dwa tematy: cieknący króciec i bijące sprzęgło

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drabik
Posty: 27
Rejestracja: 2012-12-22, 10:47
Lokalizacja: Rumia

dwa tematy: cieknący króciec i bijące sprzęgło

Post autor: drabik »

Mam dwa problemy:
1. Czym uszczelnić śrubę króćca wody pod kolektorem wydechowym? Kupiłem silnik bez niego, uszczelkę pomiędzy króćcem a blokiem mam dorobioną i nie cieknie (przynajmniej na etapie testowym) ale jest wyciek spod śruby. Czym to uszczelnić? Jakim "dinksem"? Mam dorobioną uszczelkę śruby, śruba wkręcona z założoną uszczelką i podkładką.
2. Przy próbie rozruchu mocno bije wciśnięty pedał sprzęgła. Łożysko wyciskowe wymieniłem na nowe. Łapki docisku nowe i na mój rozum wyregulowane. Tarcza sprzęgła nowa. Problem w tym, że o skrzyni nic nie wiem. Mam drugą podobno sprawną. Podmieniać czy nie warto? Z silnikiem dałem ciała - dostałem onegdaj zalany olejem, zapomniałem, że zalany i próbowałem odpalać. Oleju niestety nie było odrobinę a jak w solidnym czterosuwie o_O no i silnik takiej próby nie wytrzymał. Pytanie, czy to bicie mogło w jakimkolwiek stopniu zależeć od oleju w silniku? Tarcza po wyjęciu w zasadzie czysta...

No to tyle, mam nadzieję, że coś zrozumiecie z moich bredni. Przyznam szczerze, że wolałbym przygody ze sprzęgłem uniknąć już za pierwszym włożeniem drugiego motoru. Tak, że ten...

Z góry dziękuję za pomysły.
Krzysiek
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Re: dwa tematy: cieknący króciec i bijące sprzęgło

Post autor: PYJTERSON »

drabik pisze:Mam dwa problemy:
1. Czym uszczelnić śrubę króćca wody pod kolektorem wydechowym? Kupiłem silnik bez niego, uszczelkę pomiędzy króćcem a blokiem mam dorobioną i nie cieknie (przynajmniej na etapie testowym) ale jest wyciek spod śruby. Czym to uszczelnić? Jakim "dinksem"? Mam dorobioną uszczelkę śruby, śruba wkręcona z założoną uszczelką i podkładką.
odn1
-Miękka podkładka z miedzi lub aluminium

ewentualnie po mojemu
- ja stosuję o ring , podkładkę i śrubę nierdzewną , otwór pod śrubę frezuję lekko wiertłem by się oring zmieścił


drabik pisze: 2. Przy próbie rozruchu mocno bije wciśnięty pedał sprzęgła. Łożysko wyciskowe wymieniłem na nowe. Łapki docisku nowe i na mój rozum wyregulowane. Tarcza sprzęgła nowa. Problem w tym, że o skrzyni nic nie wiem. Mam drugą podobno sprawną. Podmieniać czy nie warto? Z silnikiem dałem ciała - dostałem onegdaj zalany olejem, zapomniałem, że zalany i próbowałem odpalać. Oleju niestety nie było odrobinę a jak w solidnym czterosuwie o_O no i silnik takiej próby nie wytrzymał. Pytanie, czy to bicie mogło w jakimkolwiek stopniu zależeć od oleju w silniku? Tarcza po wyjęciu w zasadzie czysta...

odn 2

czy przypadkiem przy wciśniętym sprzęgle nie bije ci gitara (tłumik ) o dźwignie?
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Do uszczelniania śruby proponuję podkładko-uszczelkę.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

W hydraulice siłowej są dostępne podkładki metalowo-gumowe. Rewelacyjnie uszczelniają i nie trzeba dokręcić tak mocno jak w przypadku podkładek miedzianych. Ewentualnie dobrze też robią podkładki fibrowe. Dostępne w większości marketów budowlanych jako uszczelki do wody.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
drabik
Posty: 27
Rejestracja: 2012-12-22, 10:47
Lokalizacja: Rumia

