Lekcja historii

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Lekcja historii

Post autor: Gieroy »

Tak podobno było w 1995r.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Mój Papa w tym roku pomykał już Renaultrm 21. 88r 1,7benzyna na gaźniku. Ale mam sentyment do tego auta.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Nie podobno, tylko tak było. A myśmy mięli wtedy w domu 125p i Skodę Faworytkę. A rok później przerzuciliśmy się na Renówki- jak widać elitarna marka. :faja :majk
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

W 1995 było w Polsce ok. 7 mln samochodów osobowych. Syrenek wg. wykresu było 0.75% czyli jakieś 50 tys.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

50 tys w latach 90-tych? 3/4 pewnie poszło do huty... :F
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Do huty poszło znacznie, znacznie więcej. Te, które zostały to resztki resztek :klnie :faja
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

W latach 90 Syreny były pełnoprawnymi uczestnikami ruchu. Widywało się często gęsto mniej więcej jak teraz Skody Felicje czy Ople Astry I.
Bardzo duży był też odsetek tych rozwalonych ===graty na parkingu, na złomie, pocięte nadwozia pod garażami, przy śmietniku, w lesie. Cała masa kombinacji alpejskich.
Zresztą wtedy był to wóz w cenie roweru Wigry, 500.000 - 3 mln zł. Ludziska kupowali na dobicie a o remontowaniu nikt nie myślał. To samo przechodzą teraz Tico.
95 to wspaniałe czasy, w mentalności ludzi jak i w naszym otoczeniu zdecydowanie więcej było jeszcze PRL-u niż dzisiejszego zgniłego kapitalizmu. Wtedy prawie nikt nie znał wycieczek po całotygodniowe zakupy do marketu, płacenia kartą, zakazu palenia i mycia pojazdów w miejscach publicznych, 10-ciu minut reklam na 7 minut programu, podziału mieszkań na "sypialnie" z wielkim rozj*banym łóżkiem i "salon z aneksem kuchennym". Od pojazdu wymagało się mniej, stanowił narzędzie rekraacji do wyjazdów z rodziną a nie jak obecnie narzędzie w wyścigu szczurów kapitalistycznego wyzysku, przebiegi po 60 kkm rocznie nikogo nie dziwią.

U nas w 95 stary miał jeszcze Borewicza MR83 chociaż za rok sytuacja uległa zmianie na VW Santanę '87 w klekocie. Wujek miał Dużego Fiaciora z ostatnich lat produkcji, gruby metalowy znaczek FSO.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

KIEROWCA pisze:W latach 90 Syreny były pełnoprawnymi uczestnikami ruchu. Widywało się często gęsto mniej więcej jak teraz Skody Felicje czy Ople Astry I.
Bez przesady, w latach 90 tych Syreny były już rzadkością.
KIEROWCA pisze:
niż dzisiejszego zgniłego kapitalizmu.
Nie dostrzegam aby u nas panował kapitalizm.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Mikrusiarz pisze:
KIEROWCA pisze:W latach 90 Syreny były pełnoprawnymi uczestnikami ruchu. Widywało się często gęsto mniej więcej jak teraz Skody Felicje czy Ople Astry I.
Bez przesady, w latach 90 tych Syreny były już rzadkością.
W większych miastach być może tak a tym bardziej na południu Polski gdzie każdy ma kogoś w USA.
U nas na prowincji (Kętrzyn i okoliczne wioski) właściwie do końca lat 90 zdarzały się parkingi na których stały po 2-3 Syreny. Niestety one wymierały z dnia na dzień. Nikt ich nie mył, nie uzupełniał listew czy kołpaków. Często jeździli nimi ludzie biedni, zarabiający minimalną krajową których nie stać było na utrzymanie samochodu, stąd odwalający druciarstwo. Typowy kierowca Syreny w tamtych latach to wąsaty Janusz w mokasynach do wycieraków marmurków i sraczkowatej tureckiej skóry. Może być też sweter ze szpicem, orłem i napisem boys. Właściwie żadna nie doczekała masowego importu prestiżów z reichu po 2004 roku.

O ile maluchy i Polonezy okupowały betonowe parkingi spółdzielczych blokowisk to Syreny najczęściej widywane były wśród poniemieckich ruder i składzików. A bywały też i takie sytuacje że jedna jeździła np. z błotnikami nie pod kolor a obok stały jeszcze dwie zdekompletowane na części po dach zawalone jakimiś gratami z piwnicy.
B. często znajdowały się pod stałym nadzorem ludzi swoją aparycją przypominających tych z Drogi bez Powrotu, już za samą próbę zbliżenia się do Syren można było oberwać kamieniem.
Wraz z odejściem Syren wyginęła także tamta klasa ludzi. Już nic nie dłubią, nie stawiają wraków na kołkach, starzy mają po 70-80 lat a młodzi rozjechali się po świecie.
Ostatnio zmieniony 2016-09-25, 11:23 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 1 raz.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
DizzyX
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-17, 16:10
Lokalizacja: Końskie

Post autor: DizzyX »

KIEROWCA, tak samo u mnie, pamiętam jeszcze w szkolnych latach (a była to końcówka lat 90!) jak siedzieliśmy w szkole, a z okien mieliśmy widok na garaże i bardzo często było widać jeszcze jeżdżące Syreny. Nawet pamiętam jedną konkretną, którą jak widziałem to zawsze wspominałem że "jak będę miał prawko to kupię sobie Syrenkę" :D
Dzisiaj u mnie w miasteczku nie znajdziesz żadnej Syrenki, ale jest parę maluszków jeżdżących na co dzień - wczoraj spotkałem trzy, którymi jeżdżą starsi ludzie ("przejściówka" z ST na FL, FL i elegant).

Natomiast w Pińczowie, skąd pochodzi moja żona, jest totalne zagłębie takich dziadkowozów. Co prawda Syreny raczej tam się nie ujrzy już... ale stare maluchy, wszelkie Poldki (Caro, Atu, w Plusie i "bez plusa"), Skody Favorit są po prostu na porządku dziennym :grinser ot, taki region.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

KIEROWCA pisze:
Już nic nie dłubią, nie stawiają wraków na kołkach,
he he nie dłubią po blokowiskach bo wymyślono po to straż miejską aby dręczyć naród i odebrać resztki wolności a i koncerny dbają aby nikt nie tknął auta
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Czyli remonty na własnych posesjach :majk
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

KIEROWCA pisze:starzy mają po 70-80 lat
wydaje mi się że dziadki z lat 90-tych to mają już więcej 85-100 lat o ile jescze żyja
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

to ja jednak wole ten zgnily kapitalizm
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

PRL w 80% był zgniły. To fakt i chyba nie ma co tu dywagować. Ale te 20% to:
1. Sąsiedzka pomoc.
2. Ludzie ( przynajmniej na wsi) się znali - każdy każdego. Teraz mało kto wie kim jest sąsiad.
3. Mniej zawiści.
4. Więcej sympatii.
5. Garaże wypełnione częściami, bo jak nie można było kupić w "Auto-części" za rogiem, to trzeba było homikować co się trafi ;-)
6. Brak telefonów komórkowych.


I wiele wiele innych przykładów można podać.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
ODPOWIEDZ