Silnik dolnozaworowy remont jakie kolory?

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
widelec77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-30, 23:49
Lokalizacja: TSZ

Silnik dolnozaworowy remont jakie kolory?

Post autor: widelec77 »

Witam
Zlecilem remont 4 silnikow dolnozaworowych.Jak zlecic malowanie w jakich kolorach?
Ma moze ktos zdjecia odpicowanych silnikow dolnych?
I jeszcze jedno,w jednej z moich warszaw M20 1954 rok mam zalozony taki duzy regulator napiecia(kloc taki),moje pytanie czy jest orginal?
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Nie wstawiłeś żadnego zdjecia...
Taki regulator: http://allegro.pl/warszawa-m20-lublin-5 ... 36943.html ?
Jeśłi tak, to się zgadza - to jest oryginal dla każdej Warszawy do przelomu 1957/58 roku.
Jest to komplet ze starym typem stacyjki, starą cewką zapłonową i rozrusznikiem nożnym (na pedał z kabiny).

Malowanie silników - jeśłi ma być fabryczny oryginał, to cały zmontowany silnik, wraz z obudową sprzęgła i skrzynia biegów, był malowany po całości srebrzanką (srebrzanka, jak do grzejników). Widać to na kilku filmikach z produkcji z FSO - w filmikach PKF i niekŧórych kompilacjach powrzucanych indywidulanie na youtuba.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
widelec77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-30, 23:49
Lokalizacja: TSZ

Post autor: widelec77 »

Tak dokladnie taki regulator mam.Juz myslalem ze to jakas przerobka.Dzieki
Awatar użytkownika
M52
Posty: 22
Rejestracja: 2015-05-25, 13:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: M52 »

Regulator, to starszy typ. Właściwy do modelu 200, nie wiem jak w 201.
Silniki malowano na srebrno. Osprzęt malowany na czarno. Informacja pochodzi od dawnych pracowników FSO i od leciwego mechanika, który przed laty składał mój silnik.
M20 M52 MR230
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Zmiana tego regulatora na mały nastąpiła w początku produkcji "200". Także najwczesniejsze "200" (a wlaściciwe model 57) miały jeszcze ten duży (i wspomniane wcześniej stacyjkę rozrusznik i cewkę), a kolejne "200" miały już nowy typ. "200" była modelem przejściowym pomiędyz M20 a 201 i zmiany wprowadzono stopniowo, aż do uzyskania "standardu" 201 wiosną 1960.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
widelec77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-30, 23:49
Lokalizacja: TSZ

Post autor: widelec77 »

Moje silniki tez sklada fachowiec(60plus) i tez powiedzial ze byly w srebrzance i osprzet czarny
I wszystko sie zgadza 1954 regulator duzy kloc,rozrusznik kopany i stacyjka taka dziwna bez kluczyka niestety :( cewka tez inna
ps. nie wstawiam zadnych zdjec bo jestem na wygnaniu w UK :D ,ale wszystko jest fotografowane przez tego Pana mechanika i wstawie foty,remontuje 2 sztuki na raz 1954.1961(mechanika tylko na nowych orginalnych czesciach :D

[ Dodano: 2016-11-20, 14:06 ]
Tak to dzis wyglada,teraz szukam blacharza,ale to chyba raczej nie bedzie mozliwe znalesc tak szybko kogos konkretnego.

Obrazek[/img]

Obrazek[/img]
ODPOWIEDZ