Musztardowa syrena 105l

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Nie mogę się z tobą zgodzić - tradycyjnie z resztą - że maluch nie był trwałą konstrukcją. Widać, że nigdy nie miałeś. Ogólnie autko wytrzymywało bez remontu około 200 tyś. Pierwsze co padało to skrzynia, ale przez wbijanie na chama niezsynchronizowanej jedynki.
Właśnie z powodu prostoty konstrukcji i jej niezłej trwałości byli na nie chętni do samego końca produkcji. Naprawił go każdy mechanik, części kupić się dało wszędzie czy to oryginały czy rzemiosło. Drogie też nie były, wnporowaniu do cen części do zachodnich marek.
Malucha położyła ekonomia. Palił jak bym zadbany 5,5 - 6 litrów na setkę, jak nie był zadbany palił dwa litry więcej. A w 2000 roku benzyna była po 3,30. Jakikolwiek samochód na gazie palił 8 gazu po 1.10 pln
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Ile ludzi tyle różnych opinii ==ale może nie róbmy Koledze offtopu o maluchach :piwo:

P.S. Malucha nigdy nie miałem chociaż było kilka okazji do zakupu za 300-400 zł.
Z tego jednak co pamiętam po rodzinie i u kolegów był to samochód dosyć upierdliwy w eksploatacji (korozja, wyciągający się łańcuch, "kamienie", zwrotnice, fatalna jakość prywaciarskich części) nie rekompensujący tych wad np. ładownością czy pojemnością wnętrza. Dlatego produkowanych zaledwie przez 6 lat Cieniasów jeździ więcej od maluchów.
Od Syreny był mniej awaryjny ==bardziej przewidywalny ale o to nie trudno.

Pzdr
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Aleksio23
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 41
Rejestracja: 2012-11-06, 21:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Aleksio23 »

Witajcie
wybieram sie dzisiaj do garazu do syrenki może jakies fotki moze cos zaczne działać
P.S
Odnośnie malucha uważam że przy moim wzroście to auto nie nadaje sie wogóle do jazdy, kolana blokują ci kierwonice i dzwignie biegów , jak ubierzesz za duże buty to naciskasz 2 pedały na raz.... :/ :/ :/
Miałem chyba 5 maluchów głównie FL i 2 ST uważam że to auto jest bardzo wredne np bagaznik - w syrenie jest 2 razy wiekszy
przestrzeń w kabinie - istny koszmar zwłaszcza dla nóg- w syrenie jest komfort
odkręcanie gaźnika albo rozrusznika tragedia i męczarnia - w syrenie bardzo łatwy dostęp
naprawy blacharskie np błotników musisz wszystko wycinac - w syrenie mozna odkręcić

rozumiem że sa ludzie którzy mysla inaczej i kochaja maluchy mi ojciec odradzał od samego poczatku i miał racje , troche sie nauczyłem na maluchach ale utopiłem pieniadze załuje do dziś

[ Dodano: 2018-05-01, 19:53 ]
Panowie
Postanowiłem dzisiaj odkręcić nakrętke ( klucz 19 ) od ramienia zmianiacza biegów wyjołem podkładke i tulejke ale nie moge zdjąć tego ramienia w ształcie litery Z

[ Dodano: 2018-05-01, 19:54 ]
Panowie
Postanowiłem dzisiaj odkręcić nakrętke ( klucz 19 ) od ramienia zmianiacza biegów wyjołem podkładke i tulejke ale nie moge zdjąć tego ramienia w ształcie litery Z

[ Dodano: 2018-05-01, 19:56 ]
Niewiem czy ramie siedzi na stożku ale nie chce zejsc , jak szarpałem do góry był odgłos bardzo podoby do rometowskiego zmieniacza biegów
czy musze odkręcić drązek kierowniczy żeby sciągnąc to ramie w kształcie litery Z ?
jak to zdemontować?

[ Dodano: 2018-05-03, 18:20 ]
pomoże ktoś?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Siemacie ludzie!
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Niestety nie mam doświadczenia z 105L
A nie chcę Cię wprowadzać w błąd.
Poczekaj na pewno ktoś się orientuje w tym temacie
motomania na luzie
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Aleksio23 pisze:
[ Dodano: 2018-05-01, 19:56 ]
Niewiem czy ramie siedzi na stożku ale nie chce zejsc , jak szarpałem do góry był odgłos bardzo podoby do rometowskiego zmieniacza biegów
czy musze odkręcić drązek kierowniczy żeby sciągnąc to ramie w kształcie litery Z ?
jak to zdemontować?

