Przeguby, półośki

patenty, przeróbki, ulepszenia
Jacek B.

Post autor: Jacek B. »

Ja miałem ukręcony krzyżak przy wielowypuście w skrzyni i Syrena czasem jechała. Ale zamulanie to nie przegub. Poszukaj w ustwieniach silnika, gaźnika itp. Może masz przytkany filtr powietrza albo wydech...
Awatar użytkownika
bubski
-#Junior
-#Junior
Posty: 106
Rejestracja: 2005-06-30, 18:27
Lokalizacja: Michigan

Post autor: bubski »

Sprzeglo moze ???
Привет!
taeda

Post autor: taeda »

Zamulanie przy ruszaniu-----------nie, gdy jest coś urwane tj. Przegub albo pęknięta półośka, albo ścięte ząbki w mechanizmie wolnego koła,,, to mamy szarpanie, stuki, albo silnik idzie a auto stoi.
Natomiast ciężkie ruszanie to może być zacisnięty hamulec tylni ( linka w pobliżu tylnego koła stanęła w pancerzu).
Albo- jak mówią koledzy---coś z gaźnikiem ( albo ma za dużo oleju w mieszance).
Ja nie wiem----ale jak się ma doswiadczenie, to taka sprawa jest do zdiagnozowania w 3 sekundy......
Brak opisu objawów.....daj dokładniej (może ona wogóle idzie tylko na 2 garach.........?)
Wojtall
Posty: 18
Rejestracja: 2006-05-25, 22:21
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: Wojtall »

Szamson pisze:ja zaczynam odkładac kase
jak dlamnie to jest po prostu zbawienie, zalatwienie odwiecznego problemu , mozna powiedziec wady konstukcyjnej. moim zdaniem warto.
jak tylko zakupie dam znac jak sie sprawoje
Postanowiłem odświeżyć temat i spytać czy kolega już posiada takowe rozwiązanie??
Awatar użytkownika
intruder
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2006-04-25, 18:31
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: intruder »

ja tego nie robiłem, ale ktoś mi mówił, że pasują przeguby z kolumny kierowniczej ciężarowego Ziła (gniotsa nie łamiotsa) :majk
"Samochody Syrena charakteryzują się bardzo dobrą statecznością oraz dobrą kierowalnością"
(Z.Glinka "Jeżdżę samochodem Syrena")


SYRENA 104 '71
FIAT 125p 1300 '77
JUNAK M-07 '58
1999
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 663
Rejestracja: 2005-06-01, 09:55
Lokalizacja: PL

Post autor: 1999 »

na temat przerobki zawieszenia to w mlodym techniku lub motorze (lata 80) byl obszerny art jak przełozyc zawierzenie z warburga do syreny. moze asie komus przyda...
125p/126p/ŻukA03/Isuzu Gemini/Ford A-Series
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

ja dzisiaj wsadzalem polosie do swojej syreny- najgorszemu wrogowi nie życze takiej roboty
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

nie narzekaj Młody ;P jeszcze bedizesz je 3 razy wyciadal i polubisz ten sport ;) trzeba sie tylko zaopatrzyc w duzo szmat bo ciagle jest sie umazanym po lokcie w smarze:D
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
marcinwodnik
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2005-11-27, 12:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: marcinwodnik »

Witam !

Ja mam dorobione przeguby z VW T4 z kompletna przerobka zwrotnicy i jest si :)

[ Dodano: 2006-06-14, 00:36 ]
i oponcza poszla sobie ( inne lozyska ).
__________
Pozdrawiam,
Marcin

Syrena 105 lux
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Ciekawy art o przegubach jest w aktualnym Auto Swiecie nr. 27 poza tym jest fajny art o Warszawie 210 :ok3 :grinser

Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
makscom
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 972
Rejestracja: 2005-04-24, 22:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: makscom »

no naprawde ostatnio zaczynam podziwiać AUTO Świat jak wspomniał KIEROWCA powracają do naszej motoryzacji. jeszcze wcześciej był OGar.
Bo z syrenkami nigdy nie wie oj nie wie sie......
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

KIEROWCA pisze:Ciekawy art o przegubach
Może i ciekawy, ale od kiedy to syrena ma krzyżaki przy kołach?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

... odkąd ktoś je tam wstawił :P
Ale jeśli mają być krzyżaki, to powinny być podwójne, jak to jest np. w wartburgu 1,3 ponieważ krzyżak nie jest przegubem równobierznym...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Franki pisze:to powinny być podwójne, jak to jest np. w wartburgu 1,3
W 312/1 i 353 też są podwójne Cardany.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Powiem tak- na trwalosc przegubow ma relatywnie wplyw tylko i wylacznie styl jazdy. Holowczycem to ja nie jestem, ale postaram sie to jakos wytlumaczyc;-)))
O ile jazda po luku nie ma wielkiego wplywu na stan przegubow to ma na to wplyw przede wszystkim zakret 90 stopni (czyli wtedy kiedy skrecamy w prawo przy krawezniku). Po wykonaniu skretu NIE dodajemy gazu jak w poldku, czy tez innym tylnio-napedowym wynalazku zeby kierownica sama odbila do jazdy na wprost!!! W autku z przednim napedem przeguby mamy z glowy w takiej sytuacji. Przy skrecie w lewo mamy o tyle prosciej, ze jezeli nic nie stoi na skrzyzowaniu na tej ulicy, w ktora zamierzamy wjechac, to mozemy nieco sciac zakret i przjechac po luku. Gaz trzymamy tylko leciutko podczas skrecania kierownicy a po wykonaniu skretu obracamy kierownice reka do jazdy na wprost- wtedy dopiero leciutko dodajemy gazu. Tylko naprawde dodajemy gaz LAGODNIE- jesli juz po ustawieniu samochodu na wprost wystapi takie charakterystyczne szarpniecie jakby samochod chcial wyprzedzic przednia os wtedy przguby macie z glowy. No mam nadzieje, ze w miare jasno to wyjasnilem :helm

PS. Ja np. od ok. miesiaca mam peknietego kondona na prawym przegubie ale tylko okrecilem go na szara tasme bo po prostu nie mam czasu tego zrobic (pracuje nieraz od 10-11 do 22 prawie caly tydzien) jak manewruje na parkingu to wyczuwa sie, ze przegub bez smarowania nieco "klekocze" ALE nic sie jak dotad nie stalo, do pracy dojezdzam codziennie a jak mam wolnych pare godzin to lubie sobie tez wyjechac po prostu na przejazdzke samochodem.

Pozdro :faja
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
ODPOWIEDZ