Elektroniczny zapłon - jazdy próbne

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

Postanowiłem pójść w ślady kolegi Gieroy i zmodyfikować u siebie zapłon. Dziś odbyłem kolejne jazdy próbne i jestem z tej przeróbki szczerze zadowolony. Auto przyspiesza znacznie lepiej, silnik stał sie bardziej elastyczny i napewno równiej pracuje i na wolnych i na podwyższonych obrotach. Jak jeszcze okaże sie ze spala choc ciut mniej paliwa niż dotychczas, to bedzie super. Zastosowałem cewki zapłonowe z poloneza o opornosci uzwojenia pierwotnego 0,8 ohma i moduły zapłonowe gl 200 A przerwy na swiecach ustawiłem na 1mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Głupie pytanie: jak rozróżnić moduł do zapłonu stykowego od tego do bezstykowego? Da się to w sklepie nowe kupić?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

Ja tam fachowcem nie jestem, ale wszystkie modele polonezowskich modułów typu gl 118, h 161 sa do aut z jesli sie nie myle magnetoindukcyjnym czujnikiem zamiast przerywacza a ten GL 120 zakupiłem na allegro. Czy sa dostepne w sklepie nie wiem, ale pare postów wczasniej, kolega Gieroy wkleił link do strony producenta bardziej zaawansowanych elektronicznie modułów zapłonowych. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

To świetna wiadomość - znaczy się potwierdzają się moje doznania że motor zyskuje ciągu i kultury po podczepieniu elektroniki.
Dobrze że polska motoryzacja nadal rozwija się :grinser :ok3
jasio - z jakiego bolida masz alternator? Bo ja ciągle jestem na fabrycznej prądnicy.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
jasio
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 740
Rejestracja: 2005-10-29, 15:05
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: jasio »

No niestety byłem zmuszony zmienic na alternator. Często jezdze syrenia a moja pradnica po wprowadzeniu ustawy o jezdzeniu na swiatłach, nie dawała sobie rady. I kupiłem sobie alternator po regeneracji od df-a. Teraz prądu jest pod dostatkiem.
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

alternator od poldka tez w skorupie wyrabia
a poldków na złomie co niemiara ,łapiesz za klucze bierzesz na złom 2 browary dla ciecia i alternator twój a i pamietaj o regulatorze
kombi
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

No właśnie doczytałem chyba na elektrodzie, że były dwa typu to zapłonów z i bez przerywacza mechanicznego i że te pierwsze po wrzuceniu do klasycznego zapłonu długo nie wyrabiały....
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
CypekM
-#Junior
-#Junior
Posty: 100
Rejestracja: 2006-01-09, 12:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CypekM »

W polonezach z klasycznym ukladem zaplonowym (z przerywaczem) nie bylo fabrycznie stosowanych modułów Moduly pojawily sie wraz z ukladem bezstykowym w ktorym wystepuje generator impulsow Generowany impuls w ukladzie bezstykowym jest nizszy (chyba kilka mV a może V po czym jest wzmocniony w module do 12V?? ) od impulsu wywolanego zwarciem przerywacza (12V) Starsze moduly stosowane w polonezach (MagnetiMarrelli) wytrzymywaly ponieważ albo mialy odpowiednia charakterystyke – tranzystory wytrzymywaly albo mialy lepsze chlodzenie (wiekszy radiator) Ostatnio wyczytalem z ksiazki „FSO Polonez” Kani i Wisniewskiego ze na rynku dostepne były zestawy do przejscia na uklad modulowy W zestawie tym był zastosowany modul TELPOD GL-118 z cewka 4226 niewiem tylko czy aparat zaplonowy również się wymienialo Tak wiec znajac charakterystyke modulu można by dostosowac wartosc impulsu dochodzacego do modulu
ZOMO71
Posty: 6
Rejestracja: 2007-12-29, 15:36
Lokalizacja: grójec\k wawy

Post autor: ZOMO71 »

oddać pojazd do tunera który to zrobi i już
SZANUJ SYRENE
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Wiecie coś o module H-161.
czy on jest do przerywacza czy do hall-a, wiecie może jak to podłączyć ?
Mam taki i chciałem podłączyć go jakoś na próbę.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

do halla
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Może ma Ktoś schemat podłączeń tego modułu?
Może jest w książce od Poldka?
Jeśli tak to proszę o jakiś skan :)
Awatar użytkownika
tomek79
Posty: 24
Rejestracja: 2008-01-09, 23:33
Lokalizacja: EU

Post autor: tomek79 »

jezeli chcesz cos polepszyc w zaplonie to polecam ten modul , taki mam w mojej nysie :ok3 link : http://nysavan.mojeforum.net/viewtopic.php?t=24
nysa ma to cos w sobie;)
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Odnoszę wrażenie, że coponiektórym nie chce się czytać całego wątku ( albo go choć pobieżnie przejrzeć) tylko czytają tytuł i ostatni post :D
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
tomek79
Posty: 24
Rejestracja: 2008-01-09, 23:33
Lokalizacja: EU

Post autor: tomek79 »

tak wyglada montaz GL-200 w nysie ( silnik S-21), ogladalem pierwszy post widac jak w syrenie zamontowany :ok3 powiem tak odkad go mam niema problemu z przepalaniem sie stykow przerywacza to duza zaleta , druga zaleta ze ma zawsze silna iskre pali na dotyk :piwo: zauwazylem tez rownomierniejsza prace silnika.
nysa ma to cos w sobie;)
ODPOWIEDZ