogę, załatwić namiar na ta r20, miałem ją brać zamiast mojej 105. Zajmie mi to trochę ale będzie. Proces ten przyspieszyła by informacja od któregoś z Was...UWAGA, BARDZO PILNIE POSZUKUJE ŻUCZKA "SMUTASKA" NA SPRZEDAŻ W JAKIEŚ ROZSĄDNEJ CENIE, KAŻDY STAN MNIE INTERESUJE. BĘDĘ NAPRAWDĘ WDZIĘCZNY ZA JAKIEKOLWIEK INFORMACJE. (ale to na PW!) DZIĘKUJĘ. Bez problemu dojadę: Kalisz, Łódź, Złoczew, Wieluń, trasa na Kraków i inne w miarę bliskie odległości.
Wracając do mojej syreny:), fakt:D kolorki podobne są, w ten weekend niestety nie ruszałem, miałem sporo nauki i pojechałem tylko żeby zabezpieczyć silnik, trochę uprzątnąć garaż...
Trzech roboli i syrenka:D
Może opiszę trochę remont blacharski co?
Trochę szpachlowania nie zaszkodzi:D
Wracając do mojej syreny:), fakt:D kolorki podobne są, w ten weekend niestety nie ruszałem, miałem sporo nauki i pojechałem tylko żeby zabezpieczyć silnik, trochę uprzątnąć garaż...
Trzech roboli i syrenka:D
Może opiszę trochę remont blacharski co?
Trochę szpachlowania nie zaszkodzi:D
Będę pisał na raty xD
Niezbędne narzędzia:
-wszystko to czym elementy będziemy odkręcać plus młotek, śrubokręt i gumówka
1. Zaczynamy od oględzin naszej syrenki- jeśli jesteśmy załamani to szykujmy się na coś strasznego, jeśli jest w miarę ok, to widzicie ~1/5 rdzy która "czai się":)Ale do odważnych świat należy:D
2. Dosyć dużo o stanie naszej królowej powie nam ściągniecie błotników- jeśli są podziurawione, darujmy sobie łagodne ich ściąganie, łatać ich nie ma co- po to żeby włożyć kilo szpachli i żeby w przyszłości ruda szeroko się do nas uśmiechnęła?
3.OK błotniki ściągnięte, widzimy fartuchy, do ich przebadania polecam punktak kinematyczny z nastawnikiem trzonkowym(czyt. młot), walimy kantem żeby wywierać duże ciśnienie ale znowu nie tak żeby pogiąć blachę. Robimy kawałek po kawałku. Ale z doświadczenia powiem że i tak ostatnie dziury znajduje się podczas spawania...
4. Progi. Jako, że w większości syren następuje dosyć szybki ich zanik obrazu bądźmy przygotowani na (nie)mile niespodzianki (pręty zbrojeniowe, gips, pianka etc.) Progami tak szczerze to nie ma się co przejmować, trzeba je po prostu wyciąć w miarę dokładnie nie uszkadzając innych elementów. Bardziej istotna sprawą są progi wewnętrzne- grube bele które są już istotne dla konstrukcji budy(są do nich przymocowane słupki)
5. Belka pod ściana grodziową silnika- element trudny do zrobienia. Lepiej, żeby był zdrowy
6. Dokładne opukanie nadwozia w każdym miejscu.
7. Jeśli chodzi o podłogę- trzeba zdjąć fabryczne wygłuszenie, tylko wtedy da się cokolwiek powiedzieć, ja przez chwile myślałem ze nie mam dziur:D
I naprawdę...ruda potrafi się kamuflować nieźle, mimo, że nikt nie chce tam zaglądać...otwórzcie profile zamknięte.
Na 2dni wystarczy:)
Niezbędne narzędzia:
-wszystko to czym elementy będziemy odkręcać plus młotek, śrubokręt i gumówka
1. Zaczynamy od oględzin naszej syrenki- jeśli jesteśmy załamani to szykujmy się na coś strasznego, jeśli jest w miarę ok, to widzicie ~1/5 rdzy która "czai się":)Ale do odważnych świat należy:D
2. Dosyć dużo o stanie naszej królowej powie nam ściągniecie błotników- jeśli są podziurawione, darujmy sobie łagodne ich ściąganie, łatać ich nie ma co- po to żeby włożyć kilo szpachli i żeby w przyszłości ruda szeroko się do nas uśmiechnęła?
3.OK błotniki ściągnięte, widzimy fartuchy, do ich przebadania polecam punktak kinematyczny z nastawnikiem trzonkowym(czyt. młot), walimy kantem żeby wywierać duże ciśnienie ale znowu nie tak żeby pogiąć blachę. Robimy kawałek po kawałku. Ale z doświadczenia powiem że i tak ostatnie dziury znajduje się podczas spawania...
4. Progi. Jako, że w większości syren następuje dosyć szybki ich zanik obrazu bądźmy przygotowani na (nie)mile niespodzianki (pręty zbrojeniowe, gips, pianka etc.) Progami tak szczerze to nie ma się co przejmować, trzeba je po prostu wyciąć w miarę dokładnie nie uszkadzając innych elementów. Bardziej istotna sprawą są progi wewnętrzne- grube bele które są już istotne dla konstrukcji budy(są do nich przymocowane słupki)
5. Belka pod ściana grodziową silnika- element trudny do zrobienia. Lepiej, żeby był zdrowy
6. Dokładne opukanie nadwozia w każdym miejscu.
7. Jeśli chodzi o podłogę- trzeba zdjąć fabryczne wygłuszenie, tylko wtedy da się cokolwiek powiedzieć, ja przez chwile myślałem ze nie mam dziur:D
I naprawdę...ruda potrafi się kamuflować nieźle, mimo, że nikt nie chce tam zaglądać...otwórzcie profile zamknięte.
Na 2dni wystarczy:)
Ostatnio zmieniony 2008-11-25, 22:46 przez PONY007, łącznie zmieniany 1 raz.