skacząca wskazówka poziomu paliwa
-
- młody syreniarz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
- Lokalizacja: trojmiasto
skacząca wskazówka poziomu paliwa
mam problem ze skaczacą wskazowką od poziomu paliwa. caly układ wskazuje prawidłowo tylko denerwuje mnie drganie. czy jakaś mądra głowa od elektryki/elektroniki poleci jakis gotowy patent na stabilizacje napiecia z czujnika aby wyeliminować drgawki ? czy mozna coś przeszczepić z innego auta lub kupic cos uniwersalnego ewentualnie podpowiedź jak takie cuś zmontować z tego co dostępne w sklepach z czesciami elektronicznymi?
- warszawa_24
- -#Junior
- Posty: 147
- Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
- Lokalizacja: Słubice FSL
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 91
- Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
- Lokalizacja: mielec
[quote="warszawa_24"]
U mnie to zjawisko wyeliminowałem kondensatorem elektrolitycznym o pojemności 10000 mikrofaradów zapiętym na końcówki wskaźnika - wskazówka nie dygoce jak stara dziewica przed nocą poślubną , tylko majestatycznie statecznie informuje szofera o stanie paliwa. Kondensator na napięcie 12 wolt - będzie miał wtedy małe gabaryty, chociaż miejsca na niego w syrenie czy warszawie nie brakuje. Nie zapomnij o prawidlowej biegunowości - bo elektrolityczne kondensatory wymagają prawidłowej polaryzacji.
U mnie to zjawisko wyeliminowałem kondensatorem elektrolitycznym o pojemności 10000 mikrofaradów zapiętym na końcówki wskaźnika - wskazówka nie dygoce jak stara dziewica przed nocą poślubną , tylko majestatycznie statecznie informuje szofera o stanie paliwa. Kondensator na napięcie 12 wolt - będzie miał wtedy małe gabaryty, chociaż miejsca na niego w syrenie czy warszawie nie brakuje. Nie zapomnij o prawidlowej biegunowości - bo elektrolityczne kondensatory wymagają prawidłowej polaryzacji.
W moim przypadku (wskazówka drgała na postoju, w czasie jazdy szalała), przyczyną był luźny zacisk dźwigni pływaka w osi czujnika paliwa. Po naprawie i wyskalowaniu kompletu czujnik-wskaźnik wskazówka zachowuje się wzorowo. W układzie nie ma żadnego opornika. Zresztą opornik nie ma zastosowana ze względu na fakt, że jak dobrze pamiętam całkowity czujnika to ok 20 ohm.
[ Dodano: 2018-05-29, 22:43 ]
A jak dobrze pamiętam, aby wskaźnik pokazał 0 lup "pełny" opór musi być 0. W przeciwnym razie (dodania oporu) nie uzyskamy pełnego zakresu wskazań.
[ Dodano: 2018-05-29, 22:43 ]
A jak dobrze pamiętam, aby wskaźnik pokazał 0 lup "pełny" opór musi być 0. W przeciwnym razie (dodania oporu) nie uzyskamy pełnego zakresu wskazań.
-
- młody syreniarz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
- Lokalizacja: trojmiasto
Podpinasz go równolegle do wskaźnika. Jeśli masz "-" na masie to "nóżkę" minusową kondensatory do styku wskaźnika gdzie masz przewód z baku. Druga nóżka pod drugi styk.
Jeśli się mylę - poprawcie.
Jeśli się mylę - poprawcie.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
czujniki poziomu paliwa do baków jak w 105 maja 0R przy pustym baku i ok 60R przy pełnym.HAZE pisze:Zresztą opornik nie ma zastosowana ze względu na fakt, że jak dobrze pamiętam całkowity czujnika to ok 20 ohm.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
jak jest pelno to stoi na bandzie jak pol to lata przez pol wskaznika jak pusto opiera sie z drugiej strony czego wiecej chciec
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- BodzioBoston
- -#Junior
- Posty: 122
- Rejestracja: 2010-08-04, 21:47
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Chciałbym się podpiąć pod temat. U mnie od jakiegoś czasu wskaźnik pokazuje cały czas full. Czy bak pusty czy pełny jest ciągle max. Stawiam, że czujnik się zepsuł, bo na przewodzie z czujnika jest 8 ohm cały czas. Problem w tym, że to syrena bosto i jak się utwierdza, że to czujnik to się do niego dobiorę.
