Jak podłączyć halogeny w Syrenie ?

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

Swietna robota ale.... swiatla dalekosiezne powinny byc działac razem z dlugimi i miec mozliwosc wylaczenia (przełacznik)

W schemacie ktory podales jest bezpiecznik ale tylko prądzie sygnalowym do przekaznika (a nie zasadniczym do halogenów) Sygnal proponuje wziac ze swiatel dlugich nie siedze w schemacie ktos napewno ma na to pomysl.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Mowa była o halogenach, a nie światłach dalekosiężnych :) A co do bezpiecznika to oczywiście można go jeszcze wpiąć przed przekaźnikiem dla głównego toru. Moje przeoczenie, przepraszam i dzięki za uwagę Marcys.
Schematy już poprawione i zaktualizowane :) Jest już też wariant do reflektorów dalekosiężnych.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Tomasz Bieniek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-02-27, 18:40
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Tomasz Bieniek »

Bardzo dobre schematy, myślę ze pomogą wielu.
Pozwolę sobie kilka uwag do tematu. Podam przekroje przewodów, bo nikt chyba nie napisał, było napisane: grube (to mogą być każde :D )

1. Przewody sterujące przekaźnikiem mogą być dowolne, bo tam płynie mały prąd, jednak polecałbym 0,75-1,0 mm2
2. Przewód od zasilania (klemy akumulatora) do przekaźnika min. 2,5 mm2, najlepiej 4mm2 (prąd rzędu 9A)
3. Przewody od przekaźnika do reflektorów min. 1,5 mm2, najlepiej 2,5 mm2 (prądy rzędu 4,5A na reflektor)

Podane prądy i przekroje maja zastosowanie przy żarówkach H3 55W.
Kilka uwag odnośnie podłączenia reflektorów przeciwmgielnych.
Wg przepisów powinny sie załączać razem z postojowymi (łatwo to rozwiązać biorąc zasilanie sterowania przekaźnikiem od obwodu sw. postojowych). Warunek ten sprawdzał u mnie diagnosta przy każdym przeglądzie.
Drugi warunek: reflektory przeciwmgielne powinny sie wyłączać przy załączeniu świateł długich (to tez jest obowiązkowe, ale ja tak nie mam i "przechodzi")
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

prezesie siesicki - a ja mam halogeny dalekosiężne - to mam je połączyć według schematu halogenów czy reflektorów dalekosiężnych? :grinser
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Halogeny traktowałem jako lampy przeciwmgłowe, a reflektory dalekosiężne jako lampy dalekiego zasięgu (czyli takie uruchamiane razem z długimi).
No faktycznie nazewnictwo trochę śmieszne. A tak poważnie to tylko od Ciebie zależy który wariant wybierzesz :D

A odnośnie tego co napisał kolega Tomasz Bieniek to przekroje jak najbardziej się zgadzają. "Grube" napisałem dlatego bo pewnie większość będzie wykorzystywała przewody które gdzieś się plątają po garażu :) Jeśli będziecie kupować nowe, to proście o takie przekroje jak podał Tomek.
Zaraz postaram się uzupełnić te moje schemaciki o przekroje żeby było w jednym miejscu. A co do przepisów prawa to zaraz postaram się przygotować schemat na którym będzie tak jak lubi pan diagnosta.

No to wrzucam już schematy z uzupełnionymi przekrojami przewodów. Mam nadzieje że każdy dobierze coś dla siebie :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