Świąteczną syrena 105

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

Motonita to by powiedział; wąch wąch Laczkiem mi tu jedzie.
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Pasjonat. Oranżada jest jak najbardziej, ale chyba po 50 groszy już.....
A do właściciela Syrenki - jakie ty simeringi chcesz w silniku przeglądać?
Kibicuję, podstaw jednak pod tą karoserię coś solidniejszego, bo nie dożyjesz końca tego remontu
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

Nie lampy się za słówka. Zdjęcia były robione zaraz po wyjęciu ramy. Myślę czy postawienie na oponach wystarczy? Niestety w jednym garażu stoi Lada a w drugim mam firmę, więc obecnie nie mam gdzie schować karoserii.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Maciej HYsa pisze:Motonita to by powiedział; wąch wąch Laczkiem mi tu jedzie.
Przychyliłbym się do stwierdzenia Maćka :grinser
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Sory, ale trochę wygląda to wszystko na remont "rozbieracza" :F
Pojazd masz rozłożony na czynniki pierwsze... i to była najłatwiejsza część zadania.

Teraz "tylko" to wszystko zregenerować i poskładać :o
Z doświadczenia wiem, że doprowadzenie do stanu używalności nawet roweru czy maszyny do szycia przytarganych ze złomu to nie jest takie hop siup a co dopiero samochodu...

Z ilu podzespołów składa się rower a z ilu samochód?
I nie mówimy o profesjonalnej renowacji na blysk tylko o wyremontowaniu, żeby nadawał się do jazdy...
Zwykle trzeba dać nowe wianki, baryłki torpeda, wymienić dętki, wycentrować przynajmniej tylne koło, dokupić lampy jeśli nie przepinamy bateryjnych do kilku rowerów.
I tak rower ze złomu za 15 zł, żeby dało się normalnie jezdzić wyniesie 200 + nakład pracy i czasu.

Poskładanie tego wszystkiego do wakacji, jeśli się przy tym normalnie pracuje, do tego w takich warunkach polowych ===delikatnie rzecz ujmując nierealne. Każda czynność przy samochodzie zajmuje czas. Nawet standardowe robienie zaprawek po zimie np. na drzwiach i nadkolach. Jednego dnia szlifujemy i miniujemy ale później z minią trzeba z tydzień pojeździć przed nałożeniem właściwej farby. Jeśli dodatkowo szpachlujemy ten czas się wydłuża. No a gdzie masz naprawę i uzbrajanie całego nadwozia?

Nie piszę tego złośliwie tylko na podstawie chłodnej, obiektywnej i bezstronnej oceny.
Pzdr
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Jak chcesz zdążyć do wakacji to musisz zacząć już skręcać ją do kupy
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

Pytanie do osób które mają to już za sobą. Wiem że było już na forum i różnie piszecie. Aż sam już się w tym pogubiłem. Chodzi o zabezpieczenie, pomalowane rami i części podwozia takich jak wahacze itp. Czym to zrobić. Zdecydowałem że po oczyszczeniu ramy pójdzie na nią r-stop z app i podkład epoksydowe. Tyle pewnych ustaleń. Myślałem o położeniu dalej baranka z app, ale piszecie, że jego też trzeba pokryć lakierem.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Najszybciej najprościej piaskowanie ramy i lakier proszkowy. Ważne jest to, że graty będą leżały w lakierni a ty w tym czasie będziesz mógł zabrać się za coś innego
klima87
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 57
Rejestracja: 2017-01-16, 20:59
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: klima87 »

u mnie rama i spód wymalowane lakierem strukturalnym raptor, myślę że będzie to ok.
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

Minął tydzień od zabrania się poważnie do pracy. Aktualnie prawie wszystko podzespoły ramy są przygotowane do malowania. Niestety opór postawiły zwrotnice. Z jednej nie mogę zdjąć piasty i sworzni. Dziś udało mi się wyczyścić skrzynie. Jeszcze tylko wymiana simeringow i oleju. Zdjęcia dodam później. Teraz pytanie bo nie mam glinki pod ręką. Jak wymienić simering od wodzika zmiany biegów, dużo trzeba rozebrać? I do czego służy kruciec centralnie na środku skrzyni biegów na górze przykryty metalowym kapturkiem? Mam tam upchana jakaś siatkę, to ma być filtr oleju?
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ten króciec to odpowietrznik i przez niego (po wykręcejniu) najwygodniej wlewa się potem olej.
Żeby wymienić uszczelniacz na wybieraku, odkręcasz jego dekiel i widełki z wybieraka, wyciągasz wałek i tyle.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

Dzięki za odpowiedź. A czy w tym odpowietrzniku powinna być ta metalowa siatka, czy wywalić ja? Jakieś pomysły na zdjęcie piasty że zwrotnica? Ściągacz, młotek ani podgrzewanie nie dają rady. Tak samo górny sworzeń zapieczony
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

W odpowietrzniku i powinna i nie powinna być siatka. Ja w skrzyni od wczesnej 104 siatkę mam. W skrzyni od 105 już fabrycznie siatki nie było.
Żeby wymienić zimering od dekla wybieraków albo musisz ściągnąć to ramie do którego masz przykręcone wodziki. Albo musisz ściągnąć dekiel i go rozłożyć. Niestety trzeba go rozłożyć w strzępy bo wyciągnięcie samego pionowego wybieraka jest możliwe ale zajmie więcej czasu i nerwów niż po ściąganie wszystkiego.
Do piasty przykręć ściągacz naciągnij go do maximum tak ze będziesz miał wrażenie, że zaraz pęknie. Następnie weź młotek i walnij z całej siły w śrubę ściągacza. Jak nie pomorze dociągnij jeszcze trochę ściągacz i operację powtórz kilka razy. Nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby jakaś piast była bardziej oporna.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
siema
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 45
Rejestracja: 2015-12-25, 20:24
Lokalizacja: Tomaszów maz

Post autor: siema »

Pracę powoli idą do przodu. Ostatnio pomalowana większość podzespołów ramy. Zdecydowałem się na pokrycie wszystkiego z app r-stop, na to epoksydowe i lakier poliuretanowe. Niedługo zabieram się za czyszczenie ramy.

[ Dodano: 2018-04-20, 13:31 ]
Niestety nie udało mi się uratować syreny. Została poskładana w całość i sprzedana. W dziale giełda wystawiam nowe części które zostały. Temat dozamknięcia.
ODPOWIEDZ