Problem z uruchomieniem silnika s31

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

Karol

Problem z uruchomieniem silnika s31

Post autor: Karol »

Ludzie! Ratujcie!!!
Kupiłem w końcu silnik do mojej 105, po remoncie, troche postał, ale jest wszystko ok, super kompresja, nawet dotarty:)
Założyłem go, wszystko podłączyłęm i zacząłem uruchamiać. Ustawiłęm zapłon, założyłem sprawdzony gaźnik i dupa... Tzn, czasem zapali, ale bardzo "czasem" i jak zapali to chodzi łądnie, wkręca sięłądnie w obroty, a le nie ma siły rudszyć, a jak rusza to gaśnie. Podobnie jest w ogole jak siępuszcza sprzęgło na luzie :(((
Mam pewną myśl : bo poolektor ssący uszczelniłem samym czerwonym silikonem i przykęciłęm do kadłuba. I jesna śruba mocująca kolektor jesturwana - ta skrajna od góry :( Może jakbym zrobił uszczelkę - np. ze skóry i przykleił silikonem to by pomogło ? I sam gaźnik do kolektora też uszcelniłem samym silikonem... Możę dostaje się fałszywe powietrze, czasem się uda zaskoczyć, a czasem nie... a jak zapali to nie ma mocy :(
Aha, jest przebicie na jednym z przerywaczy - kndensator zroibł wysiadkę - ma to jakiśwpływ???
To chyba tyle :)
Dzieki za wszelką pomoc :)
Może dzięki wam moja 105 ( w galerii jest - Karol z Wołomina) ruszy...
Barzo bym chciał... a czekam już prawie 3 lata :)
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Hmm postaram się pomóc... ale faktycznie z tego co piszesz, trochę ciężko wywnioskować co jest nie tak... No ale do rzeczy...
Skoro ustawiłeś zapłon, to chyba nie ma sensu się rozpisywać o tym, przypomnę tylko, że wg fabrycznych ustawień 4 mm przed GPZ to ustawienie dla paliwa 78 oktanowego, dla 95 powinien byc trochę przyspieszony, jakies 4,8 mm. Ale generalnie na początek ustaw 4 mm jak już będzie wszystko inne ok, to będziesz mógł ew. to poprawić... Jeśli chodzi o kondensatory, to najlepiej wymeń wszystkie na nowe, nie są drogie około 5 zł (mogą być np. do malucha). Nie zaszkodzi też przeczyścić styki przerywaczy, ale to najlepiej przed ustawieniem zapłonu. Styki powinny też dobrze ze sobą przylegać w miare możliwości na płasko, a nie brzegami. Przebicie na kondensatorze ma spore znaczenie, bo przez to na danym cylindrze mogą zbyt często wypadać zapłony lub w ogóle może nie być dobrej iskry, przez co praktycznie jest ciągnięty jałowo. Z właśnego doświadczenia wiem, że jak nie pracuje jeden cylinder, to silnik jest strasznie słaby i mułowaty, trzeba kręcić do wysokich obrotów żeby w ogóle dojechać, jeśli poracuje tylko jeden cylinder, to faktynie nie da się ruszyć (no prawie). To czy któryś nie pracuje można zdiagnozować nawet na słuch, jeśli pracują dwa to silnik chodzi zbyt równo, nie ma prawie tego charakterystycznego pyrkania, bo silnik pracuje tak jak by pod obciążeniem, a to obciążenie stanowi właśnie ten jeden ciągnięty jałowo tłok... jeśli pracuje na jednym, to chodzi dużo równiej i jest nawet problem z wkręcaniem na obroty. Polecałbym zatem wyczyścić dobrze przerywacze lub założyć nowe jeśli masz możliwość, możesz też założyć nowe od wartburga, nie są drogie (jakies 6 zł) i są dostępne w sklepach z częściami wartbutg/traban. Jak je założyć na mojej stronce. Potem