NOWY schemat elektryczny!!!

schematy
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

ja mam już zrobione wiazki lamp przednich i wiazke głowicy jak by ktos chciał
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

Czytając temat nabrałem ochoty zrobić dla siebie nową wiązkę do R-20. Tylko mam pytanie czy R-20 i 105 mają takie same wiązki?
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
zibi
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 50
Rejestracja: 2006-12-04, 23:43
Lokalizacja: Białogard - Gościnko
Kontakt:

Post autor: zibi »

mateusz102
tak z ciekawości puszkę z bezpiecznikami dawałeś jakąś inna od seryjnej czy dorwałeś nową? ja chyba założę nową z epoki...
Puszka bezpieczników jak najbardziej oryginał z epoki nowa, bo stara puszka jak i instalacja nie nadawały się do niczego. Dokupowałem tylko taką uniwersalną i zamaskowałem od środka u góry dodatkowo na światła i kierunki i oczywiście też zrobiłem dodatkowo awaryjne bo uznałem że muszą być i to mam na dodatkowej puszce.

http://www.naap.pl/index.php?route=prod ... uct_id=405

Maciej HYsa polecam warto problemy z instalacją znikną raz na zawsze odrazu syrena lepiej funkcjonuje :grinser
Krzysztof15
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-07-13, 23:04
Lokalizacja: Praszka

Post autor: Krzysztof15 »

