Świąteczną syrena 105
Panowie podpowiedzcie co moze być z tym gaźnikiem. Wiem, że najlepiej kupić nowy z epoki, nad czym będę się zastanawiał później, ale chce odpalić i chociaż zobaczyć jak biegi wchodzą. Pisze ponownie. Jak wstrzykne paliwo pod świece, to odpala i chwile chodzi. Zalewając komorę pływakowa nic nie ubywa. Dodam, że nie zakrecam wieczka od komory pływakowej. Jak to jest opisane w glince to dopiero zobaczę, ponieważ wczoraj zamowilam 2 ksiazki
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
Nie musi być pokrywy komory pływakowej, żeby silnik pracował. Jak daje oznaki po zastrzyku paliwa pod świece(chociaż ja osobiście polecam podlewać prosto do gardzieli, po ściągnięciu filtra powietrza nalewać do kolanka- jest znacznie szybciej i dolewając po trochę silnik może stale pracować)
Jeśli w takim przypadku zapala, a mimo wszystko nie ciągnie z komory pływakowej, to mogą zatkane być dysze:
a) główna- po dodaniu gazu zamiast wkręcać się na obroty robi buuuuu i gaśnie. Dysza ta znajduje się z boku, na samym dole komory pływakowej. Wykręcana z zewnątrz, mosiężna na klucz.
b) wolnych obrotów- jeśli po dodaniu gazu wkręca się na obroty, ale nie trzyma wolnych. Ona znajduje się u góry gaźnika, również mosiężna, można ją odkręcić albo małym kluczykiem, albo płaskim śrubokrętem.
Z tym, że jeśli któryś cylinder będzie pracował słabo, a po takim długim postoju jest niemalże pewne, to wolnych obrotów i tak może nie być. Na tym etapie nie ma co się tym przejmować
Przestudiuj na spokojnie glinkę jak do Ciebie dojdzie, nie zrażaj się, a zobaczysz jakie to wszystko jest proste
Jeśli w takim przypadku zapala, a mimo wszystko nie ciągnie z komory pływakowej, to mogą zatkane być dysze:
a) główna- po dodaniu gazu zamiast wkręcać się na obroty robi buuuuu i gaśnie. Dysza ta znajduje się z boku, na samym dole komory pływakowej. Wykręcana z zewnątrz, mosiężna na klucz.
b) wolnych obrotów- jeśli po dodaniu gazu wkręca się na obroty, ale nie trzyma wolnych. Ona znajduje się u góry gaźnika, również mosiężna, można ją odkręcić albo małym kluczykiem, albo płaskim śrubokrętem.
Z tym, że jeśli któryś cylinder będzie pracował słabo, a po takim długim postoju jest niemalże pewne, to wolnych obrotów i tak może nie być. Na tym etapie nie ma co się tym przejmować
Przestudiuj na spokojnie glinkę jak do Ciebie dojdzie, nie zrażaj się, a zobaczysz jakie to wszystko jest proste
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
-
- -#Junior
- Posty: 143
- Rejestracja: 2012-12-23, 11:33
- Lokalizacja: Leszno
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Zadam może trochę głupie pytanie a czy śrubki pod komorami wałowymi masz wkręcone? Bo jakoś mi to śmierdzi brakiem podciśnienia.
A pompa paliwo normalnie tłoczy paliwo?
A pompa paliwo normalnie tłoczy paliwo?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Śrubki pd komorami walowymi wykrecalem w celu sprawdzenia czy silnik nie jest czymś zalany, ale ponownie je wkrecilem. Nie mam podłączonej pompki paliwa. Wyjalem pływak nalalem połowę komory pływakowej paliwa, podlalem paliwo pod świece i odpalalem. odpaliła. Wypaliła to co w cylindrze, a z komory pływakowej nic nie ubyło. Dodam jeszcze że mam zdemontowany filtr powietrza. Czyszczące gaźnik wszystko wydawało się drozne. Jak odpali na paliwie podlanym pod świece to prawidłowo reaguje i na ssanie i na gaz.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
No to jeśli wszystko dobrze zrozumiałem załóż pompę paliwową, albo przynajmniej zaślep na szczelnie otwór po pompie. Znajdź iskrę na 3 cylindrze i powinna zacząć ciągnąć paliwo.
Według mnie tylko 2 cylinder wytwarza za małe podciśnienie, żeby zassać paliwo.
Według mnie tylko 2 cylinder wytwarza za małe podciśnienie, żeby zassać paliwo.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Jak ciągnie powietrze to powinna i wyssac paliwo z komory pływakowej, łaski nie robi. Tam jest ciągle coś zatkane. Proponował bym rozebrać gaźnik "w mak" wszystkie kanały dokładnie wyczyścić patyczkami i czym się da byle by skutecznie i nie poharatać ich, porządnie wymyć środkiem do czyszczenia silników, przedmuchać i dopiero poskręcać do kupy.
Dziś nastąpił przełom. Jeszcze raz przeczyscilem gaźnik i uszczelnilem na połączeniu z kolektorem. I odpaliła na małym obiegu. Niestety nadal na 2 cylindrach bo okazała się uszkodzona cewka. Jak odpaliła to nie mogłem oprzeć się pokusie i zrobiłem mała przejażdżkę. To znaczy wyjechał em i wjechalem do garażu
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Przyjemne nie bardzo do opisania jest uczucie jak po długim postoju zagada Syrena.
Czyli po zmianie cewki zagadała na wszystkie?
Czyli po zmianie cewki zagadała na wszystkie?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
wydaje mi się że jak bym założył nową cewkę, to poszła by na wszystkich, ponieważ przerywacz daje iskrę. Jednak pewnie po takim postoju coś ze sprzęgłem się stało, bo ciężko wbić bieg i ma mało mocy. z trudem przejechałem przez próg w garażu. Już nie będę kombinował. Teraz będzie dalsza część rozbiórki. Dodam tylko, że hamulce ma dobre
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Nie koniecznie sprzęgło choć jego wykluczyć się nie da. Bardziej obstawiał bym skrzynię biegów. Nie wiadomo ile ma oleju i w jakim stanie jest olej. Ja jak rozkręciłem moją skrzynię to było w niej tyle brudu, że sam się zdziwiłem z kąt on się tam wziął.
W miarę rozkładania zobaczysz.
[ Dodano: 2016-01-24, 09:14 ]
A może się okazać, że jak uruchomisz ją na 3 cylindry to i wszystko z jazdą wróci do normy.
W miarę rozkładania zobaczysz.
[ Dodano: 2016-01-24, 09:14 ]
A może się okazać, że jak uruchomisz ją na 3 cylindry to i wszystko z jazdą wróci do normy.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r