powinieneś też przeczyścić świece i przed wkręceniem sprawdzić czy jest na nich dobra iskra, po kilka razy na każdej, jeśli pojawia się czasem lub od czasu do czasu nie ma, to sprawdź inną siecę, jeśli na wszystkich będzie tak samo sprawdź inną świecę, obojętnie od jakiego samochodu byle by była nowa lub w miarę nowa, jak na tej będzie wyglądało podobnie, to przerywacz lub jeśli jest nowy, to kondensator lub cewka. Nie spiesz się z tą robotą, powoli zdiagnozuj wszystkie układy zapłonu dla poszczególnych cylindrów i doprowadź do takiego stanu aby mieć dobrą i pewną iskrę na każdej świecy. Potem możesz nawet na świecach ustawić nieco większą szczelinę 0,7 - 0,8 mm (fabrycznie 0,6). Wtedy możesz uskład poskładać i spróbować odpalić. Jeśli nadal nie przyniesie to rezultatów, no to chciał nie chciał musisz się gaźnikiem zająć. Jeśli chodzi o uszczelki, to myślę, że jak powierzchnie dobrze przylegają i dobrze poprzykręcałeś śruby oraz dałeś cienką warstwę silikonu, to nie powinno się dostawać lewe powietrze. Jednak uszczelki nie zaszkodzą, bo to one własnie pomagają uszczelnić nierówności powierzchni. Urwaną śrubę powinieneś jakoś usunąć i zastąpić nową. Wykręcenie takiej śruby jest mozolne, ale nie jest niewykonalne, wiem bo wydłubywałem urwaną śrubę głowicy. Dzień roboty ale się udało. No i sam gaźnik, jeśli go nie regulowałeś, przede wszystkim powinieneś go rozkręcić i wyczyścić wszystkie dysze, sprężonym powietrzem. Wypłukać całośc w benzynie, potem poskładać i ustawić na fabryczne ustawienie, jest opisane w książce glinki, ew. jeśli nie posiadasz, to są materiały na stronach (chyba nawet na tej) o regulacji gaźnika... No i jeśli to nie pomoże, to cóż... cięzko będzie stwierdzić na odległość, choć pewnie gdybym się zagłębił osobiście, to myślę, że bym znalazł co jest nie tak. Czasem pokrywa się kilka usterek, wtedy ciężko stwierdzić co jest grane, bo domniemane usunięcie jednej nie daje widocznych rezultatów. Acha, świece też jest dobrze założyć nowe, tylko jest pewien problem, bo oryginalne świece, nie są już produkowane i te które czasem się da dostać, są po prostu stare i okazuje się że na początku chodzą dobrze, a po kilkuset kilometrach, zaczynają się znów kłopoty z odpalaniem i mocą. Ja osobiście mam redukcje i zakładam świece te same co do fiata/poloneza (bo nawet dostaje używane na darmo i jeszcze kilkaset km na nich orbię :) Jeśli zaś chodzi o bardziej długoterminowe usunięcie kłopotów z zapłonem, to polecałbym założenie modułów elektronicznych, tyle że to jest wydatek około 200 zł jednorazowo, ale myślę, że nawet się w miarę szybko zwróci, jeśli nie w paliwie, to w czasie i nwerwachj poświęconych na okresowe czyszczenie przerywaczy i regulację zapłonu... Życzę powodzenia i napisz jakie rezultaty
Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Drogi Karolu, przede wszystkim sproboj to wszystko pouszczelniac tylko WLASCIWYMI DO TEGO CELU USZCZELKAMI :o :idea:
Co do tego kondensatora to oczywiscie, ze ma wplyw jesli jest przebicie :idea: przynajmniej mi sie tak wydaje :)
W kazdym razie radzilbym wymienic kondensator... i oczywiscie uszczelnienie na linii gaznik-silnik i silnik-kolektor :idea:

To by chyba bylo na tyle 8)

PS. Masz wlasciwie ustawiony zaplon :?: :?: :?:
Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Do Franki: Mozesz cos blizej napisac o tych modulach elektronicznych :?:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Karol

Post autor: Karol »

Wielkie dzeiki za pomoc!!!
GHm, mój plan jest nastepujący - miałem zamiar pobawić się z hamulcami jeszcze przed świetami, ale angina nie wybiera... cóż, muszę wymienić przegub homokinetyczny od lewej strony i wymienić gumy na lewym przednim cylinderku hamulcowym, bo mi płyn tamtędy wyciekł...

Jak już maszyna będzie hamować spróbuję pogadaćz facetem, który robi wartburgi i moze zrobi tak, by wszystko chodziło cacy.

Hm, kupie nowe świece - też mam przejściówki, założe nowy filtr powietrza - kosztuje 8,50 i pasuje od skody 100. Może założyć jeszcze nowe przewody zapłonowe? Mam kupione jeszcze do Żaka silikonowe. Które są lepsze? Silikonowe, czy te standardowe?
I jak jest z tymi przerywaczami od wartburga? Czy można prosićo jakieś dokładniejsze namiary na stronkę??? ;)
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Żeby założyć przerywacze od wartburga, trzeba troche przerobić płytki pod przerywacze, tj. wybić ten bolec na którym pracuje normalny ślizg, oraz nawiercić drugi otwór do śrubki regulacji szeliny oraz go nagwintować... Moja stronka: www.syrenkga.frankiego.prv.pl
A co do przewodów wysokiego napięcia, to ja mam od długiego czasu silikonowe, bodajże z fiata 126, bo były dwa komplety po dwa przewody, ale i tak pocięte i dostosowane do potrzeb. Z nimi trzeba tylko uważać, żeby nie naciągać i nie przerwać rdzenia... a tak moim zdaniem są lepsze od miedzianych...
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Mozna kupic nowe swiece do Syreny :!: Model jak sie nie myle to Iskra M60 lub M75, wystarczy w sklepie powiedziec, ze potrzebujesz swiec do Syreny lub Wartburga a i tak juz beda wiedzieli...
Przynajmniej u mnie tak jest :D

PS. Po co od razu robic redukcje na swiece od poldasa :?: :o
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Ingerując w silnik musimy pamiętać o tym, aby "nie przesadzić".
W w pierwszej kolejnosci zajmiemy się głowicą. Na głowicy możemy uzyskać około 1 do 4 KM. Głowicę należy splanować, czyli obniżyć każdą jej płaszczyznę o wartość od 1 do 4mm, ale nie więcej, ponieważ stopień sprężania nie może przekroczyć 10,5 MPa, ponieważ będzie występował samozapłon ( po wyłączeniu silnika będzie pracował on dalej), co wpływa również na podwyższenie temperatury pracy silnika i jego przegrzanie.

Niewiele daje zastosowanie świec zapłonowych cztero elektrodowych, więc nie ma co zawracać sobie tym głowy. :o

Zdjęcie tłumika z silnika dwusuwowego na POWODUJE ZMNIEJSZENIE MOCY :!: Trudno w to uwierzyć, ale to prawda. Także zastosowanie innego, niż fabryczny układu wydechowego może zaowocować niekorzystnymi zmianami w charakterystyce silnika. Wszyscy zajmujący się zwiększaniem mocy dwusuwów wiedzą doskonale, jaki wpływ na moc silnika może mieć banalna zmiana polegająca na zmianie łuku rury wydechowej, nie mówiąc o bardziej złożonych modyfikacjach. :o Kiedy się o tym czyta, widać dopiero, jak wielkie pole do popisu inwencji tuningowców daje dwusuw.

Odradzam ingerencję w dysze gaźnika, ponieważ są one dobrane fabrycznie i zwiększenia lub zmniejszenie wpłynie nie korzystnie na pracę silnika i moc. Możemy jedynie zaostrzyć do szpica część przepustnicy, która kieruje się ku dołowi po otwarciu, czyli po wciśnięciu gazu, co wpłynie na zmniejszenia zawirowań mieszanki wpadającej do króćca ssącego.