Cześć :) Robiłem porządek ze swoją wiązką i wypłodziłem pare linijek, którymi chce się podzielić. Oznaczenia są wg schematu Piotra Dereszewskiego. Wychodzi około 100 metrów kabli. Dołożyłem po 30cm na wszystkie lampy. Do siebie dokładam voltomierz i pare drobiazgów. Miałem przerobioną instalacje na alternator! Mogą zdarzyć się błędy. Najpierw numer przewodu, kolor, pole przekroju w mm^2, długość i gdzie jest dany odcinek. Na koniec spis ile potrzeba w cm danego przekroju i koloru. Rozwinę się kiedyś w swoim temacie.
1a – czarny 1 – 60cm – platynki - cewki
2o – żółty 1 – 60cm– platynki - cewki
3c – czerwony – 60cm– platynki - cewki
\
1b – biały 1 – 270cm (+30cm) – kierunkowskaz prawy – kostka na ściance grodziowej
2a – czarny 1 – 312cm (+30cm) – lampa prawa - bezpiecznik
3r – brązowy 1 – 312cm(+30cm) - lampa prawa - bezpiecznik
4n – niebieski 1 – 312cm(+30cm) - lampa prawa - bezpiecznik
5c – czerwony 1,5 – 176cm(+100cm) – klaksony - bezpiecznik
6b – biały 1,5 – 78cm(+100cm) – klaksony – kostka złączeniowa(bez przewodu w rurze)
7b – biały 1,5 – 212cm – cewki – bezpiecznik
8o – żółty 1,5 – 113cm – prądnica – regulator lub (alternator) - (łączenie z 34a)
9a – czarny 4 – 133cm – prądnica – regulator lub (alternator) - (łączenie z 32c i 33c)
10r – brązowy 1 – 126cm – prądnica – regulator (masa)
13ao – żółto-czarny 1 – 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
14o – żółty 1 - 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
15ca – czerwono-czarny - 157cm (+30cm) - lampa lewa – bezpiecznik
16a - czarny 1 – 112cm (+30cm) – kierunkowskaz lewy - kostka na ściance grodziowej
25z – zielony 1 – 132cm – przełącznik oświetlenia – bezpiecznik
26b – biały 1 – 125cm – kontrolka ładowania – bezpiecznik
27b - biały 1 – 152cm – wskaźniki – bezpiecznik
28oa – żółto-czarny 1 – 140cm (+200cm) – kontrolka długich (+reszta podświetlenia, nie mierzone!)
29o – żółty 2,5 – 78cm – przerywacz – bezpiecznik
30z – zielony 4 – 127cm – stacyjka – bezpiecznik
31n – niebieski 2,5 – 147cm – włącznik świateł – bezpiecznik
32c – czerwony 2,5 – 95cm – regulator – bezpiecznik (zamiast regulatora zlutować z 9a)
33c – czerwony 4 – 152cm(+25cm) – włącznik świateł – bezpiecznik (+włącznik-stacyjka)
34a – czarny 1 – 125cm – kontrolka ładowania – regulator (zlutować z 8o)
35c – czerwony 1,5 – 108cm – przerywacz – włącznik kierunkowskazów
36o – żółty 1 – 180cm – wycieraczki – przerywacz ( szczerze to nie wiem ile, nie zauważyłem)
37a – czarny 1 – 192cm – dmuchawa (nie wiem czemu takie długie, skróciłbym)
38c – czerwony 1 – 110 cm – wskaźnik paliwa – kostka na ścianie grodziowej
39a – czarny 1 – 140cm – włącznik kierunkowskazu - kostka na ścianie grodziowej
40b – biały 1 – 140cm - włącznik kierunkowskazu - kostka na ścianie grodziowej
41n – niebieski 1 – 127cm – kontrolka kierunkowskazu – przerywacz (77 wydawało mi się mało)
43a – czarny 1 – 102cm – włącznik dmuchawy – plus ze wskaźników
51a – czarny 2,5 - 230cm – rozrusznik – stacyjka
52c – czerwony 4 – 225cm – rozrusznik – włącznik świateł
(można dodać po +- 65cm i dorobić voltomomierz powiędzy)
53b – biały 1 – 210cm – czujnik temperatury
71n – niebieski 1 – 487cm (+30cm) – lampa lewa tył
72ca- czerwono-czarny 1 – 712cm (+30cm) – lampa prawa tył + oświetlenie tablicy
73c – czerwony 1 - 227cm (+250cm) – oświetlnie wnętrza(lusterko) + (dokładam oświetl. bagażnika)
74r – brązowe 1,5 – 155cm – włącznik świateł drogowych – bezpiecznik
75a – czarny 2,5 – 155cm - włącznik świateł drogowych – bezpiecznik
76c- czerwony 1 – 335cm – czujnik – wskaźnik paliwa
77a – czarny 1 – 470cm (+30cm) – kostka ścianki grodziowej – kierunkowskaz lewy tył
78b – biały 1 – 580cm (+30cm) – kostka ścianki grodziowej – kierunkowskaz prawy tył
79z – zielony 1 – 555cm (+30cm) – włącznik stopu – lampa lewa tył
80z – zielony 1 – 130cm (+60cm) stop – lampa lewa – lampa prawa
81o – żółty 2,5 – 195cm – włącznik świateł – włącznik drogowych
82z- zielone 1 – 132cm – włacznik stopu – bezpiecznik
\
1
Czarny – 1603
Żółty – 427
Czerwony – 982
Biały – 1537
Niebieski – 986
Zielony 1039
Brązowy – 468
Żółto – czarny – 527
Czarno –czerwony – 929
1,5
Czerwony – 384
Biały – 390
Żółty – 113
Niebieski – 147
Brązowy – 155
2,5
Żółty – 273
Czerwony – 95
Czarny - 385
4
Czarny – 113
Zielony - 127
Czerwony - 532

ps. Jak ocenić cewki? Badanie oporu pomiędzy gwintami 1 i 15 daje rzeczywisty pogląd na stan? Ile powinna taka cewka posiadać? Myślę nad zakupem nowych(musze zresztą), z czego brać? Łada niva ma najtańsze, ale jak tu z opornością?
Pozdrawiam, Krzyszrof :)
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Kolego co do cewek.
Jeżeli wykręcisz fajki i drut z kabla WN da iskrę ładną i mocną oraz niebieską na świecę z odległości 1cm to cewka jest sprawna. Oczywiście jak masz sprawny kondensator, ja mam dość zmęczone przerywacze i wyczyszczone papierem na szybko i właśnie mam taką iskrę z kabla.

W Simsonie pomiar rezystencji cewki nie wiele wnosił do jej sprawności a około 10 Simsonów miałem.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
rzuwig
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2014-03-16, 01:47
Lokalizacja: Kostrzyn

Post autor: rzuwig »

Witam wszystkich
Jestem na etapie nowej instalacji w mojej 105, ale mam problem z jedną wiązką. W katalogu części zamiennych oznaczona nr 27. Czy ktoś może mi powiedzieć do czego są przewody przy których jest znak zapytania. Nie bardzo wiem co z nimi zrobić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Wrzuć tutaj zdjęcie, zobaczę na swojej i opiszę/porobię fotki.
PS. Który Kostrzyn? Jak ten koło mnie to wpadnij i sobie zobaczysz, mam "dziadkową" syrenkę, gdzie nikt w kablach nie grzebał.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
rzuwig
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2014-03-16, 01:47
Lokalizacja: Kostrzyn

Post autor: rzuwig »

Niestety jakoś nie radzę sobie z wklejeniem zdjęcia. Mam nadzieję, że link będzie działał:
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBATES9hzjFy8voH

To właśnie ta wiązka. W prawym górnym rogu znak zapytania. Nie mogę dojść gdzie mają być te przewody.

P.S. Niestety nie ten Kostrzyn :cry:
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

To jest jeden i ten sam przewód rozchodzący się na 3 więc on idzie do cewek.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
rzuwig
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2014-03-16, 01:47
Lokalizacja: Kostrzyn

Post autor: rzuwig »

To fakt. Dzięki, ale co w takim razie z 4 przewodem przy pradnicy? Tam są potrzebne tylko 3.
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Masa (znaczy plus). Idzie od prądnicy pod śrubkę trzymającą regulator napięcia.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
rzuwig
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2014-03-16, 01:47
Lokalizacja: Kostrzyn

Post autor: rzuwig »

warszawa_24 pisze:Masa (znaczy plus). Idzie od prądnicy pod śrubkę trzymającą regulator napięcia.
Więc powinien to być 10r. Pozostają zatem jeszcze dwa, wg schematu Pietrekder: 8o i 9a. Ale to cały czas są trzy przewody i tyle jest na schemacie. A w wiązce są 4. Nadal jeden za dużo. Chyba że jest to jeden z błędów w katalogu części zamiennych. :devil3
Znak zapytania na schemacie zmienił miejsce.
https://1drv.ms/f/s!Asjcev1SlQqthA_6tidONg9GmabY
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ja też sprawdzę co to za przewody. Aczkolwiek ja zauważyłem kilka nieścisłości w tym katalogu części zamiennych więc niewykluczone że tutaj jakieś błędy też są.
Awatar użytkownika
rzuwig
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 51
Rejestracja: 2014-03-16, 01:47
Lokalizacja: Kostrzyn

Post autor: rzuwig »

Dzisiaj trochę posiedziałem i spróbowałem poopisywać konkretne wiązki instalacji z katalogu. Przy konkretnych urządzeniach dodałem opis, ale oczywiście mogłem popełnić jakieś błędy. Przy wiązce nr 28 brakowało mi jednego przewodu, który dorysowałem kolorem czerwonym. Nie jest to mistrzostwo, jeżeli chodzi o grafikę ale.. :grinser Koledzy :zdziwko rzućcie na to okiem fachowców.
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBN9P4QUCAegalhs
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBSUk4bsKO2KVYDv
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBIpPuo4i4MnsEQE
https://1drv.ms/i/s!Asjcev1SlQqthBW4zE-hrHLy96PU

Jak będą jakieś błędy, to oczywiście poprawię, niech inni mają lżej :piwo:
Pomalutku,ale zawsze do przodu.
105L 1980
K-750 1970
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Pobieżnie sprawdziłem i wygląda dobrze. Ja sam za niedługo będę się brał za instalację, i też miałem w planach jeszcze pogapić się na starą zdemontowaną, żeby się z tym zaznajomić. Z tymi rysunkami na pewno będzie łatwiej :-) Wtedy też dokładnie sprawdzę m.in. z tym czerwonym przewodem którego ponoć brakowało. Tylko to tak jeszcze z tydzień może dwa zanim się wezmę konkretnie za to wszystko.

A takie pytanie trochę poboczne, z czego są zrobione oryginalne te otuliny w które sa owinięte wiązki?
ODPOWIEDZ