Różnice w skrzyniach biegów
Moderator: adameo2
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Różnice w skrzyniach biegów
Różnice w skrzyniach biegów
Dziś bawiłem się przy kierownicy ,
Strasznie rozpieprzone mam, trzeba konkretnie machać.
Miałem inną skrzynie z całym mechanizmem.
Chce przełożyć a tu lipa wszystko inne.
Inne są wszystkie połączenia,
Mogę dać foty różnic tych [bip].
W których latach zostały wprowadzone te zmiany?
Dziś bawiłem się przy kierownicy ,
Strasznie rozpieprzone mam, trzeba konkretnie machać.
Miałem inną skrzynie z całym mechanizmem.
Chce przełożyć a tu lipa wszystko inne.
Inne są wszystkie połączenia,
Mogę dać foty różnic tych [bip].
W których latach zostały wprowadzone te zmiany?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
mam kilka skrzyn i przerabialem temat kilku 105 i w kazdej jest tak samo- nie bylo zadnych zmian w tych skrzyniach - tyle co model L, a inaczej moglo to byc rozwiazane w modelach z niesynchronizowana skrzynia, chociaz takich nie widzialem
to drugie zdjecie to ewidentnie ktos przerabial. a i na pierwszym widac ze cos bylo spawane
to drugie zdjecie to ewidentnie ktos przerabial. a i na pierwszym widac ze cos bylo spawane
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Wszystko jest inne, nie tylko wodziki!
Zrobie wiecej zdjec, to każdy zobaczy!
Może ktoś dać foty jak to powinno wyglądać?
Zrobie wiecej zdjec, to każdy zobaczy!
Może ktoś dać foty jak to powinno wyglądać?
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Wodziki ???? Jakie wodziki...
Guzik widać na tych zdjeciach, ale na pierwszym to jest zwykły tzw."sierżant".
Na drugim to też chyba sierzant, ale z innymi piczkami. To jest wersja od Syreny Bosto, która miała czasem sierżanty typu Żuk-Nysa. Czyli---przystosowane do ramion z gumowymi amortyzatorami drgań.
Zmień całego sierżanta--on trzyma sie skrzyni chyba na 2 śrubach o ile pamiętam,.
PS. wersja z tłumieniem jest fajna !!!!
Guzik widać na tych zdjeciach, ale na pierwszym to jest zwykły tzw."sierżant".
Na drugim to też chyba sierzant, ale z innymi piczkami. To jest wersja od Syreny Bosto, która miała czasem sierżanty typu Żuk-Nysa. Czyli---przystosowane do ramion z gumowymi amortyzatorami drgań.
Zmień całego sierżanta--on trzyma sie skrzyni chyba na 2 śrubach o ile pamiętam,.
PS. wersja z tłumieniem jest fajna !!!!
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Taede łatwo powiedzć wymień, jak zdjąć linke od biegów?taeda pisze:Wodziki ???? Jakie wodziki...
Guzik widać na tych zdjeciach, ale na pierwszym to jest zwykły tzw."sierżant".
Na drugim to też chyba sierzant, ale z innymi piczkami. To jest wersja od Syreny Bosto, która miała czasem sierżanty typu Żuk-Nysa. Czyli---przystosowane do ramion z gumowymi amortyzatorami drgań.
Zmień całego sierżanta--on trzyma sie skrzyni chyba na 2 śrubach o ile pamiętam,.
PS. wersja z tłumieniem jest fajna !!!!
Czy ktoś na priv może mni tego naczyć?
Bo jestem ciemny jak tabaka w rogu
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Nie, jak zdjąć linkę biegów to nie powiem bo robiłem to bardzo dawno.
Ale pamiętam, ze jest to::
1-----upierdliwe
2---na szczęście INTUICYJNE, więc się robi samo. Z tym, że te wszystkie wichajstry tam na dole przy kolumnie trzeba wszystkie poodkręcać, i potem człek nie pamięta jak było.....
Ale ja tu mówię o całkowitym demontażu linki......a ty chyba masz ja tylko zdjąć od tego końca gdzie skrzynia jest......to powinien być pryszcz.............
Ale pamiętam, ze jest to::
1-----upierdliwe
2---na szczęście INTUICYJNE, więc się robi samo. Z tym, że te wszystkie wichajstry tam na dole przy kolumnie trzeba wszystkie poodkręcać, i potem człek nie pamięta jak było.....
Ale ja tu mówię o całkowitym demontażu linki......a ty chyba masz ja tylko zdjąć od tego końca gdzie skrzynia jest......to powinien być pryszcz.............
Nie wiem czy coś pomoge , ale jak miałem 104 z synchronizowaną skrzynią , to bez problemu zmieniłem ją na skrzynie od 102 - bez synchronizacji , ale z innymi przełożeniami-krótsze , ale syrena lepiej się rozpędzała.A podobno przy 105L skrzynia różniła się tylko deklem , który można było przełożyć do zwykłej skrzyni od 105.
Była syrena 104 i 105
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
tam z ta linka to jest duzo pieprzenia.. pamietam ze 2 to flexem ucialem a za trzecia sie wzialem i odkrecilem!, najpierw to trzeba ta duza aluminiowa oslone odkrecic a potem tam sa chyba jakies srubki i je trzeba tam wykrecic i wtedy to ladnie wyjdzie .. nie pamietam jak :\ i nie mam biegow w kierze..
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Pod spodem, pod tą dużą alumniniową nakrętką nie mażadnych śrubek, tylko sworzeń, który mocuje linkę do cięgna. Jest tam taka tulejka, która zabezpiecza sworzeń przed wysunięciem. Trzeba ją odsunąć, wyjąć sworzeń i linka sama wychodzi... O ile dobrze pamiętam .
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam skrzynie połoczona z wajchą na kierownicy (tak to wyciognołem z pewnej sarny która poszła do kasacji) I chce ja przerobic na L. Tak na zapastaeda pisze:Nie, jak zdjąć linkę biegów to nie powiem bo robiłem to bardzo dawno.
Ale pamiętam, ze jest to::
1-----upierdliwe
2---na szczęście INTUICYJNE, więc się robi samo. Z tym, że te wszystkie wichajstry tam na dole przy kolumnie trzeba wszystkie poodkręcać, i potem człek nie pamięta jak było.....
Ale ja tu mówię o całkowitym demontażu linki......a ty chyba masz ja tylko zdjąć od tego końca gdzie skrzynia jest......to powinien być pryszcz.............
Może lepiej brać sie od srony tego dekielka
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
ta linka
Wiecie co ja jak jakiś czas temu rozbieralem cale sterowanie żeby je pomalować w proszku to uwaga rocznik syreny 1981 ten tzw sierżant (nie wiedzielem że to się tak nazywa) mialem nie na kulkach tylko na tych aluminiowych oczkach. Syrena jest r20 i nie wiem czy to jest Oryginalne rozwiązanie ale z pewnością jest na nim mniej luzów niż na tym z kuleczkami. A jeżeli chodzi o zdejmowanie linki to pod aluminiową tuleją na skrzyni jest mocowanie linki poprzez nakrętkę do jakiegoś gwintu ze skrzyni potem latwo już rozbierać elementy przy kolumnie bo linka nie jest juz naciągnięta ale to byla droga przez mękę.
Loteczka
Loteczka
Ja
tak dobrze mowi tylko jeszcze musisz wajche biegow spuscic tak zeby linka wyszla bo inaczej kluczem nie dojdziesz pod ta alu kopule. ja przerabialem ten temat kilka razy w swojej bo zawsze cos nawalalo a teraz zrobilem na L jak podloge wymienialem i mam spokoj.
SYRENA - Bo stara miłość nie rdzewieje;)