Zamiana biegunowosci
Zamiana biegunowosci
Czy ktoś wie jak zamienić biegunowość ale z pozostawieniem prądnicy? Nie chcę dobierać alternatora, dorabiać inne zaczepienie itp. Mocy starcza mi z prądnicy - halogeny i tak mam więcej do ozdoby niż oświetlania.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
No CB to super sprawa na obecne czasy, niedlugo fotoradary i pały beda staly albo jechaly za toba co kilometr i po powrocie ze zlotu dostaniesz mandaty na 3 wartosci syrenki
A to nie tak samo zmienic jka w przypadku alternatora, pewno regulator trzaby zastosowac od czegos innego...
A to nie tak samo zmienic jka w przypadku alternatora, pewno regulator trzaby zastosowac od czegos innego...
Polski Fiat 125p 1500: filtr powietrza 7 zł, komplet klocków hamulcowych 40zł spojrzenia przechodniów na jego widok...bezcenne
Info z innego forum (Warszawy):
każdy, kto chce mieć radio ubolewa nad plusem na masie, otóż rzecz jest prosta robimy czary z prądnicą (chodzi o jej prawidłową polaryzację) odłączamy przewody z regulatora napięcia oznaczone numerami 16 i 18 (to są skrajne przewody) zwieramy te przewody razem i dotykamy na chwilę do przewodu środkowego (oznaczonego jako 19). Uwaga na tym przewodzie jest zasilanie więc zaiskrzy!!! Dla pewności jeszcze raz dotykamy na chwilę do 19, rozłączamy przewody, zmieniamy klemy na akumulatorze i podłączmy przewody na regulatorze tak jak były.
Cały ten opis dotyczy modelu gdy mamy prądnicę i stary regulator napięcia.
Autor Mikut.
Osobiście nie sprawdzałem i nie wiem czy ktoś sprawdzał.
Nie wiem też jak ze zmianą przewodów na wskaźnikach, silniku wycieraczek czy dmuchawy, czy trzeba czy nie.
każdy, kto chce mieć radio ubolewa nad plusem na masie, otóż rzecz jest prosta robimy czary z prądnicą (chodzi o jej prawidłową polaryzację) odłączamy przewody z regulatora napięcia oznaczone numerami 16 i 18 (to są skrajne przewody) zwieramy te przewody razem i dotykamy na chwilę do przewodu środkowego (oznaczonego jako 19). Uwaga na tym przewodzie jest zasilanie więc zaiskrzy!!! Dla pewności jeszcze raz dotykamy na chwilę do 19, rozłączamy przewody, zmieniamy klemy na akumulatorze i podłączmy przewody na regulatorze tak jak były.
Cały ten opis dotyczy modelu gdy mamy prądnicę i stary regulator napięcia.
Autor Mikut.
Osobiście nie sprawdzałem i nie wiem czy ktoś sprawdzał.
Nie wiem też jak ze zmianą przewodów na wskaźnikach, silniku wycieraczek czy dmuchawy, czy trzeba czy nie.
--o00o----'(_)'----o00o--
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Po zamianie biegunów w proądnicy konieczne jest zrobienie tego w wentylatorze i wycieraczkach.
W przypadku prądnicy nie rozgryzalem tego tematu ale mozna podejrzeć schemat instalacji od starego maluszka czy chyba nawet Warszawy i zobaczyc jakie są różnice.
Co do opisu wcześniej a zwłaszcza zwierania i iskrzenia kablabi to nie wydaje mi się żeby to było rozsądne. Prądnica w aucie nie jest samowzbudna więc nie wymaga przemagnesowywania a to sugeruje ten opis (chyba że kryje sie za tym coś innego)
Według mnie chociaż nie sprawdzałem na schemacie powinno wystarczyć odwrócenie klem bo nie ma tam żadnych półprzewodnikow więc prąd powinien płynąć tak samo w obie strony a skoro na stojanie pojawi sie przeciwny to na wirniku też powinien popłynąć w drugą stronę.
To tak tylko na podstawie logiki ale jeszcze przyjże sie schematowi to moze coś mi wpadnie do głowy ale najlepiej jakby zabrał głos ktoś kto taką przeróbkę robil bo ja tylko alternator montowałem i wyrzuciłem cał stary układ.
W przypadku prądnicy nie rozgryzalem tego tematu ale mozna podejrzeć schemat instalacji od starego maluszka czy chyba nawet Warszawy i zobaczyc jakie są różnice.
