Ile miejsca na dłuższy silnik ?

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
mortas
Posty: 3
Rejestracja: 2009-02-22, 12:24
Lokalizacja: Koziegłowy, WLKP

Post autor: mortas »

Co prawda stricte w temacie nie jest, ale warto poczytać lub skontaktować się z właścicielem, celem wymiany doświadczeń:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=46600
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

no to ja odpowiem .. ze przy silniku z wartburga miedzy zaplonem a kratką jest 2mm (tak mm) miejsca... ale ja tez mam juz dosc dwusowow.... mam punto 1.2, i coraz bardzien chodzi mi poglowie aby do syreny zamocowac z niego silnik.. gdyz silnik jest "zyleta" a blachy niema.. w punciku 60 koni - tylko ja chce zosawic skrzynie bo chce mechanizm zmiany w kierownicy... ale jak mowie.. mysle tylko o tym .. oczywiscnie nieukrywam ze lpg by wlecialo do syreny w tedy..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

I skrzynia zemrze po 500km. Powodzenia. Pamiętaj o wiązce i kompie.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Żuczek pisze:no to ja odpowiem .. ze przy silniku z wartburga miedzy zaplonem a kratką jest 2mm (tak mm) miejsca... ale ja tez mam juz dosc dwusowow.... mam punto 1.2, i coraz bardzien chodzi mi poglowie aby do syreny zamocowac z niego silnik.. gdyz silnik jest "zyleta" a blachy niema.. w punciku 60 koni - tylko ja chce zosawic skrzynie bo chce mechanizm zmiany w kierownicy... ale jak mowie.. mysle tylko o tym .. oczywiscnie nieukrywam ze lpg by wlecialo do syreny w tedy..
Ale po co?
Jeśli lubisz szybko jeździć to wsadź 353 do 601ki. Miałem okazję jeździć traburgiem i powiem, że robi wrażenie. No i 2t.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

papieju pisze:I skrzynia zemrze po 500km.
mam dwu litrowy silnik turbo spiety ze skrzynia poloneza i 10 lat wspolpracują ze sobą bez szwanku.. pozatym 50km wartburga a 60 fiata to nie taka roznica.. zresztakwestia operowania gazem.. co uwazm ze opanowalem w mocnijesych silnikach niz reszta napedu...
Mateusz pisze:Ale po co?
żeby wsiąsc odpalić i pojechać np trase 300km bez duzszy na ramieniu.. oraz na lpg
Mateusz pisze:wsadź 353
mam teraz 353 w syrenie..
Mateusz pisze:No i 2t.
nowlasnie..a jak napisalem niemam zdrowia do tych silnikow.. probowalem rozgrysc syrenowy teraz wardburgowy... mam zaslabe nerwy :helm

a samochod na gazie umiem ustawic wyregulowac i praktycznie zawsze odpalic.. :piwo:

pozatym jak napisalem... narazie o tym mysle.. tylko mysle... tzn chodzi mi to poglowie.. nic nie jest przesądzone
Mateusz pisze:Jeśli lubisz szybko jeździć
uwierz mi ze tym(puntem) i tak sie nieda szybko jezdzic..
papieju pisze:Pamiętaj o wiązce i kompie.
wiem.. ale juz kilka silnikow w zyciu poprzekladalem w tym silniki z wielopunkowym wtryskiem z komputerami

jescze raz powtorze ,chodzi mi to po glowie- niezdeydowalem jeszcze
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Skrzynia Poloneza była projektowana z zapasem. Pamiętaj że tam docelowo miało siedzieć 2.0, silnik z PF125 miały być tymczasowo. To raz. Dwa - silnik Punto ma chyba jednak większy moment niż 2t, pomijam już kwestię mocy i charakterystyki silnika. Nie jestem przekonany czy skrzynia z Syreny wytrzyma 60km gdy fabrycznie była dla silnika 38km. Ale - zrobisz jak chcesz. Chcesz auto w stylu PRL z gazem, kup Wartburga 1.3 i ciesz się spalaniem na poziomie max 8l LPG. Ale podpowiem Ci jeszcze coś z własnego doświadczenia - na co dzień szybko auto zatłuczesz. Ja 1.3 zatłukłem w 2 lata i co z tego że silnik żyletka, jak i reszta mechaniki, jak nie wytrzymała blacha i rama.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Skrzynia syrenowska często pada przy seryjnym silniku, a co dopiero przy jakiejś zmocie 4t.
Powiem tak- ja tego nie widzę. Silnik silnikiem, a co z zawiasem, hamulcami no i ową skrzynką? Na pewno się da, pytanie czy jest sens się bawić w coś takiego.
Dlatego powtórzę- syrena waży 900, trabant 600. I za kilka tysięcy możesz mieć idealnego swapa, no ale skoro nie lubisz dwutaktu...
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

papieju pisze:na co dzień szybko auto zatłuczesz

tu sie musze zgodzic... to prawda.
papieju pisze:silnik Punto ma chyba jednak większy moment
Punto 60 - 1242 cm³ 8v - 60 KM, 98 Nm
papieju pisze:Skrzynia Poloneza była projektowana z zapasem
tym sie niezgodze gdyz jest to tasama skrzynia co wlasnie w 125p...
papieju pisze:Chcesz auto w stylu PRL z gazem, kup Wartburga 1.3
niechce nikogo urazic .. ale mi sie wogule nie podobaja wizualnie z zewnątrz
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
kozak
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 96
Rejestracja: 2006-01-25, 18:35
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: kozak »

hehe czytam głosno sie smiejąc co niektorzy wypisują :"jak chcesz szybko jezdzic kup cos szybkiego a nie przerabiasz syrene" albo "po co ulepszac syrene,akceptujmy ją z jej wadami" a jezeli ktos chce AKURAT syreną szybko jezdzic? Nie jestem gorącym zwolennikiem bezsensownych przeróbek ale jesli zrobione jest to ze smakiem i nie ma zbyt duzej ingerencji na zewnatrz to bywa to fajne wg mnie
Kupię używaną blacharkę do SYRENY-podgnite,uszkodzone itp.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

u mnie akurat temat umarl bo punto dalej jezdzi. a syrene ktora mial by przeznaczona na te fanaberie sprzedalem. natomiast jakis 2sów musi zostac i skarpeta z warczyburgem zostaje z dwusowem. kase wkladamw remont dohca narazie.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
ODPOWIEDZ