Rozrusznik z wartka do sarny?

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szczurpreriowy
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1294
Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Rozrusznik z wartka do sarny?

Post autor: szczurpreriowy »

Rozrusznik z wartka do sarny?

Gdzieś słyszałem, że rozrusznik z wartka pasuje?
Nie dawno wyciągałem rozrusznik z wartka 1,3 i się różni od syrenowego.
Może 353 ma bardziej zbliżony... czy ktoś miał założony taki.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

zwykle posiadacze Wartburga 353 przekładali do siebie rozruszniki od Syreny bo były lepsze. A więc w tę stronę pasuje (to w drugą też , nie pamiętam czy nie trzeba trochę powiększyć otworów na śruby).
Awatar użytkownika
JaNN
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 271
Rejestracja: 2005-11-28, 23:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: JaNN »

353 i syrenowski są współzamienne w 100%. Chwali się syrenowskie za lepszą jakość. Szukaj następnym razem.
353W '88, 2107 '87
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

353 ma na dwie śruby. Są współwymienne z syreną. Jedne i drugie maja dobre i zle strony. Wartburgowski ma kiepski bendix, syrenowy jest mocniejszy ale szybciej siadaja tulejki. Coś za coś...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

Nie tylko rozstaw śrub pasuje. Jest to samo miejsce mocowania, ten sam kołnierz, ten sam moduł na wieńcu i zębatce. Ktoś oderżnął kropka w kropkę. A kto ? Syrena jest starsza.
Ciekawostka : rozrusznik od F125 NIE pasuje do polda.
Pozdro.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Osobiście też sam słyszałem od sąsiada jak to kiedyś remontowal w wartku rozrusznik pare razy a w końcu dostal nowy do sarny i więcej nie musiał się tego tykać... A z własnego doświadcze co do mocy rozrusznika to musze przyznać, że zdarzało mi się parkować na napędzie elektrycznym jak mi wahy brakło tuż pod blokiem i skubaniec wytrzymał... az tym że i akumulator miałem naprawde wysisty mimo swojego wieku...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Franki pisze:Osobiście też sam słyszałem od sąsiada jak to kiedyś remontowal w wartku rozrusznik pare razy a w końcu dostal nowy do sarny i więcej nie musiał się tego tykać... A z własnego doświadcze co do mocy rozrusznika to musze przyznać, że zdarzało mi się parkować na napędzie elektrycznym jak mi wahy brakło tuż pod blokiem i skubaniec wytrzymał... az tym że i akumulator miałem naprawde wysisty mimo swojego wieku...
Nie no to ja widze jestes MacGyver :smiech :D Ja to raczej na parkingu staram sie wrzucac na luz i przepychac :helm
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
msws
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 41
Rejestracja: 2005-06-01, 09:29
Lokalizacja: Prawno

Post autor: msws »

Rozrusznik Syreny pasuje też do Trabanta, ładnie kręci tylko silnik niechce zapalić. Po jakiś 30 minutach bezskutecznych prób uruchomienia silnika, zauważyłem, że wentylator zamiast ssać powietrze, wydmuchuje je :D .
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

robiac ot :P ostatnio chcialem wyjac rozrusznik z warbiego 1.3 i nawet sie za to nie zabralem bo to jakis koszmar z kanalu widac tylko 2 sruby a dwie albo iles jest w takim miejscu gdzie byl kiedys resor i nie wiedzialem jak go wyjac:) moze ktos oswieci??
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