[ Dodano: 2018-05-03, 18:20 ]
pomoże ktoś?
tam jest zwykły wieloklin. czasami to schodzi bez problemów, a czasami się trochę zaciśnie. Spróbuj przy pomocy ściągacza do łożysk.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Aleksio23
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 41
Rejestracja: 2012-11-06, 21:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Aleksio23 »

Witam po długiej przerwie :D
Pełny sukces :D
Dzieki pewnemu człowiekowi udało mi się ( spsobem z epoki ) czyli tzw łyżka do kół , wybić wsteczny bieg :D
A konkretniej wkładając łyżke miedzy rame a dżwignie
wszystkie biegi chodzą poprawnie :D
Nie ukrywam że naprawa skrzyni prędzej czy póżniej mnie dopadnie ... wiec jestem w trakcie załatwiania zapasowego silnika i skrzyni od 105l

[ Dodano: 2018-06-23, 12:51 ]
czy wie ktoś jaki rozmiar klucza do świec M 60?
Siemacie ludzie!
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Oryginalna świeca do syreny ma rozmiar 26mm.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Aleksio23
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 41
Rejestracja: 2012-11-06, 21:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Aleksio23 »

dziękuje
Okazało się że padła pompa paliwa , ja mam fiatowską
Kupiłem membrane od malucha i niewiem czy poprawinie wymieniłem
Skręciłem pojedynczą membrane z podkładkami blaszanymi krótką śrubą z nakrętką
czy dobrze to zrobiłem?
ktoś z was regenerował fiatowską pompe paliwa?
P.S.
poszukuje w PDF dużej książki Z Glinki A4 ma ktoś?
Siemacie ludzie!
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Rób tak, żeby było dobrze :devil3 Jak jest szczelna i pompuje to jest ok, możesz tam sobie dać śrubę, nita, cokolwiek byle trzymało.
Pewnie, że każdy tu na tym forum jak to nazywasz "regenerował" ponieważ do tych pomp mechanicznych typu maluch/Polonez/Fiat zestawy naprawcze były w każdym cpn i kosztowały grosze.
To nie to co teraz, że z tą elektryczną do wtrysku nic nie zrobisz, tylko wymieniaj całość.

P.S. Duża Glinka aczkolwiek niekompletna jest na chomiku. Zachęcam także do pobrania poradnika widocznego w moim podpisie ===spora część wiedzy Forum zebrana w jedną całość i podzielona na rozdziały.

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Aleksio23
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 41
Rejestracja: 2012-11-06, 21:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Aleksio23 »

mi chodzi o to że w FIATOWSKIEJ pompie paliwa była pojedyncza membrana która pasuje od malucha i teraz niewiem bo
maluch miał PODWÓJNĄ membrane przedzieloną plastikiem
i czy mam zamontowac tylko jedną membrane ?
Siemacie ludzie!
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

w maluszku są dwie wartstwy a w środku plastik, w syrenie jedna warstwa
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Membrana tego samego kształtu co z maluszka.
Pojedyncza skręcona z blaszkami będzie działać równie dobrze co zanitowana,ale...
Moim zdaniem lepiej zanitować bo na odkręcenie są duże szanse a lepiej by po silniku pod tłokiem nic nie latało.
Nit jest zdecydowanie pewniejszy.
No i pamiętaj o uszczelce pod nitem.
Aleksio23
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 41
Rejestracja: 2012-11-06, 21:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Aleksio23 »

o jakiej uszczelce mówisz?
wczoraj skeciłem dałem nową membrane i znów było to samo
Siemacie ludzie!
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Po nitem winna być uszczelka. Mała, prawie niewidoczna, ale mająca znaczenie.

W ilu wątkach piszesz o tej pompie?
Aleksio23
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 41
Rejestracja: 2012-11-06, 21:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Aleksio23 »

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 939#238939
w tym temacie związanym z pompą i tutaj z moją syrena

[ Dodano: 2018-07-08, 10:05 ]
Witam ponownie
Udało mi się zakupić jakiś czas temu fajny zestaw z OLX za 500zł zapasowy silnik do remontu , dobra skrzynia biegów od 105l , pradnica rozrusznik dobre gaźnik i pompy 8)
zobaczcie sami
https://www.olx.pl/oferta/syrena-silnik ... ec37767206
chyba dobra cena nie ? :lol: :D
P.S.
Co do mojej syreny to wczoraj odzyła po wymianie membrany i pociągneła paliwo na krótko
jednak sa kłopoty z wolnymi obrotami ale mam juz plan

Który to 3 cylinder ? ten przy kole pasowym ? czy przy chłodnicy?
musze zobaczyć czy nie są wypalone styki przerywacza ale nie wiem którego :???:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Siemacie ludzie!
ODPOWIEDZ