WSK 175 '73
Komar 3 '75r
croma '07r
voyager '12
golf II '91
Komar 3 '75r
croma '07r
voyager '12
golf II '91
Kiedyś słyszałem (sam nie sprawdziłem) że sam wskaźnik też ma jakąś regulacje...
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
- BodzioBoston
- -#Junior
- Posty: 122
- Rejestracja: 2010-08-04, 21:47
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
zawiesil sie plywak, albo zardzewial )) moja jak tylko przygargalem nie miala w baku paliwa i tak zastygl plywak, musialem go wyjac i rozruszac , ale nie wiem jak bylo u ciebie, jak w jedej chwili przestal dzialac to i tak jest do wyjecia choc najpierw do przejrzenia instalacja
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Nie do końca rozumiem co masz na myśli pisząc, "na przewodzie z czujnika jest 8 ohm cały czas" -- przy 8R wskaźnik powinien pokazywać nieco więcej niż zero. Jak to było mierzone -- po odłączeniu od wskaźnika? Objaw wskazówka na full dotyczy zwykle przypadku rozłączenia przewodu z czujnikiem. Kiedy wejście wskaźnika paliwa "ZBIOR BENZ" nie jest z niczym połączone, wskaźnik po włączeniu zapłonu pokaże pełen zbiornik (a nawet wyjdzie sporo za zakres pełnego). Po zwarciu tego wejścia do masy auta pokaże dokładnie 0, po przyłożeniu miedzy masę auta a wejście wskaźnika paliwa 30R wskaźnik powinien pokazać m/w połowę.BodzioBoston pisze:Chciałbym się podpiąć pod temat. U mnie od jakiegoś czasu wskaźnik pokazuje cały czas full. Czy bak pusty czy pełny jest ciągle max. Stawiam, że czujnik się zepsuł, bo na przewodzie z czujnika jest 8 ohm cały czas. Problem w tym, że to syrena bosto i jak się utwierdza, że to czujnik to się do niego dobiorę.
Takie dodatkowe informacje:
Bak w bosto pochodzi z fiata 125p (lekko zmieniony wlew) -- na smoku są dwa konektorki -- jeden do kontrolki rezerwy, drugi to wyjście czujnika paliwa. Dodatkowo sam bak powinien być połączony przewodem z masą auta (np. przez oczko na jednej ze śrub smoka paliwa).
Nie jestem pewien, jak oryginalny bak w bosto (bo nie widziałem), ale ten od fiata (zwłaszcza te, dostępne teraz) na pewno ma w środku grodzie. Da się zamontować smok paliwa pod "złym kątem" (przekręcając całość "o jedną śrubkę") i wtedy pływak stale opiera się o grodź na samym dole i nie porusza się w ogóle.
Od któregoś roku (chyba 1990 -- poprawcie mnie w razie w) wchodziła we fiacie unifikacja czujników z tymi od poloneza -- zmienił się zarówno wskaźnik paliwa jak i sam czujnik w baku. Nowy czujnik posiada odwrotną charakterystykę (mały opór przy pełnym baku, duży przy pustym) i przedział rezystancji od 30 do ok. 300 omów.
Wskaźnik Syreny przystosowany jest do zakresu 0 - 60 omów i w dodatku 60R ma przy pełnym zbiorniku, 0R przy pustym.
