luzy na zawieszeniu pomocy !!!

(rama, zawieszenia, koła)
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

luzy na zawieszeniu pomocy !!!

Post autor: RADEK1985 »

witam Szanowych kolegów jak wiadomo poprawiem po poprzednim mechaniku sycie wiele tematów spiee... ale dzis to mnie rozwaliło otoz przy 60 kmh buda dostaje wibracji a wiec pierwsze co sprawdziłem stan dokrecenia skrzyni i silnika oczywiscie mechanik zapomniał to przykrecic nic dziwnego ale drgania była dalej mowie szukam dalej ja za lewe koło łapie a tam luzzz wyglada ze na dolnym sworzniu i teraz tak jak ten luz skasować bo nigy tego nie robiłem dodac ze nakretki na gornym sworzniu luzne ze mozna je palcami krecic niech ktos sie wypowie jak to naprawic dorzucam filmiki

https://www.youtube.com/watch?v=b15ohwr ... e=youtu.be
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Po pierwsze to co pokazujesz to norma w syrenie.
Chcąc to naprawić - po prostu musisz to wymienić. Na dolnym sworzniu luzu nie skasujesz. Na górnym tak ale nie starczy to na długo. Zaraz po przeniesieniu napędu w syrenie to druga wielka zmora z jej "rozwiązań konstrukcyjnych".
Radzę poszukać 2 górnych i 2 dolnych sworzni na łożyskach oporowych/ stożkowych.
W latach "świetności" Syren prywaciarze zdobyli się na dorabianie takich zamienników, które mino też swojej "jakości" były o niebo lepsze od fabrycznych.
Pozdrawiam :)
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

dobra to nie bede ruszał tylko mnie interesuje jeszcze jak wyregulować luz na gorze jak wspomniałem nakrętki sa luzno madry paprak zapomniał to skrecic a nigy tego nie robiłem też zauważyłem ze jak podniosłem koło to na bębnie jest tez luz
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Skoro buda Ci rezonuje - proponuje sprawdzić jakie masz poduszki pod skrzynią i silnikiem.
Jeśli założone są Żukowskie to będą duuuże wibracje.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

inaczej Która sruba sie kasuje luz a ktorą kontruje ?? załaczam fotke https://www.fotosik.pl/zdjecie/948cfe4c2be1cf9f
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Zasmucę Cię.
Te sworznie działają na zasadzie śruby - jeśli pojawia. się luz to znaczy, że gwint jest już wytarty. Innymi słowy ten luz jest "niekasowalny".
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

Ale to tak by sie gwint zjechal ze by nakretki byly luzno ta syrena od czasu zlozenia przejechala 700km watpie czy ktos tak zostawilale moge sie mylic :D pewnie nie dokrecil dokreca sie ta dolna sruba a gorna sie kontruje?
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Regulujesz 2, kontrujesz 1.
3 nie ruszasz.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Wojt pisze:Regulujesz 2, kontrujesz 1.
3 nie ruszasz.
Tak jak Wojt napisał ,
plus dla pewnego zabezpieczenia przed odkręceniem 1 i 2 lekko cykasz elektrodą do obudowy zwrotnicy.
RADEK1985 pisze: a tam luzzz wyglada ze na dolnym sworzniu i teraz tak jak ten luz skasować bo nigy tego nie robiłem
Pocieszę Cię :)

Pozwalam --> Możesz zastosować mój autorski patent, w dolnym sworzniu na zero luzu już na wieczność.

To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
RADEK1985 pisze: ...
UWAGA ! Przeczytaj mój ostatni post z przed czterech lat na stronie
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... l&start=75

Patent autorski wymyślony stosowany i sprawdzony od 23lat (już od 27 lat stan na 2019r), przede wszystkim tani i skuteczny oraz trwały.

https://images75.fotosik.pl/644/bb9aed32feb52836.jpg


Uwaga!
Z cyklu prawd ujawnionych, a nie znanych.

Mało który właściciel Syreny sobie zdaje sprawę, dlaczego w Syrenie tak szybko zużywa się elementy przedniego zawieszenia i powstają luzy.
Pomijając fatalną jakość wykonania elementów konstrukcyjnych, głównym powodem jest, przeciwstawna praca amortyzatora, a resora po przez wszystkie elementy ruchome zwrotnicy.
Dlatego tak szybko wytrzaskają się zwrotnice i sinenbloki.
W normalnych konstrukcjach, zawsze jeden koniec elementu resorującego jest połączony bezpośrednio z końcem elementu amortyzującego.

O ile górną zwrotnicę można regulować, to w przypadku dolnej pozostaje wymiana na nową, niejednokrotnie już z luzem (niedokładność obróbki fabrycznej).
Ten mój patent , załatwia sprawę kasowania luzów dożywotnio.
Co prawda brunoSS, zdradził moją tajemnicę, ale niech już wam będzie przydatne to rozwiązanie racjonalizatorskie.