Co do opisu wcześniej a zwłaszcza zwierania i iskrzenia kablabi to nie wydaje mi się żeby to było rozsądne. Prądnica w aucie nie jest samowzbudna więc nie wymaga przemagnesowywania a to sugeruje ten opis (chyba że kryje sie za tym coś innego)
Według mnie chociaż nie sprawdzałem na schemacie powinno wystarczyć odwrócenie klem bo nie ma tam żadnych półprzewodnikow więc prąd powinien płynąć tak samo w obie strony a skoro na stojanie pojawi sie przeciwny to na wirniku też powinien popłynąć w drugą stronę.
To tak tylko na podstawie logiki ale jeszcze przyjże sie schematowi to moze coś mi wpadnie do głowy ale najlepiej jakby zabrał głos ktoś kto taką przeróbkę robil bo ja tylko alternator montowałem i wyrzuciłem cał stary układ.
Witam serdecznie. Osobiście też tego nie robiłem, ale z tego co mi wiadomo podobno wystarczy tylko zamienić klemy i odpalić. Podobno się zmienią bieguny. Zaznaczam jeszcze raz, że nie próbowałem tego. Tyle, że po tej operacji:) należy zmienić biegunowość przy liczniku, wycieraczkach i chyba coś jeszcze. Tyle z teorii, w praktyce nie wiem jak to działa. Jesli ktoś jednak spróbuje chętnie się dowiem czy działa:)
A co do CB to zamontowanie nie jest problemem. Fakt, że łatwiej po zamianie biegunowości, ale poprowadzenie kabla prosto z akumulatora, włożenie bezpiecznika dla pewności i nowe gniazda zapalniczki nie jest problemem. Ja mam tak zrobione w swojej. Jeśli ktoś by chciał znać szczegóły serdecznie służę:)
Z mixolowymi pozdrowieniami
Hassan
A co do CB to zamontowanie nie jest problemem. Fakt, że łatwiej po zamianie biegunowości, ale poprowadzenie kabla prosto z akumulatora, włożenie bezpiecznika dla pewności i nowe gniazda zapalniczki nie jest problemem. Ja mam tak zrobione w swojej. Jeśli ktoś by chciał znać szczegóły serdecznie służę:)
Z mixolowymi pozdrowieniami
Hassan
Syrenka - Królowa Polskich Dróg!!!!!!
Suchajcie A w Zukach nie bylo przypadkiem - na masie ??? Przeciez tam jest taka sama prądnica Pozatym - nie jestem elektrykiem - a co jesli zmienimy kierunek obrotów w pradnicy i przełączymy uzwojenie wzbudzenia ??
Jeszcze jedno jesli zmienimy bieguny czy rozrusznik nie bedzie sie kręcil w drugą stronę ???
[ Dodano: 2007-10-10, 17:52 ]
A co do zamontowania radia z - na masie nie ma problemu Idziemy do sklepu elektronicznego, dobieramy odpowiednie plastikowe pudełko takie aby zmiescilo sie w nim nasze radyjko, z radia wyprowadzamy przewody zasilajace + - , antenowy oraz glosnikowe Radio montujemy w plastikowym pudelku podpinamy odpowiednie przewody, a pudlo z radiem montujemy w wygodnym miejscu i po sprawie
Jeszcze jedno jesli zmienimy bieguny czy rozrusznik nie bedzie sie kręcil w drugą stronę ???
[ Dodano: 2007-10-10, 17:52 ]
A co do zamontowania radia z - na masie nie ma problemu Idziemy do sklepu elektronicznego, dobieramy odpowiednie plastikowe pudełko takie aby zmiescilo sie w nim nasze radyjko, z radia wyprowadzamy przewody zasilajace + - , antenowy oraz glosnikowe Radio montujemy w plastikowym pudelku podpinamy odpowiednie przewody, a pudlo z radiem montujemy w wygodnym miejscu i po sprawie
no dobrze, rozumiem radio cb da się zamontować w plastikowym pudełku,kolejnym obok np radia cd. a co z anteną ? czy plus na antenie nie spowoduje uszkodzenia radia, chyba tak ( choć nie jestem pewien). nie mówię o magnesówce , ale o normalnym bacie przykręcanym do karoserii. podstawą dobrego odbioru jest także o czym się mało pamięta dobre połączenie z budą, z tąd też lepsza jakość odbioru od anteny na podstawie magnesowej ( w poradnikach cb też tak piszą). sam osobiście w służbowym aucie mam antennę magnesową, malutką antenkę presidenta, strojoną tylko fabrycznie-brak możliwości regulacji. radio alana setkę. i jakoś to hula, nie na dużą co prawda odległość ale jako zestaw antyradarowy i przeciwkorkowy się sprawdza. ciekawym tylko tego plusa na antenie w syrenie...
