Jakaś dziwna 105...
Została.
Stoi w "nowym" garażu przerobionym ze starego budynku gospodarczego, iście PRLowski klimat przynajmniej sucho, nie pada, jest wentylacja
Były oczywiście propozycje, ale głównie zamiany. Były też głosy, że pewnie złom, bo nie opisałem cukierkowo, bo powiedziałem uczciwie wady auta.
No to tak, to złe auto przeszło w listopadzie badanie techniczne - bez taryfy ulgowej i bez znajomości. I bez problemu
Stoi w "nowym" garażu przerobionym ze starego budynku gospodarczego, iście PRLowski klimat przynajmniej sucho, nie pada, jest wentylacja
Były oczywiście propozycje, ale głównie zamiany. Były też głosy, że pewnie złom, bo nie opisałem cukierkowo, bo powiedziałem uczciwie wady auta.
No to tak, to złe auto przeszło w listopadzie badanie techniczne - bez taryfy ulgowej i bez znajomości. I bez problemu
Nigdy się nie zwróci !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Patrząc na obecne ceny 126p, 125p czy Polonezów, to mam wrażenie, że kupując 3-4 lata temu, sprzedając dziś można by swobodnie odzyskać kasę, może nawet zarobić w ekstremalnej sytuacji.SyrHarMer pisze:Nigdy się nie zwróci !
Ze Skodą jest inaczej, bo jest to totalnie niepopularne auto w Polsce, ceny nawet zrobionych aut są względnie niskie (nie liczę pobożnych życzeń na niektórych ogłoszeniach). Z drugiej strony - zdecydowanie gorzej w Polsce z dostępnością części.
Ale ja nie o tym.
Cóż, no Skoda żyje, przezimowała w garażu, a wiosną - po założeniu naładowanego akumulatora - odpaliła z półobrotu. Sam byłem pod wrażeniem.
Do zrobienia jest... to i owo. No ale jeździ
Takie fotki na zachętę
DizzyX, Z tyłu wygląda prawie jak Wartburg ! - W porównaniu do dzisiejszych Skód jak dzień do nocy ! - Ale kiedyś to były naprawdę prestiżowe samochody ! Lata lecą, a my się starzejemy - widać to nie tylko po dzieciach, ale też po samochodach !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Eeee nie pasują.
A nie da się do Skody kupić?
Jak z częściami do nich?
A nie da się do Skody kupić?
Jak z częściami do nich?
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Gumowych dawno nie widziałem, a materiałowych nie chcę. A te miałemMariusz pisze:A nie da się do Skody kupić?
Generalnie nie jest źle, ale są już części, których praktycznie nie da się kupić, albo ludzie chcą miliony za rzecz wartą 20-30 zł. Sporo gratów można ściągać z Czech i tak właśnie robiłem z niektórymi rzeczami (np. przednie kierunki do mojej).Mariusz pisze:Jak z częściami do nich?
[ Dodano: 2019-05-24, 21:11 ]
Trochę się dzieje Przede wszystkim zakończyła się druga edycja imprezy Motopiknik Konecki, którą współorganizowałem Roboty było ogrom, ale mam wrażenie, że wyszło super, zwłaszcza że reakcje są naprawdę pozytywne
No i dzięki imprezie i Bartkowi Gągolewskiemu mam parę ładnych fotek :E
Ostatnio na MoroWeteranie dokupiłem też parę gratów do Skody, między innymi kierownicę od m.in. Rapida, co prawda bez dekielka, ale kolega ma mi coś dorobić
no i kołpaki:
Generalnie długo już szukałem fajnych kołpaków do stalówek, ale ciężko jest dostać coś fajnego w rozmiarze 13 cali, bo albo są to jakieś kołpaki seryjne z innego auta (Ford/VW/Opel), albo są to współczesne uniwersalne kołpaki z plastiku cienkiego jak papier, na dodatek wyglądające słabo. Tym bardziej cieszę się, że wyrwałem oryginały ze Skody, bo na rynku ich praktycznie nie ma - przynajmniej w Polsce.
[ Dodano: 2019-05-28, 19:51 ]
Jak już pisałem - w kierownicy od Rapida brakuje dekielka. Jak zauważył Trefl, prawdopodobnie ten spasuje od kierownicy od Skody Favorit. Sęk w tym, że jeszcze niedawno było tych kierownic od groma, a obecnie nie mogę znaleźć ani jednej (zwłaszcza kompletnej) - nie ma na lokalnych złomach, nie ma na Allegro, nie ma na OLX. Zniknęły z rynku i tyle. Cóż, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i podziałać
Materiał - pleksi 3mm. Narzędzie - ploter laserowy (niestety chiński ). Efekt:
1. Dekielek w wersji "Garaż Dziadka", z logo bloga :E :E
2. Dekielek w stylu oryginału
Jakość jest jaka jest (choć na żywo wygląda to ZDECYDOWANIE lepiej), niemniej jednak ja jestem bardzo zadowolony - wszak lepszy taki dekielek niż brak dekielka
Adam Słodowy
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
AND-C, wiem, widziałem
Ale być może będę miał niebawem oryginalny dekielek od kierownicy, więc po co kupować kolejną kierownicę?
