Baaaaaardzo skuteczne ogrzewanie w syrenie

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Karol

Baaaaaardzo skuteczne ogrzewanie w syrenie

Post autor: Karol »

Mimo, że lato sie zbliża to chciałem siępodzielić podobno bardzo skutecznym sposobem na ogrzewanie wnętrza. Wygląda to tak: trzeba mieć kawałek takiej rury jak do przewietrzanie - może być np. z układu CO - taka biała aluminiowa, którąmożna dostać w sklepach sanitarnych. Drógi element to jakieświadro plastikowe, w którym z tyłu robi siędziurę, tak by można było umieścić tą rurę (rura wchodzi z tyłu wiadra). Taki układ montujemy z tyłu chłodnicy, tak, by ciepłe powietrze było wdmuchiwane do wiadra i przedostawało się do tej rury, którą umieścimy w otworze do przewietrzania wnętrza... Chyba dobrze i obrazowo to przedstawiłem :)
Ja jeszcze tego nie sprawdziłem, ale kolega mówił, żę w -10 po godzinie jazdy deska rozdzielcza tak sie nagrzewała, żę trudno było ją dotknąć ;) Jak dokończę swoją syrenę to to sprawdzę. Wydaje mi sięto bardzo fajnym rozwiązaniem, bowiem nie narusza siękonstrukcji i wszystko wydaje siębyć.. dobre ;)
Czekam na opinie, co o tym sądzicie :)
Karol
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

fajny, ciekawy i mało skomplikowany patent, trzeba będzie go przetestować :D
taeda

Post autor: taeda »

to są wszystko metody starsze od węgla i znane.
Absolutnie nie polecane !!!!!
1----normalna nagrzewnica grzeja aż za bardzo. Syrena jest bardzo ciepłym samochodem (nadmuch można zwiekszyc odcinając kawałek gumy zakładanej na kratkę wlotowa (atrapkę) aby otwór wloru powietrza był większy.....można tez--w sytuacji gdy kanał nadmuchowy jest wyrdzewiały i przepuszcza--wszdzić do niego rurę plastikową zakończona lejkiem przy kratce.
2---- pobieranie powietrza w opisany przez ciebie sposób jest fatalne bo ŚMIERDZI. Połączenie wydechu (gitara) zawsze troche przepuszcza przy kolektorze. Śmierdzi też z gaźnika. Po co sie truć ??????
Zimno ci ?????
Cypek

Post autor: Cypek »

Powiem ze to ogrzewanie dziala i to za dobrze U mnie z powodu dziury w nagrzewnicy zdemontowalem calosc z obudowa ktora niestety mocno skorodowala Jak przejechalem kawalek na miejscu pasarzera to po kilku minutach gotowalem sie. W zimie zamiast tego wiadra wystarczyloby przemiescic rure wlotu chlodnego powietrza z blotnika na tyl chlodnicy i po sprawie wiatrak dodatkowo wtlacza ogrzane powietrze do wnetrza w moim przypadku pomimo dziury w dogorywajacym 1 tlumiku nie smierdzi w kabinie
Karol

Post autor: Karol »

Właśnei o to mi chodzi... to wiadro montuej się z tyłu chłodnicy i powietrze, które chłodzi chłodnice nagrzewa sięi wlatuje do wiadra a potem do kabiny... nie wiem, ale wydaje mi się, żę nie powinno śmeirdzieć. Tyle, że sam chyba tego nie zastosuje, bo raczej wątpię, że będę syrenkę męczył w zimie.
ORMOwiec

Post autor: ORMOwiec »

Z tego co pamiętam to Niemcy stosowali podobne rozwiązanie i było bardzo skuteczne.
Awatar użytkownika
Szamson
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 234
Rejestracja: 2005-04-12, 12:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Szamson »

Karol pisze: Tyle, że sam chyba tego nie zastosuje, bo raczej wątpię, że będę syrenkę męczył w zimie.
Patent malo przydatny, syrena slynie z dpobrego ogrzewania. Ja moją sarna smigam caly rok a poslizgi na sniegu i nie tylko, moja ktolowa uwielbia, ja z resztą tez.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

A czego może być wina,że syrena w zime nie grzeje odpowiednio..? Praktycznie wogóle jeśli już to tylko troche..?? o_O Silniczek nagrzewnicy chodzi ale z grzaniem licho... :/ Czego to wina???
Awatar użytkownika
pgorzynski3
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2008-01-24, 18:12
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pgorzynski3 »

Sprawdź czy masz drożną nagrzewnicę lub zawór który otwiera lub zamyka obieg nagrzewnicy.
Syrena 105 LUX 1082r
WSK 125 M06 1961r
WSK 125 M06B3 1982
WSK 125 M06 B3 1981
WSK 175 M21 W2 1977
WSK 175 M21 W2 S2 1976
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

ja moja syreną jezdzilem w tym roku przy temperaturach minus 20 st i bylo w aucie cieplutko. a dodam ze okno kierowcy niedomyka mi sie jakies 7cm . i wiatraka wcale nie uzywalem. tyle co pedem powietrza . syren am achyba jedno z leprzych ogrzewań. tak ze poki co niemysle o zadnych patentach. aczkolwiek jesli komus niegrzje w syrenie(lub innym) pomysl wydaje mi sie fajny.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Problem przeważnie leży po stronie trójnika który jest pod zaworem od nagrzewnicy. Tam zawsze nawali się syfu i niema przepływu płynu czyli brak obiegu dlatego nagrzewnica jest zimna. Widać to bo często przy trójniku są napęczniałe przewody. Wystarczy wyczyścić przepłukać bieżącą wodą i zakładać i musi grzać :ok3
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Też tej zimy jeździłem, niestety nie takie dystanse żeby się zdążyło dobrze nagrzać, ale jak pamiętam, to jak jeszcze podłoga była szczelna :P to po jakimś czasie istna sauna się robiła... Teraz za remonty poważne sie biorę i po tym jak widzę co jest pod spodem po tej zimie to nie wiem czy ją jeszcze będę zimą katował, aczkolwiek nie mając garażu na zimę to już lepiej chyba choć trochę jeździć niż żeby na parkingu stała. W każdym razie, ogrzewanie w Syrenie potwierdzam, że jest rewelka, jak komuś mało to faktycznie można po prostu zdjąć rurę z wlotu do kabiny i wtedy zaciąga ciepłe z pod maski i do tego nagrzewnica też ogrzewa, wtedy to już można normalnie w slipkach jeździć, a jak nie grzeje, to faktycznie drożność obiegu i to wszystko...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
ODPOWIEDZ