Rajdowy S31 grupy B :)

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

W załączniku masz też inny łodziowy melkusa, ale bez powrotu (chociaż może i ma, ale niepodłączony ;) )

źródło: http://www.oldieboote.de/navigation/tec ... elkus.html

[ Dodano: 2019-06-07, 09:18 ]
tu jakaś replika -- widać, że ma zrobione króćce między kryzą a gaźnikami do synchronizacji przepustnic. Jak się dobrze przyjrzeć to również ma elektryczną pompę na fartuchu, tak jak poprzedni, który podsyłałem :) Również chyba brak powrotu.
https://www.youtube.com/watch?v=UzgEVXdnvEk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

sir pisze:W załączniku masz też inny łodziowy melkusa,
Niemcy zrobili sporo takich przeróbek, jest się na czym wzorować. Ja wolę ten co ja wkleiłem bo ma 100 KM :grinser
Podobają mi się te przezroczyste rurki - widać jak paliwo płynie.
Prawie wszystkie mają takie same ustrojstwa do sterowania linkami ssania i przepustnicy, może to ktoś robił w Rzeszy. Moje cięgna są bardziej prymitywne ale powinny działać.
Niech Moc Będzie Ze Mną.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

no niech, ale synchronizacja sporo poprawi kulture pracy na wolnych, na pelnym ogniu i tak wszystko max pootwierane, takze te krocce jednak bym wstawil i zainwestowal pare groszy : https://allegro.pl/oferta/wakuometr-syn ... 7657154558 dla ciebie to smieszny hajs ;-))
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

sereniarz(atom1) pisze:takze te krocce jednak bym wstawil
Przekonałeś mnie, wstawię. Ale czy będę synchronizował to nie wiem.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

bedziesz jak zobaczysz jak skacza podcisnienia :-)) tez tak myslalem jak kupilem 1 moto ze to przeciez musi dobrze chodzic..bo moto jezdzil, ale po tej robocie znacznie lepiej sie podnosil i rowniej pracowal na wolnych
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

jakieś nowości w temacie?
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

sir pisze:jakieś nowości w temacie?
Wielkich nowości nie ma ale intensywne prace cały czas trwają. Plan jest taki, że te gaźniki będą współpracowały z drugim silnikiem i teraz właśnie kompletuję ten drugi motor. Będzie w nim założony "następnej generacji" :grinser wał z niezacieralnymi łożyskami w stopach. Najpierw muszę przetestować ten nowy silnik na fabrycznym gaźniku i jak wszystko będzie grało to potem założę 3 gaźniki.

[ Dodano: 2019-07-26, 23:16 ]
Tu takie video trochę związane z tym tematem: https://www.youtube.com/watch?v=u2Loxgd ... wvXCCNTOjg
Według mnie to jakieś nienormalne rozwiązanie - 2 gaźniki w 3 cyl. silniku. Naturalne jest 1 albo 3.

[ Dodano: 2019-09-07, 17:43 ]
Małe uaktualnienie tematu. Silnik prawie gotowy, mam już wszystkie potrzebne części. Przepustnice ruszają się jak ruszam cięgłem gazu. Tylko to są 3 dość silne sprężyny i bądą wymagały dużej siły na gazie - trzeba będzie je osłabić. Pompa paliwa i rurki podłączone. Ssanie będzie tylko na jeden cylinder, powinien dać radę rozhuśtać pozostałe. Wszystko jest ciasno upchane że będzie problem z dostępem do regulacji gaźników. Teraz tylko najtrudniejsze - podmienić motory.
Niech Moc Będzie Ze Mną.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Jest MOC 😈
motomania na luzie
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Ssanie na jednym cylindrze? Chyba nie jest to dobry pomysł.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Piękny "potworek".
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

jestem cholernie ciekaw jak to gada. Ale ssanie zrób chociaż na dwa cylindry
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

czeresss pisze:Ssanie na jednym cylindrze? Chyba nie jest to dobry pomysł.
Kozichwost pisze:Ale ssanie zrób chociaż na dwa cylindry
A o co chodzi z tym ssaniem na jeden gar - czy o smarowanie? Jak jeden dałby radę rozruszać resztę to jakie to ma znaczenie, po 1-2 min i tak już wyłączę. Nie chcę dużo linek, 4 już są.
Na śmietniku pod FSO znalazłem części od fabrycznego przyrządu do składania silników. I się jeszcze przydały :grinser
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ja mam obiekcje czy jeden gaźnik na ssaniu rozbuja resztę. Nie chodzi mi o smarowanie, bo to w dwusuwie podczas rozruchu zimnego silnika jest chyba najlepsze.
Przyrzad fajny, podoba mi się. Kombinowałeś z czasami otwarcia okien?
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Gdy jeden gar nie pali silnik już mocno szwankuje. Gdy zostawisz jeden cyl na chodzie silnik momentalnie gaśnie.
Wydaje mi się, że może być problem z odpaleniem.
Może i ten jeden cylinder ruszy, ale w dwuch pozostałych przez dłuższą chwilę będzie sucho. Szkoda tak męczyć silnik.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

czeresss pisze:Gdy jeden gar nie pali silnik już mocno szwankuje. Gdy zostawisz jeden cyl na chodzie silnik momentalnie gaśnie.
W zasadzie jak trzymasz na gazie to i na jednym będzie się kręcił, na wolnych owszem - zgaśnie, ale można pomagać "kopiąc w gaz".
czeresss pisze:Może i ten jeden cylinder ruszy, ale w dwuch pozostałych przez dłuższą chwilę będzie sucho. Szkoda tak męczyć silnik.
Raczej nie będzie sucho... będzie mokro :) Przy odpalaniu przecież silnik zimny i nie całość mieszanki odparowuje (m.in. na ściankach cylindrów), właśnie po to ssanie, żeby dać względnie więcej paliwa i tym samym zapewnić, że więcej paliwa (mieszanki) odparuje -- także o brak "smarowania" bym się tu nie martwił.

Wydaje mi się, że na jednym ssaniu pewnie uda się rozbujać, mimo wszystko zrobiłbym ssanie na wszystkich, ale testuj gieroy -- nie ma co teoretyzować -- zobaczymy :) :ok3
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
ODPOWIEDZ