Re: dwa tematy: cieknący króciec i bijące sprzęgło

Post autor: drabik »

PYJTERSON pisze:
drabik pisze:Mam dwa problemy:
1. Czym uszczelnić śrubę króćca wody pod kolektorem wydechowym? Kupiłem silnik bez niego, uszczelkę pomiędzy króćcem a blokiem mam dorobioną i nie cieknie (przynajmniej na etapie testowym) ale jest wyciek spod śruby. Czym to uszczelnić? Jakim "dinksem"? Mam dorobioną uszczelkę śruby, śruba wkręcona z założoną uszczelką i podkładką.
odn1
-Miękka podkładka z miedzi lub aluminium

ewentualnie po mojemu
- ja stosuję o ring , podkładkę i śrubę nierdzewną , otwór pod śrubę frezuję lekko wiertłem by się oring zmieścił

Spróbuję może zacząć od tej miedzianej...

drabik pisze: 2. Przy próbie rozruchu mocno bije wciśnięty pedał sprzęgła. Łożysko wyciskowe wymieniłem na nowe. Łapki docisku nowe i na mój rozum wyregulowane. Tarcza sprzęgła nowa. Problem w tym, że o skrzyni nic nie wiem. Mam drugą podobno sprawną. Podmieniać czy nie warto? Z silnikiem dałem ciała - dostałem onegdaj zalany olejem, zapomniałem, że zalany i próbowałem odpalać. Oleju niestety nie było odrobinę a jak w solidnym czterosuwie o_O no i silnik takiej próby nie wytrzymał. Pytanie, czy to bicie mogło w jakimkolwiek stopniu zależeć od oleju w silniku? Tarcza po wyjęciu w zasadzie czysta...

odn 2

czy przypadkiem przy wciśniętym sprzęgle nie bije ci gitara (tłumik ) o dźwignie?
A na to nie wpadłem... być może...

[ Dodano: 2019-06-08, 20:34 ]
SUPER.DAWID pisze:W hydraulice siłowej są dostępne podkładki metalowo-gumowe. Rewelacyjnie uszczelniają i nie trzeba dokręcić tak mocno jak w przypadku podkładek miedzianych. Ewentualnie dobrze też robią podkładki fibrowe. Dostępne w większości marketów budowlanych jako uszczelki do wody.
Dobra. Zacznę jutro od marketu, jakby co - to i sklep z hydrauliką siłową muszę odwiedzić za zbrojonym wężem do tego króćca ("normalny" się załamuje).

[ Dodano: 2019-06-08, 20:36 ]
I dziękuję wszystkim za podpowiedzi:) Muszę się przyjrzeć tej łapie w sąsiedztwie gitary.
Krzysiek
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

W temacie załamywania węży. Są dostępne sprężyny, które kupujesz na metry. Mają różną średnicę. Wkłada się je do środka węża wtedy ta sprężyna pełni rolę rusztowania i zapobiega załamywaniu się węży.

Jeśli kupisz węża zbrojonego sznurkiem to też się załamie. Z kolei zbrojony stalą taki jak w hydraulice siłowej to będziesz miał problem go ścisnąć na króćcach. Więc zastosujesz mocniejsze opaski. Z kolei to będzie niosło za sobą ryzyko zniszczenia elementów na które będą nałożone te węże.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

SUPER.DAWID pisze:W hydraulice siłowej są dostępne podkładki metalowo-gumowe. Rewelacyjnie uszczelniają i nie trzeba dokręcić tak mocno jak w przypadku podkładek miedzianych.
Dokładnie o tym wspomniałem.
Tak jak Dawid napisał - świetnie uszczelniają i nie trzeba na siłę dociągać śruby. W tym miejscu śruba tylko nierdzewna!
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ja poza tym, że dałem nierdzewną śrubę to dodatkowo skręciłem ją na smarze miedzianym. Dla pewności żeby w razie potrzeby można było bez problemu odkręcić.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
ODPOWIEDZ