105B
Nie radzę montować anteny od cb przykręcanej do karoserii. Raz tak spróbowałem bo nie pomyslałem i mi sie kable popaliły. Stopiły się calusieńkie. Na szczęście radyjko nie ucierpiało, ale od tego czasu jeżdżę tylko na magnesówce.
Z mixolowymi pozdrowieniami
Hassan
Z mixolowymi pozdrowieniami
Hassan
Syrenka - Królowa Polskich Dróg!!!!!!
czyli dla magnesowej nie ma różnicy czy masz mase na + czy na - ??
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
Nie ma znaczenia. Ja tak śmigam i jest elegancko:)
Tak się tylko ostatnio zastanawiam, bo zgubiłem tą gumę od magnesu przy antenie. I się tak zastanawiam, czy to właśnie była izolacja czy mogę połozyć antenę bezpośrednio na dach. Ostatnio jeżdżę z kawałkiem foli pod anteną:) Tak na wszelki:)
Z mixolowymi
Hassan
Tak się tylko ostatnio zastanawiam, bo zgubiłem tą gumę od magnesu przy antenie. I się tak zastanawiam, czy to właśnie była izolacja czy mogę połozyć antenę bezpośrednio na dach. Ostatnio jeżdżę z kawałkiem foli pod anteną:) Tak na wszelki:)
Z mixolowymi
Hassan
Syrenka - Królowa Polskich Dróg!!!!!!
W gniezdzie antenowym rowniez masz dwa przewody Mozesz przerobic wtyk odlaczajac oplot lub zamieniajac je miedzy soba Oplot (ten masowy) chroni przed zakłoceniami Sprawdz powinno dzialac
Jesli chodzi o gume jest ona glownie po to aby nie porysowac lakieru
Prosze o potwierdzenie przez jakiegos lepszego elektryka
Jesli chodzi o gume jest ona glownie po to aby nie porysowac lakieru
Prosze o potwierdzenie przez jakiegos lepszego elektryka
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Po zmianie biegunów rozrusznik bedzie dalej kręcil sie w prawidłową stronę bo podobnie jak silniki prądu przemiennego niezależnie od kierunku prądu kręca sie w jedna (np w wiertarce prad zmienia bieguny 50 razy na sekunde a mimo to ona kreci sie w jednym kierunku a zmiana obrotow polega na przelączeniu uzwojeń)
Antene radiowa mozemy zamontowaz z instalacja olusowa na masie tylko musimy pamietać by oplot przewodu stykał sie tylko z masą radia w jego wtyczce (z jednej strony wystarczy a nawet tak powinno byc w kazdym aucie zeby nie tworzyły sie prądy wirowe), Czasem anteny maja podłaczenie oplotu do masy po stronie anteny jesli tak jest trzeba to połączenie zlikwidować i zostawić bądź zrobić po stronie wtyczki. Ta masa jest tylko ekranem i prąd przez nią nie musi płynąć więc wystarczy jeden styk. Oczwiście mówie o nowych radiach z minusem na masie odizolowanych od karoserii. Jak ktoś ma zabytka z plusem na masie może podłączać antene jak chce.
Antene radiowa mozemy zamontowaz z instalacja olusowa na masie tylko musimy pamietać by oplot przewodu stykał sie tylko z masą radia w jego wtyczce (z jednej strony wystarczy a nawet tak powinno byc w kazdym aucie zeby nie tworzyły sie prądy wirowe), Czasem anteny maja podłaczenie oplotu do masy po stronie anteny jesli tak jest trzeba to połączenie zlikwidować i zostawić bądź zrobić po stronie wtyczki. Ta masa jest tylko ekranem i prąd przez nią nie musi płynąć więc wystarczy jeden styk. Oczwiście mówie o nowych radiach z minusem na masie odizolowanych od karoserii. Jak ktoś ma zabytka z plusem na masie może podłączać antene jak chce.