Pozdrawiam :D
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

KIEROWCA pisze:Do Franki: Mozesz cos blizej napisac o tych modulach elektronicznych :?:
Sorki nie zauważyłem wcześniej tego posta. O modułach znajdziesz na stronce http://www.republika.pl/digitech2/spis.html również kontakt do gościa który się tym zajmuje, czyli produkcją i sprzedażą. Myślę, że takie moduły robione z wieloletnim doświadczeniem tą chyba pewniejsze niż jakiekolwiek robione własnoręcznie...
Awatar użytkownika
Wario_men
Posty: 9
Rejestracja: 2005-03-04, 22:24
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Wario_men »

Dzieki 8) i Wesolych Swiat :o
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

:D POZOSTAJE MI TYLKO ZGODZIC SIE Z PRZEDMOWCA...
POZDRAWIAM
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Jak rozumiem, Syrena ma prawie taki sam silnik jak wartbi, a wiec nadaja sie do montazu elektroniczne uklady zaplonowe od wartburga :?: :idea:

Pozdrawiam i Wesolych Swiat :o 8)
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
CyPek

Post autor: CyPek »

Ok widze ze znacie sie nieco na dwusuwach. Wiec moze poradzicie cos na to. Po odpaleniu wogole nie trzyma niskich obrotow jak puszcze gaz to albo troche popryka albo odrazu padnie. Stan ukladu zaplonowego oceniam na calkiem dobry. Wszystkie swiece daja iskre a krecac wkretami skladu mieszanki lub otwarcia przepustnicy silniczek nie reaguje ( bo nie moge mu zmniejszyc obrotow bo gasnie) Dysze biegu jalowego sa czyste Jedynym mankametem jest nieszczelnosc pierscieni uszczelniajacych na kole pasowym układu korbowego (wyciek niewielkiej ilosci paliwa z pod aparatu przerywaczy) czy takie pierscienie da sie gdzies zakupic lub zamienic na uszczelke gumowa lub czy mozna je jakos hermetykiem potraktowac czy tez nie no i czy one wplywaja na taka prace silnika
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

Czy ten wyciek masz od dawna ??miałem to samo
mi auto kiedyś nieasmowicie kulało, gasło, na świece nie dochodziło paliwo, a wyciek spod aparatu miałem niesamowity, ciekło jak z druślaka, W moin przypatku ookazało sie ze mam walniętą uszczelke przy kolektorze ( tą przy bloku). Wymieniłem ją pare miesięcy temu i do dzisiejszego dnia jeszcze nie poleciała mi nawet kropelka paliwa spod aparatu ( pierścieni nie wymieniałem). Zobacz w jakim stanie masz uszczelki
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

KIEROWCA pisze:Jak rozumiem, Syrena ma prawie taki sam silnik jak wartbi, a wiec nadaja sie do montazu elektroniczne uklady zaplonowe od wartburga :?: :idea: 8)
No cóż, teoretycznie tak, ale gdy przyjżeć się dokładniej, to okazuje się że apoarat od warczyburga jest znacznie większy, z resztą jeśli masz jakiś sklep wartburg/trabant pod nosem to możesz iśc się zapytać i zobaczyć że płytka od warczyburga jest sporo większa. No ale nie twierdzę że nie jest to problem do rozwiązania, tyle tylko, że o tych układach w trabim/wartburgu słyszałem niedobre rzeczy więc nie wiem co o tym myśleć, choć sam miałem już w sumie zrobiony aparat optyczny i moduł do niego, ale jeszcze przed poskładaniem wyszło kilka mankamentów i jak na razie jest przy tradycyjnym układzie.

A jeśli chodzi o uszczelniacze między komorami korbowymi, to fatalna sprawa jeśli przepuszczają. Nie wiem niestety czy możnba kupić... Ja pamiętam tylko że miałem ten problem z wyciekami, ale jak pierwszy cylinder nie palił, wtedy wyciekało... dziwne troche... prawda... Ale jeśli uszczelniacze między poszczególnymi komorasmi nie trzymają lub tylko w minimalnym stopniu, no to faktycznie silnik nie ma prawa chodzić dobrze :/ to i tak że w ogóle się odzywa...
ODPOWIEDZ