KIEROWCA pisze:
Franki pisze:Osobiście też sam słyszałem od sąsiada jak to kiedyś remontowal w wartku rozrusznik pare razy a w końcu dostal nowy do sarny i więcej nie musiał się tego tykać... A z własnego doświadcze co do mocy rozrusznika to musze przyznać, że zdarzało mi się parkować na napędzie elektrycznym jak mi wahy brakło tuż pod blokiem i skubaniec wytrzymał... az tym że i akumulator miałem naprawde wysisty mimo swojego wieku...
Nie no to ja widze jestes MacGyver :smiech :D Ja to raczej na parkingu staram sie wrzucac na luz i przepychac :helm
Heh to lepsze zjawisko było jak kiedyś zimą po powrocie z zajęć przy parkowaniu strzeliła mi linka sprzęgła, po chwili zastanowienia stwierdzilem, że po śliskim to za chiny ludowe nie wepche, więc wsteczny i odpał :P ano radzić sobie trzeba jakoś zawsze :P
BTW. z wyjmowaniem rozrusznika z 1.3 nie miałem doczynienia, tylko tyle powiem, że samo wyjęcia alternatora stamtąd jest już małym wyczynem, bo ten silnik mieści się prawie na styk w wartku, ale to i tak nic w porównaniu z tym co jest w obecnych samochodach... W takiej fabii żeby wymienić żarówke w reflektorze to trzeba mieć gumowe ręce...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

sereniarz(atom1) pisze:miejscu gdzie byl kiedys resor
Tam nigdy nie było resoru...
sereniarz(atom1) pisze:ostatnio chcialem wyjac rozrusznik z warbiego 1.3 i nawet sie za to nie zabralem bo to jakis koszmar z kanalu widac tylko 2 sruby a dwie albo iles
Powinny być trzy - imbusy. Dojdziesz od góry koło gaźnika i od spodu. Zajmuje mi to ca 20 min. Jesli chcesz miec wygodniej odkręć kolektor ssący, będziesz miał rozrusznik jak na dłoni.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

Sikor pisze:sereniarz(atom1) napisał/a:
miejscu gdzie byl kiedys resor

Tam nigdy nie było resoru...

sereniarz(atom1) napisał/a:
ostatnio chcialem wyjac rozrusznik z warbiego 1.3 i nawet sie za to nie zabralem bo to jakis koszmar z kanalu widac tylko 2 sruby a dwie albo iles

Powinny być trzy - imbusy. Dojdziesz od góry koło gaźnika i od spodu
o masz;) no nigdy nie widzialem warburga starego wiec myslalem ze tak jak w syrenie byl tam resor a potem z 1.3 to zmodernizowali :) dzieki za rady moze jakos podolam, widzialem te 2 sruby dolne z kanalu ale nie mialem pojecia co u gory :)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

sereniarz(atom1) pisze:o masz;) no nigdy nie widzialem warburga starego
Rama w 311/312 była zpuełnie inna niż w 353, bo 1,3, to już niewielka wariacja na temat 353.
Co do rozruchu, mówie Ci zdejmij kolektor, trochę dłużej, ale mniej jobów naślesz.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Wdając sie w szczegóły konstrukcyjne to chyba Wartburg 1000 miał zawieche jak Syrena na resorach porzprzecznych a od 353 były sprężyny, 1.3 to z tego co mi wiadomo jest poszerzony i obniżony 353 dlatego blachy nie pasują... zawsze moge sie mylić... w końcu moja mania gdzie indziej umiejscowiona :P
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
mp79
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 284
Rejestracja: 2005-09-18, 15:56
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mp79 »

msws pisze:Rozrusznik Syreny pasuje też do Trabanta, ładnie kręci tylko silnik niechce zapalić. Po jakiś 30 minutach bezskutecznych prób uruchomienia silnika, zauważyłem, że wentylator zamiast ssać powietrze, wydmuchuje je :D .
Syrenowski (podobnie jak wartburgowski) jest prawoskrętny, a nie (w przeciwieństwie do trabantowskiego) lewoskrętny. Niech każdy ma to na względzie i nie popełni tego błędu, co ja. Dziwię się, że udało Ci się w ogóle go dopasować, choć z zewnątrz wygląda identyko jak wartburgowski.
Niniejszym potwierdzam, iż rozrusznik 'Wartburga' pasuje do 'Syreny', bo sam takowy miałem. Potwierdzam też nietrwałość zespołu sprzęgającego. Ledwo udało mi się taki znaleźć na złomie.
Pozdrawiam!
PS. Rozrusznik do 'Trabanta' mam kompletny, więc mogę podarować, gdyby ktoś chciał. Odbiór wyłącznie osobisty.
ODPOWIEDZ