Tymczasem - robimy droższą wersję (ten wzmocniony )
[ Dodano: 2019-06-04, 18:33 ]
Jeśli chodzi o wnętrze, to powoli się "buduje", ale wrzucę fotki jak będzie temat ogarnięty
Tymczasem czegoś ewidentnie brakowało mi na kratce wlotu powietrza na słupku C... no to sobie dorobiłem
Ale być może będę miał niebawem oryginalny dekielek od kierownicy, więc po co kupować kolejną kierownicę?
Tymczasem - robimy droższą wersję (ten wzmocniony )
[ Dodano: 2019-06-04, 18:33 ]
Jeśli chodzi o wnętrze, to powoli się "buduje", ale wrzucę fotki jak będzie temat ogarnięty
Tymczasem czegoś ewidentnie brakowało mi na kratce wlotu powietrza na słupku C... no to sobie dorobiłem
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4297
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
no te wloty powietrza to ci wyszły
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Trochę czasu minęło :E
Duże info jest na blogu:
http://garazdziadka.pl/2019/09/01/aktua ... koda-105l/
A tu w telegraficznym skrócie:
Przede wszystkim - udało mi się uporać z hamulcami z tyłu - w końcu zdobyłem odpowiedni ściągacz i zdjąłem bęben po stronie pasażera. Trochę czasu zeszło, ale autko jeździ, hamuje, nie blokuje się nic... przynajmniej na razie. Zobaczymy jak będzie dalej
Po hamulcach zostały wymienione jeszcze manszety półosi (stare rozpadły się), zmieniłem także olej w silniku.
Skoro wszystko wskazuje na to, że mechanika jest ok, zająłem się wnętrzem
Na początku założyłem kierownicę z wersji GLS/130/Rapid:
Tunel środkowy założyłem już wcześniej, ale założony był mieszek drążka zmiany biegów z Faforit. Nie był zły, ale nie do końca pasował. Na szczęście udało mi się zdobyć oryginalny, do tego porządnie zamontowałem gałkę zmiany biegów (drewniana, pamiątka ), razem z ojcem zrobiliśmy wiązkę - instalację elektryczną do radia. Podpięliśmy też woltomierz, na razie bez podświetlenia.
Skoro jest radio - to muszą być też kolumienki :
Oryginalnie w tych obudowach zamontowane były szerokopasmowe głośniki GD 10-16/5/2, które... powiedzmy, że lata świetności mają już za sobą W obudowy wpasowałem jakieś głośniki no-name, które... no grają może nie jest to hi-fi, ale coś brzdąka w tle - a to mi akurat w Skodzie wystarczy może kiedyś trafię jakieś większe kolumienki, to zamontuję w nich lepsze głośniki
Jeśli chodzi o wyposażenie, to na ten moment zostało mi jeszcze zamontowanie zmieniarki CD - ale to temat na inny czas. A, no i muszę zmienić lampki podświetlania wnętrza, ale to też zabawa z wymianą wsuwek, więc trochę zabawy przy tym będzie...
Dziś dalej zająłem się wnętrzem, niestety robię na dworze i deszcz mnie przegonił... mam nadzieję, że uda mi się jednak dziś lub jutro dokończyć to co robię - i pochwalę się "w miarę ukończoną" wersją wnętrza Skody
Duże info jest na blogu:
http://garazdziadka.pl/2019/09/01/aktua ... koda-105l/
A tu w telegraficznym skrócie:
Przede wszystkim - udało mi się uporać z hamulcami z tyłu - w końcu zdobyłem odpowiedni ściągacz i zdjąłem bęben po stronie pasażera. Trochę czasu zeszło, ale autko jeździ, hamuje, nie blokuje się nic... przynajmniej na razie. Zobaczymy jak będzie dalej
Po hamulcach zostały wymienione jeszcze manszety półosi (stare rozpadły się), zmieniłem także olej w silniku.
Skoro wszystko wskazuje na to, że mechanika jest ok, zająłem się wnętrzem
Na początku założyłem kierownicę z wersji GLS/130/Rapid:
Tunel środkowy założyłem już wcześniej, ale założony był mieszek drążka zmiany biegów z Faforit. Nie był zły, ale nie do końca pasował. Na szczęście udało mi się zdobyć oryginalny, do tego porządnie zamontowałem gałkę zmiany biegów (drewniana, pamiątka ), razem z ojcem zrobiliśmy wiązkę - instalację elektryczną do radia. Podpięliśmy też woltomierz, na razie bez podświetlenia.
Skoro jest radio - to muszą być też kolumienki :
Oryginalnie w tych obudowach zamontowane były szerokopasmowe głośniki GD 10-16/5/2, które... powiedzmy, że lata świetności mają już za sobą W obudowy wpasowałem jakieś głośniki no-name, które... no grają może nie jest to hi-fi, ale coś brzdąka w tle - a to mi akurat w Skodzie wystarczy może kiedyś trafię jakieś większe kolumienki, to zamontuję w nich lepsze głośniki
Jeśli chodzi o wyposażenie, to na ten moment zostało mi jeszcze zamontowanie zmieniarki CD - ale to temat na inny czas. A, no i muszę zmienić lampki podświetlania wnętrza, ale to też zabawa z wymianą wsuwek, więc trochę zabawy przy tym będzie...
Dziś dalej zająłem się wnętrzem, niestety robię na dworze i deszcz mnie przegonił... mam nadzieję, że uda mi się jednak dziś lub jutro dokończyć to co robię - i pochwalę się "w miarę ukończoną" wersją wnętrza Skody