Szczęki hamulcowe tył
Szczęki hamulcowe tył
Witam, zakupiłem nowe bębny na tył ( całe żeliwne, z rantem L)
czy będą do nich pasować szczęki szerokie tzn. od Żuka). Czy są jakieś szczegóły, przeciwskazania.
czy będą do nich pasować szczęki szerokie tzn. od Żuka). Czy są jakieś szczegóły, przeciwskazania.
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Ja bym powiedział, że oba czynniki mają znaczenie, choć niewątpliwie cylinderki większe.Gieroy pisze:Ale szerokie szczęki nie zwiększają siły hamowania. Liczy się tylko rozmiar cylinderka.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Tak jak sam napisałeś rozmiar cylinderka to siła docisku i wg wszelkich praw fizyki ta siła X promien bębna = moment hamujący. I wszystko inne nie ma znaczenia.Kozichwost pisze:to farcie musi być różne
Różnica pomiędzy wąska i szeroką szczęką to inna powierzchnia i przy takiej samej sile docisku oznacza to że nacisk na cm kwadratowy będzie różny, dla wąskiej szczęki będzie większy. Czyli w związku z tym wąska będzie zużywała się szybciej.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Kolokwialnie powiem - wyjąłeś mi to z ust.Gieroy pisze:Tak jak sam napisałeś rozmiar cylinderka to siła docisku i wg wszelkich praw fizyki ta siła X promien bębna = moment hamujący. I wszystko inne nie ma znaczenia.Kozichwost pisze:to farcie musi być różne
Różnica pomiędzy wąska i szeroką szczęką to inna powierzchnia i przy takiej samej sile docisku oznacza to że nacisk na cm kwadratowy będzie różny, dla wąskiej szczęki będzie większy. Czyli w związku z tym wąska będzie zużywała się szybciej.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Ja pier... ale głupoty piszecie. Z taką wiedzą już mnie nie dziwi że tyle syren jest po drutowanych i wygląda jak wygląda.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Gieroy - według Ciebie szerokość szczęki nie ma znaczenia tylko średnica cylinderka.
To hipotetycznie załóż do syreny na przód albo tył obojętne do oryginalnych cylinderków szczęki hamulcowe o szerokości szczęk do komarka a potem do tego samego układu załóż szczęki o szerokości szczęk od stara. I wypowiedz się czy nie ma różnicy.
Słusznie "Kozichwost" zauważył, że jakby mogły być w syrenie montowane z tyłu szczęki i bębny takie same jak z przodu to w PRL gdzie była unifikacja do bólu na pewno by nie pchali się w robienie innych szczęk tylko do syreny do tyłu.
To hipotetycznie załóż do syreny na przód albo tył obojętne do oryginalnych cylinderków szczęki hamulcowe o szerokości szczęk do komarka a potem do tego samego układu załóż szczęki o szerokości szczęk od stara. I wypowiedz się czy nie ma różnicy.
Słusznie "Kozichwost" zauważył, że jakby mogły być w syrenie montowane z tyłu szczęki i bębny takie same jak z przodu to w PRL gdzie była unifikacja do bólu na pewno by nie pchali się w robienie innych szczęk tylko do syreny do tyłu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
To ja odpowiem: w niczym (to znaczy jak się zmieszczą i będą się ruszały, bo ja ich nie zakładałem)CG R20 pisze:Czyli nadal nikt nieodpowiedział w czym szczęki żukowskie na tył będą przeszkadzały.
Nie ma. Super.Dawid - błądzisz, ale to nic złego, człowiek uczy sią całe życie. Jeżeli mój autorytet Cię nie przekonuje to poczytaj tutaj. Dobrze napisane i z sensem. https://brakestock.pl/news/view-rzeczyw ... owego.html Możesz skończyć czytać na zdaniu: "rozmiar klocków hamulcowych w ogóle nie wpływa na drogę hamowania samochodu"SUPER.DAWID pisze:To hipotetycznie załóż do syreny ... szczęki hamulcowe ... komarka a potem ... stara. I wypowiedz się czy nie ma różnicy.
Niesłusznie. Nawet w nędzy PRLu robili czasem coś tak jak trzeba. Zobacz pierwszy prototyp syrenki - to jest w większości Warszawa. Mogli nic już więcej nie zmieniać tylko nalepić napis "syrena" i tak zostawić a jednak dużo zmienili.SUPER.DAWID pisze:Słusznie "Kozichwost" zauważył
Akurat tu żle trafiłeś. Syrena czeressa jest najlepiej zrobioną z tych na forum i wygląda - żyleta. Moja nie wygląda super ale robię nią kilkusetkilometrowe wycieczki i daje radę. A poruszam się po wrogim terenie bez polmozbytu w promieniu paru tysiecy kilometrówSUPER.DAWID pisze:Ja pier... ale głupoty piszecie. Z taką wiedzą już mnie nie dziwi że tyle syren jest po drutowanych i wygląda jak wygląda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka