Montaż układu korbowego S-31

Czyli konkretne porady, fotorelacje, jak wykonać daną czynność (wymiana krzyżaka, żarówki itp)
Stanisław95
Posty: 5
Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania

Montaż układu korbowego S-31

Post autor: Stanisław95 »

Witajcie
Od kilku dni usiłuję zamontować układ korbowy w silniku S-31.
Niestety pierścienie tłokowe skutecznie pokonują moje zdolności manualne.
Czy macie sprawdzone sposoby na montaż tłoków w cylindrach?
Albo może polecicie sprawdzony zakład, który podjąłby się tylko i wyłącznie osadzenia układu korbowego w kadłubie silnika?
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Na co ci warsztat. Tam też już nie wiedzą jak to się robi.....
Zacząłem opisywać, ale opis powstawał bardzo mało przejrzysty, więc znalazłem foto. Sorki za jego jakość, ale ono ma z 12 lat.

Patrz na foto. Opaski zrób z blachy i wywierć w nich otwory, aby zamiast ściskami mógł ścisnąć je śrubkami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

i najlepiej blok wez dogory nogami i wsadzaj wał od gory, znajdz sobie pomocnika zeby celowal, i delikatnie ew mlotkiem gumowym opukuj po kolei i beda sie ladnie zaglebiac,

a na poczatek to sprawdz czy te pierscienie sie mieszcza w otworze bo nie wiem co tam robiles z tym silnikiem
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Stanisław95
Posty: 5
Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania

Post autor: Stanisław95 »

Kozichwost pisze:Opaski zrób z blachy i wywierć w nich otwory, aby zamiast ściskami mógł ścisnąć je śrubkami.
Świetny patent, jutro na pewno go wypróbuję.
Dzięki serdeczne.

[ Dodano: 2019-01-08, 23:09 ]
sereniarz(atom1) pisze:a na poczatek to sprawdz czy te pierscienie sie mieszcza w otworze bo nie wiem co tam robiles z tym silnikiem
Sprawdzałem pierścienie razem z tłokami (mam 3 szlif) bez wału korbowego i wydawało się że są odpowiednio dobrane, bo poruszały się tak nie za ciężko, nie za lekko.
Jak będę robić patent z opaskami to ew. puknę gdzieś młotkiem jak radzisz.
Dzięki
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Re: Montaż układu korbowego S-31

Post autor: PYJTERSON »

Stanisław95 pisze: Czy macie sprawdzone sposoby na montaż tłoków w cylindrach?
Albo może polecicie sprawdzony zakład, który podjąłby się tylko i wyłącznie osadzenia układu korbowego w kadłubie silnika?


Drabina malarska , miotła , ścisk stolarski, linka ... patrz foto
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Normalnie pomysłowy Dobromir 😅

A patent dobry :ok3
motomania na luzie
Stanisław95
Posty: 5
Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania

Re: Montaż układu korbowego S-31

Post autor: Stanisław95 »

PYJTERSON pisze:Drabina malarska , miotła , ścisk stolarski, linka ... patrz foto
Genialny pomysł, oby w połączeniu ze ściskaczem do pierścieni i młotkiem przyniósł efekty.
Dziękuję
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Jak dobrze zrobisz zaciskacze młotek nie będzie potrzebny

Ta Pjitersona miotła wygląda jakby za chwilę miała się złamać
Stanisław95
Posty: 5
Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania

Post autor: Stanisław95 »

Kozichwost pisze:Jak dobrze zrobisz zaciskacze młotek nie będzie potrzebny
Ta Pjitersona miotła wygląda jakby za chwilę miała się złamać
Właśnie jestem na etapie dorabiania opasek zaciskowych, a zamiast miotły planuję użyć sklepowego drążka ze stali.
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

PYJTERSON - nie inaczej - ADAM SŁODOWY [kto to pamięta ,co robił ] albo MACGAJWER to jeszcze lepsza opcja temu to wszystko się układało a tak na poważnie patenty patenty to PODSTAWA PRZY REMONTACH
kombi
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Ja składałem silnik bez tych wszystkich (choć zmyślnych) narzędzi typu miotła, drabina, brzeszczoty, ściski.
Blok ułożony na baku (od strony sprzęgła) i ustawiłem do pionu.
Wał podobnie ułożony na boku.
I zaczynam składanie od 2 tłoka. Pierścienie zaciskam palcami. Gdy tylko pierścienie wejdą w otwor przechodzę do skrajnych tłoków.
Całość operacji zajęła mi 15 min.
Stanisław95 zamierzałeś szczeliny na zamkach pierścieni?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Stanisław95
Posty: 5
Rejestracja: 2018-11-20, 14:23
Lokalizacja: Suchy Las k/Poznania

Post autor: Stanisław95 »

czeresss pisze:zamierzałeś szczeliny na zamkach pierścieni?
Szczerze mówiąc to nic nie mierzyłem.
Zarówno tłoki jak i pierścienie mam fabrycznie nowe na 3 nadwymiar.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Trzeba zmierzyć luz na zamku pierścienia włożonego luzem do cylindra (bez tłoka). Nie pamiętam luzów dla Syreny, ale myślę, że 0,1 będzie ok., jak ktoś ma pod ręką książkę, to proszę mnie poprawić.
Przy zbyt małym luzie, po nagrzaniu, może nastąpić zakleszczenie pierścienia w cylindrze. Zbyt duże luzy powodują nieprawidłowe uszczelnianie pary tłok-cylinder i w konsekwencji zbyt małą moc silnika.
Luz reguluje się spiłowująć ścianki zamka pierścienia pilnikiem. Pilnik umieszczony w imadle, pierścień delikatnie trzymamy oburącz i piłujemy (ostrożnie, pierścienie są kruche!).
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Powinieneś każdy pierścień włożyć w otwór i zmierzyć szczelinomierzem luz na zamku. Dla każdego otworu osobno.
Szlif był robiony pod tłoki, a mimo to każdy tłok powinien być przeznaczony dla "swojego" otwory cylindrycznego w bloku. Tłoki mają te same oznaczenia, a po dokładnym zamierzeniu ich średnice mogą być różne (baaardzo małe różnice). Jeśli dodałeś blok do dobrej szlifierni, to powinni oznaczyć tłoki - który gdzie.

[ Dodano: 2019-01-10, 18:29 ]
Aa i jeszcze zdało by się zważyć tłoki.
Ostatnio zmieniony 2019-01-11, 06:57 przez czeresss, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

:)

A u mnie bułka z masłem 8)

Opłaca się robić starsze modele, podsuwam najpierw jeden korbowód potem drugi :P
(mobilizacja styczniowa nastała)

:wink:
Ostatnio zmieniony 2019-01-22, 15:31 przez Kangur, łącznie zmieniany 1 raz.
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
ODPOWIEDZ