S-31 na wtrysku
Przedsięwzięcie bardzo intrygujące. Stroiłem trochę, pisałem o tym pracę inżynierską.
Przerabiałem silnik, kolektory dolotowe w strojonym silniku. Planowałem również założenie tzw.trąbek. Warto byłoby dorobić airboxa i w nim zmontować czujniki aby pomiary były dokładniejsze. Ja przynajmniej tak chciałem zrobić u siebie.
Ja stroiłem w czasie rzeczywistym opierając się na sondzie szerokopasmowej. Miałem zestaw podstawowy Innovate do podłączenia pod laptopa. Aktualnie mam zestaw oddzielny z obsługą dwóch sond. Jakbyś chciał kupić to bierz z USA najtaniej od producenta. W PL jest stosunkowo drogo.
Przerabiałem silnik, kolektory dolotowe w strojonym silniku. Planowałem również założenie tzw.trąbek. Warto byłoby dorobić airboxa i w nim zmontować czujniki aby pomiary były dokładniejsze. Ja przynajmniej tak chciałem zrobić u siebie.
Ja stroiłem w czasie rzeczywistym opierając się na sondzie szerokopasmowej. Miałem zestaw podstawowy Innovate do podłączenia pod laptopa. Aktualnie mam zestaw oddzielny z obsługą dwóch sond. Jakbyś chciał kupić to bierz z USA najtaniej od producenta. W PL jest stosunkowo drogo.
Re: S-31 na wtrysku
..to ja poproszę o jeden zestaw do dwucylindrowejsir pisze: Niektórzy żartowali sobie ze mnie od jakiegoś czasu, że kiedyś to i wtrysk do Syreny założę... Stało się...
Ale to chyba tylko temperatury, bo MAP musi być między przepustnicą a silnikiem. Czy może chodzi Ci o bufor łączący wszystkie przepustnice?Karpiu pisze: Warto byłoby dorobić airboxa i w nim zmontować czujniki aby pomiary były dokładniejsze. Ja przynajmniej tak chciałem zrobić u siebie.
Docelowo owszem będzie jakiś airbox i wspólny filtr montowany nad przepustnicami. Te chińskie "stożki" to po prostu szybkie i tanie rozwiązanie -- nie mają poprawiać osiągów, przynajmniej nie taki był cel --
ot były dostępne od ręki i pasują idealnie. Na pewno się ich pozbędę
W Polsce wychodzi tylko trochę drożej, na allegro można dorwać za ~850pln (np. http://allegro.pl/zegar-mieszanki-innov ... 05674.html) -- laptopa nie potrzeba bo ma wskaźnik, dodatkowo wyjście 0-5V do ECU.Karpiu pisze:Ja stroiłem w czasie rzeczywistym opierając się na sondzie szerokopasmowej. Miałem zestaw podstawowy Innovate do podłączenia pod laptopa. Aktualnie mam zestaw oddzielny z obsługą dwóch sond. Jakbyś chciał kupić to bierz z USA najtaniej od producenta. W PL jest stosunkowo drogo.
Zapomnij. Nie będziesz psuł zabytkowej dwucylindrówkiKangur pisze:..to ja poproszę o jeden zestaw do dwucylindrowej
Film z wczorajszych testów:
https://www.youtube.com/watch?v=_Szbi_A-jVw
Wymieniony MAP, zgodnie z przewidywaniami jest tylko 75-100kPa w dolocie... Ale udało się silnik rozgrzać do temperatury pracy i pobawić trochę mapą wtrysku. Mozolna praca takie strojenie "na słuch". Zakłócenia z oryginalnego układu WN powodują błędne odczyty prędkości obrotowej i położenia wału, stąd czasem strzela w przepustnice. Walczyłem z nimi już wcześniej w moim elektronicznym zapłonie ze zmiennym kątem. Tam filtrowałem programowo takie zakłócenia, ale teraz zlikwiduje przyczynę Będę zakładał kompaktowe cewki świecowe, które mam już przetestowane i sprawują się znacznie lepiej. Mają też wbudowany układ sterujący, co jest dodatkowym plusem. Trzeba będzie też dorobić jakieś mocowanie.
Cewki z POLO IV
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Kangur - tym razem muszę przyznać całkowitą rację - sirowi !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
sir ale trzycylindrówkę do zabytku też zaliczamy. Chyba, że wsadzisz ten silnik do jakiegoś współcześniaka - w co wątpię
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Trzycylindrówek jest jeszcze ci u nas dostatek
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Na maila z zapytaniem czym to oni w tym melkusie wypełniają mi nie odpisali. Prawdopodobnie zrobię tak, jak pisałem tutaj http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ht=#235921Gieroy pisze:Wiesz już czym i jak wypełnić fabryczne kanały dolotowe w bloku?
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
sir jak tam postępy w testach?
Jakieś nowe spostrzeżenia/wnioski?
Jakieś nowe spostrzeżenia/wnioski?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Póki co niewiele nowego. Silnik nie był uruchamiany od ostatniego razu. Czyli ponad miesiąc.
Przymierzam się do modyfikacji jednego z moich bloków (kanałów dolotowych) i poskładania nowego silnika, bo obecny testowy jest mocno wyeksploatowany. Czyli będzie generalka
Dodatkowo projektuję bardziej kompaktową wersję sterownika, bo obecna to partyzantka.
Przymierzam się do modyfikacji jednego z moich bloków (kanałów dolotowych) i poskładania nowego silnika, bo obecny testowy jest mocno wyeksploatowany. Czyli będzie generalka
Dodatkowo projektuję bardziej kompaktową wersję sterownika, bo obecna to partyzantka.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'