Przy remoncie BOSTO / R20 kupując nowy bak do fiata (czasem oznaczany dodatkowo jako do BOSTO/R20) wraz z czujnikiem możemy się zdziwić (pomijam już to, że trzeba mu troche przerobić wlew, żeby pasował)... Przy pełnym baku wskaźnik będzie pokazywał połowę baku, a wraz z niewielkim spadkiem poziomu paliwa szybko poleci na full.
Rozwiązaniem jest poszukanie starego typu czujnika, albo wstawienie wskaźnika od poloneza / nowszego fiata.
Taka ciekawostka -- z tego co wiem, wyjście lampki rezerwy nie było nigdy w Syrenach BOSTO/R20 podłączane, ponieważ Syrena nie posiadała lampki kontrolnej rezerwy... Ale w małej glince można znaleźć jak na fotce:
To może jednak niektóre egzemplarze ją posiadały?
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
- BodzioBoston
- -#Junior
- Posty: 122
- Rejestracja: 2010-08-04, 21:47
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
SIR:
Te 8ohm mam jak odłączę czujnik od wskaźnika i zmierze na przewodzie do czujnika.
A jak odłączam czujnik od wskaźnika to wskaźnik pokazuje 0. Jak w tej pozycji włącze zapłon to wskaźnik lekko drgnie do przodu (tak ok 1mm).
Zbiornik miałem też wymieniany, ale czujnik był przekładany ze starego i tam wszystko chodziło OK.
Chyba, że coś w instalacji jest, źle podpięte bo mam alternator i minus na masie (ale w tym przypadku wsk. temp. też by świrował a jest OK.
Podejrzewam, że bak do zdjęcia będzie.
[ Dodano: 2018-08-21, 06:54 ]
Właśnie wszytko wróciło do normy, wskaźnik zaczął działać. Zamieniłem przewody na wskaźniku włączyłem zapłon potem zamieniłem je znowu, pomacałem i poruszałem jeszcze te wszystkie kabelki pod wskaźnikami i jest OK. Mam 10litrów w zbiorniku i 1/4 na wskaźniku.
[ Dodano: 2018-08-21, 07:11 ]
I znowu jest źle. jak zamienię przewody na wskaźniku włączę wyłączę zapłon i zamienię spowrotem to jakiś czas jest OK i potem nagle wskazówka idzie na full. Myślę, że to coś z czujnikiem. Mam zapasowy tylko gorzej z chęciom do wywalenia baku dla takiej pierdoły. poczekamy do jesieni.
Te 8ohm mam jak odłączę czujnik od wskaźnika i zmierze na przewodzie do czujnika.
A jak odłączam czujnik od wskaźnika to wskaźnik pokazuje 0. Jak w tej pozycji włącze zapłon to wskaźnik lekko drgnie do przodu (tak ok 1mm).
Zbiornik miałem też wymieniany, ale czujnik był przekładany ze starego i tam wszystko chodziło OK.
Chyba, że coś w instalacji jest, źle podpięte bo mam alternator i minus na masie (ale w tym przypadku wsk. temp. też by świrował a jest OK.
Podejrzewam, że bak do zdjęcia będzie.
[ Dodano: 2018-08-21, 06:54 ]
Właśnie wszytko wróciło do normy, wskaźnik zaczął działać. Zamieniłem przewody na wskaźniku włączyłem zapłon potem zamieniłem je znowu, pomacałem i poruszałem jeszcze te wszystkie kabelki pod wskaźnikami i jest OK. Mam 10litrów w zbiorniku i 1/4 na wskaźniku.
[ Dodano: 2018-08-21, 07:11 ]
I znowu jest źle. jak zamienię przewody na wskaźniku włączę wyłączę zapłon i zamienię spowrotem to jakiś czas jest OK i potem nagle wskazówka idzie na full. Myślę, że to coś z czujnikiem. Mam zapasowy tylko gorzej z chęciom do wywalenia baku dla takiej pierdoły. poczekamy do jesieni.
WSK 175 '73
Komar 3 '75r
croma '07r
voyager '12
golf II '91
Komar 3 '75r
croma '07r
voyager '12
golf II '91