O ile górne zwrotnice (zamienniki na łożyskach) dają rade, to dolne na łożyskach szybciej ulegają degradacji niż oryginały.



SUPER.DAWID napisał/a:
,,...Że niby śruby mają dociskać sworzeń do drugiej strony? Ale to będzie niszczyło gwint na tulejce.
A teraz zrozumiałem o co Ci chodzi...."



Wyjaśniam
Tulejka przecięta , jest dociskana przez śruby regulacyjne z kontrą.
Tulejka pod naciskiem zmniejsza swoją średnicę i dopasowuje swój kształt do sworznia.
Te dwie śruby o nic nie trą, one się opierają o tą szklankę gwintowaną powodując nań nacisk.

Jak to zrobić
1 tniesz tulejkę jak na foto
https://images78.fotosik.pl/645/8e052c47d1187c6d.jpg

2 Wiercisz i gwintujesz na śrubę fi 8 (Używamy śrub twardych min. 8,8 )
https://images77.fotosik.pl/645/0736d11a54ba8f0f.jpg

3 Składasz i śrubami regulujesz ( tzn kasujesz luz ,ale tak by się dało lekko obracać)
https://images75.fotosik.pl/644/bb9aed32feb52836.jpg



Zaletą tego rozwiązania jest możliwość skasowania luzu w każdej chwili bez podnoszenia samochodu :)



Oczywiście wszystko to dobrze nasmaruj !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

Dobry Patent :)

[ Dodano: 2019-12-19, 08:55 ]
teraz pytani czy luz na bebnie moze być ? bo beben ma mały luz i zastnawia mnie czy to nie jest przyczyna kiwania fajera ogolnie z tego co wyczytałem co piszą madrzy ludzie to syrena tak ze w przedziale 50/60 kmh wibruje cła buda tak jest i umnie pozniej jest spokoj hmm
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Nie ma prawa być luzu na po łączeniu czop - zwrotnica, gdyż grozi to uszkodzeniem (zerwaniem) czopa i odpadnięciem koła!
Łożyska powinny być tak wyregulowane, aby na kole nie było luzu (ale należy to robić z wyczuciem, bo zbyt ciasne pasowanie grozi przegrzaniem łożysk).
Bęben musi być przykręcony do zwrotnicy bez luzu (ale on jest dociągany szpilkami koła, więc ty raczej nie ma ryzyka wystąpienia luzu.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

Juz wiem skad luz mechanik dal jedna srube na beben a mam kola od samuraja a wiec nie dociska druga sprawa nakretka kontrujaca ma zerwany gwiny nie idzie tego docisnac i teraz pytanie czy moze tak zostac czy musza to nakretke wymienic?

[ Dodano: 2019-12-19, 16:02 ]
U mnie sa przeguby chyba od vw polo a wiec nic sie nie powinno zerwac;)
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

RADEK1985, Zerwane gwinty - ZAWSZE DO WYMIANY !

[ Dodano: 2019-12-19, 16:38 ]
Oczywiście obojętnie - na śrubie czy nakrętce !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
RADEK1985
-#Junior
-#Junior
Posty: 148
Rejestracja: 2019-03-20, 19:24
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: RADEK1985 »

ok zrobie to po nowym roku teraz pytanie jak wyjac ta srube z tego co mi sie wydaje to ta sruba dołem nie wyjdzie bo zachaczy o przegub ?? chyba ze odkrece resor własnie czy resor tylko zeby mi w łeb nie strzelił teraz pytanie gdzie taka srube dostane i kolego Wojt dorzucam filmik jak u mnie wyglada zwrotnica ma mininalny luz ja go wczywam ale nie wiem czy bedzie na filmie widac

https://www.youtube.com/watch?v=fieL0DL ... e=youtu.be
życie jest jak rower nie krecisz nie jedziesz
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

RADEK1985 pisze:U mnie sa przeguby chyba od vw polo a wiec nic sie nie powinno zerwac
Tu nie chodzi o zerwanie przegubu, a czopa piasty, nie może być luzu na połączeniu czop - zabierak. Jak tam występuje luz to źle może się skończyć, bo czop przenosi na zabierak nie tylko siłę napędową, ale również wszystkie siły, które idą od koła podczas jazdy są przenoszone przez to połączenie na łożyska.
Jeżeli tam masz luz, o którym piszesz (na filmie niewiele widać), to spróbuj dkokręcić nakrętkę centralną. Jeżeli to nie zlikwiduje luzu to powinieneś wymienić zużyty element (czop, zabierak). W twoim przypadku wymiana czopa jest problematyczna, bo pewnie jest on przyspawany do przegubu VW. W ostateczności można wykonać naprawę polegającą na szlifowaniu połączenia stożkowego, aby wyeliminować luzy. Ale może wystarczy po prostu dociągnięcie nakrętki.
Co do wymontowania sworzni ze zwrotnicy, to nie obejdzie się bez jej wymontowania i wyciągnięcia z niej przegubu napędowego.
A i spokojnie, resor nie wystrzeli....
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
ODPOWIEDZ